Veganisten op dit forum?

28-03-2014 17:18 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
23 jaar geleden werd ik vegetariër maar sinds 3 maanden leef ik veganistisch. Ik red me prima, heb een goede site op internet ontdekt die vervangende producten levert, maar in de supermarkt vind ik het nogal lastig moet nog steeds alle etiketten lezen en E-nummers ontleden, het lijkt wel een studie op zich. Ik zou graag recepten uit willen wisselen met mensen die al langer zo leven. Ook tips op het gebied van broodbeleg zijn meer dan welkom!

Zijn er ook veganisten op dit forum?
1 avocado

2 bananen

2 eetlepels cacao poeder

3 eetlepels agavesiroop



blenderen en je hebt heerlijke chocolade mousse!
Alle reacties Link kopieren
Oh dat klinkt goed! gebruikersnaambestaattochal! Ik ga het proberen. Heb je ook nog tips voor broodbeleg? Ben best creatief op dat vlak maar voor de variatie.... :-)
Alle reacties Link kopieren
https://webshop.ekoplaza. ... preads/8711521910274.html



Papaya-curry-smeersel.

Heerlijk spul voor op je broodje.



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Snoesje! Wel eens op de site van Ekoplaza gekeken maar dit niet eens gezien! Ben nog zo zoekende. Ik ga het proberen!
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben meerdere smaken, maar die papaya-curry is echt een topper.



Als je even op de site zoekt, dan vind je ook een knopje veganistisch.

133 producten, blijkbaar.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Dan moet je dat broodbeleg wel op de juiste boterham doen. In veel brood zit broodverbeteraar van dierlijke oorsprong. En dan heb je ook nog e120 dat komt van de schildluis. Wat een gedoe om alles te lezen, ik vind het al erg om voor mijn moeder boodschappen te doen die coeliakie heeft.
Alle reacties Link kopieren
Heb intussen al op de site gekeken Snoesje, ik ga morgen nog naar de ecoplaza!!! dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ei namaken met lijnzaad en een vloeistof mengsel. Weet niet meer precies hoe ff googlen....

Hier veel eivervangers: http://www.waardelozehaan ... j-zonder-ei/eivervangers/



Broodbeleg: ik heb ooit iets uit de Turkse winkel gegeten gemaakt van paprika wat je op brood kon smeren of als saus gebruiken. Dat was ook volledig plantaardig en heel lekker. Ik weet alleen niet meer hoe het heet.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Ik bak al een jaar of 12 zelf brood met mijn bbm. Ideaal, zelf meelmengsels maken.



Mag je als veganist wel gist gebruiken ? Anders moet je zuurdesem gaan doen, dat is vaak lastiger.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
DidiRidi, was dat misschien dat geroosterde aubergine spul? Heerlijk vind ik dat!
Alle reacties Link kopieren
Ja idd,maar er zitten ook nog allerlei andere geroosterde groenten in dacht ik. Oh ik krijg er honger van:)
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Ja netniet, helaas is het een heel gedoe! Veel supermarkten en bakkers kunnen niet eens aangeven wat in hun brood zit is mijn ervaring... erg toch??? Maar wat brood betreft weet ik inmiddels wat ik wel of niet kan eten.
Alle reacties Link kopieren
Gist is geen probleem. Ik heb bij die internetwinkel ook nog een product gekocht (een minizakje met praktisch niets) wat als vervanger van eigeel kan werken. Mensen bakken er zelfs omeletten mee Didiridi kun je nog achterhalen welk spul het was? Ik ben erg geinteresseerd! :-)
Alle reacties Link kopieren
Ben nog aan het zoeken
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
baba ganoush?
Alle reacties Link kopieren
ZOEK didiridi!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga even googlen op baba ganoush.. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen veganist of vegetarier maar eet wel veel veganistisch. Op brood vind ik avocado echt heerlijk en ik ben gek op tahin en hummus en ook amandelpasta (met plakjes banaan erop) vind ik erg lekker.

De paté van Tartex is ook een goeie vega optie, maar zelf vind ik het niet zo lekker.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat is het vast! Aubergine,olijfolie en kruiden!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook dol op avocado Ninika! De amandelpasta en de paté van Tartex heb ik nog niet geprobeerd, maar morgen ga ik alles halen!

:-)
Alle reacties Link kopieren
Pesto is trouwens ook lekker op brood, wel even erop letten dat het vegan is (of zelf maken).
Alle reacties Link kopieren
Oh en een paar websites waar ik veel inspiratie vandaan haal:



Deliciously Ella

My New Roots

Green Kitchen Stories

Oh She Glows
Ninika, ik ben ook geen veganist/vegetariër, maar eet wel vaak zo. En vrienden van me zijn veganisten, dan krijg je al snel het e.e.a. mee.



Van die vlees- of zuivelvervangers ben ik vaak niet zo'n fan. Dan liever gewoon een berg groenten. Of van dat cleanse juice, maar dat is zo duur helaas!



Voor de lunch neem ik trouwens meestal couscous met peulvruchten en sla. En als ontbijt pap, ik ben niet zo van het brood met beleg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vegan pesto! Gekocht bij de Jumbo! Nog niet geopend. Baal er zo van dat het (dure) spul vaak na het openen zo beperkt houdbaar is.. heb bij die vegan site uit duitsland ook een soort smeerkaas besteld, één met tomaat/basilicum en de andere met lente-ui en peper. Die met tomaat was na openen nog 5 dagen houdbaar (ik woon alleen) en de andere 7 dagen. Ben dan bijna genoodzaakt om het een week achter elkaar op mijn brood te smeren. En omdat de verzendkosten 10.50 bedragen bestel je gelijk veel.. en moet je constant op letten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven