Wat te doen met...

03-07-2008 18:37 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
....een courgette (en een bak champignons)



Morgenavond komen mijn schoonouders eten en nu wil ik natuurlijk een beetje uitpakken ;-)



Ik heb nog een courgette en een grote bak champignons staan dus die wil ik eigenlijk wel gebruiken anders kunnen ze weg.

Heeft er iemand een niet te weerstaan heerlijk recept waar bovenstaande in is verwerkt?



Kom nu even niet verder dan een rode pasta of roerbakgroenten met rijst.
Alle reacties Link kopieren
courgette is altijd lekker om in dunne kaasschaafplakjes te grillen in een grillpan of bbq en dan opgerold met peper en zout... mmm



Ben niet zo'n champignonfan
Alle reacties Link kopieren
courgette soep,

gegrilde courgette met olie en knoflook

gevulde courgette met gehakt ofzo...(ik verzin ook maar wat..)



van champignons weet ik niks want die lust ik niet



Maar google eens op die ingredienten...
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef op 03 juli 2008 @ 18:43:

courgette soep,

gegrilde courgette met olie en knoflook

gevulde courgette met gehakt ofzo...(ik verzin ook maar wat..)



van champignons weet ik niks want die lust ik niet



Maar google eens op die ingredienten...
Uiteraard kan ik googlen op die ingredienten, maar ik wil wel iets maken wat lekker is. Bij die recepten van internet kan ik niet aan de betrokken persoon vragen of het gesmaakt heeft. |-)
Alle reacties Link kopieren
kijk eens op www.smulweb.nl, of www.allerhande.nl, dan kun je ingrediënten naar keuze invullen en verschijnen recepten.



En bij smulweb staan ook vaak waarderingen bij van andere gebruikers die het recept hebben uitgeprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
Quiche met courgette en champignons :). (vorm bekleden met bladerdeeg; 3 eieren klutsen met 100 ml room, peper, zout & een snuf italiaanse kruiden; courgette & champignons in stukjes snijden en bakken met wat knoflook; door eiermengsel roeren; in de vorm gieten, 30-45 min bakken in oven bij +- 200 graden tot bovenkant mooi gekleurd is)



Quiche kan je met alles maken ;-), goeie manier om restjes groente weg te werken, of als je geen andere inspiratie hebt (het is nl wel altijd lekker).
anoniem_68697 wijzigde dit bericht op 03-07-2008 18:53
Reden: toevoeginkje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
josephine69 schreef op 03 juli 2008 @ 18:47:

[...]





Uiteraard kan ik googlen op die ingredienten, maar ik wil wel iets maken wat lekker is. Bij die recepten van internet kan ik niet aan de betrokken persoon vragen of het gesmaakt heeft. |-)




Ja maar dat weet je als je het hier vraagt ook niet.

Ik kan wel zeggen dat iets lekker is maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat jij dat ook lust....
Alle reacties Link kopieren
Heb het net op: courgette, champignons, uitje, knoflook, kleine tomaatjes en wat zout, peper en italiaanse kruiden. Even opbakken en vocht een beetje afgieten. Dan in de oven met kaas erover en in de oven.



Kan met pasta of rijst, wij hebben het gegeten met een snitzel en frietjes. (om zoonlief te plezieren) :-)
Alle reacties Link kopieren
Wat echt heel luxe eruit ziet/is en ook lekker is waar je champignons en courgettes bij kan gebruiken is het volgende:



Koop ravioli gevuld met paddestoelen erbij, een zakje gedroogd eekhoorntjesbrood en eventueel wat restjes spekjes of die koop je er ook nog bij.



Verder wat biefstukken halen.



Een aubergine



Trostomaten en mozzarella.



Eekhoorntjesbrood laten wellen in een kommetje water (niet weggooien het water, dat heb je later weer nodig).



In een hapjespan gesneden champignons, de gewelde eekhoorntjesbrood, een uitje en wat spekjes in olijfolie bakken. Afblussen met het water van de eekhoorntjesbrood en eventueel een scheutje rode wijn.



Ravioli koken (AH heeft een lekkere in de verse pastaschappen in de koelkast) en door de paddestoelensaus scheppen.



Biefstukken bakken.



Courgette en aubergine in plakjes schaven en grillen met zeezout en olijfolie.



Salade van tomaat en mozzarella met wat basilicumolie, paar druppels balsamico azijn en wat zeezout.



En dat maak je dan mooi op op een bord, de salade geef je er apart bij.



De pasta en biefstuk is in de winter trouwens ook erg lekker met stoofpeertjes.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven