eten voor 1 persoon op campinggasje

05-07-2008 14:37 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort in mijn eentje kamperen. Ik heb alleen een 1-pits-campinggasje, geen koelkast en geen winkels in de buurt. Wie helpt me om lekkere maaltijden te verzinnen? (Anders dan van die kanten klare legermaaltijden O.o )



Gewicht van het mee te nemen voedsel (blikken ofzo) is geen probleem, want de tent blijft op 1 plek staan.



Ik ken alvast de hooikist-truc (voorkoken en dan in slaapzak gewikkeld na laten garen), dus het is bijvoorbeeld mogelijk om pasta of rijst ofzo te maken met een saus/prutje.



Wat ik alvast had bedacht:



-rijst met pindasaus uit een pakje, gekookt ei (een vers ei kan wel een paar dagen buiten de koelkast goed blijven, hoop ik) en atjar uit een potje

-pasta met tomatensaus (op basis van blik-tomaten en ui) en vis uit blik

-pasta met saus op basis van gedroogde paddestoelen en ui en met koffieroom uit van die kleine cupjes.

-tacochips X-D gebruiken om een prutje van bonen/uien/tomatenpuree op te lepelen



wie weet er nog meer?
Alle reacties Link kopieren
pasta pesto! gewoon uit een potje en met pijnboompitjes.. heerlijk!!
mmm, ravioli!!!

Je hebt nu van die voorgekookte rijst in een zakje, zag ik op tv. Dat lijkt me ook makklijk voor jou.

En van die blikjes tonijn in groente, combineren met bovenstaande rijst?

In Frankrijk kochten we vroeger (voor op de GoGo tour camping) van die blikken met aardappelen en groente ineen. Eerst verwarmen en dan in het water laten staan, vlug zo foliepak hamburger erbij, dan de aardappel-groente combi afgieten en eten maar.



Maarre, wat stoer zeg, alleen kamperen?
tortelini van grand italia hoef je alleen te koken en dan de saus er koud doorroeren.
- soep

- omelet

- pannenkoek

- kaasfondue (als je wel brood hebt)



stoer hoor, in je eentje kamperen!
Alle reacties Link kopieren
Aardappelen, paprika, ui, courgette in stukjes snijden en in 1 pannetje met water opzetten met wat zout en peper. Na 5 minuutjes worst (salami of zo) in stukjes erbij doen en verder (beet)gaar laten koken. Heerlijk met een tomatensalade!
Alle reacties Link kopieren
wokken ?:D



Eerst kip in pannetje gaar bakken, dan aardappelkrieltjes (of schijfjes of blokjes :P) erbij in.. dan wat groente en evt sausje.. Heb je alles in 1 pannetje en is heel goed te doen. Zo kun je van alles varieren lijkt me met groente enzo
Alle reacties Link kopieren
Witlofstamppot: Aardappelpuree uit een zakje (alleen heet water toevoegen) Spekjes bakken en rauwe witlof (1 stronkje is voldoende) in stukjes snijden. Eventueel nog mandarijntjes uit blik (op water, niet siroop) of stukjes appel toevoegen. Mengen.
Alle reacties Link kopieren
Soep uit zak (vervoerd handig) met stokbrood.
Alle reacties Link kopieren
Zie al wat goede tips, dank alvast daarvoor!



Helaas heb ik geen koelkast dus alles waar vers vlees in zit valt wat mij betreft na de eerste dag af.

Maar die willofstamppot is denk ik ook goed te doen met blokjes oude kaas ofzo.



Blijft die soep uit zak buiten de koeling goed? (staat in de supermarkt volgens mij wel in de koeling namelijk) Anders is een klein blikje soep handiger denk ik.



Qua brood had ik al bedacht dat ik van die afbak-pitta-broodje mee ga nemen (kun je ook goed in een koekepan bakken namelijk)

En natuurlijk beschuit e.d.



Weet iemand of van die ragout uit blik een beetje te eten is? (welk merk?)
Alle reacties Link kopieren
Hier verkoopt de (Keur)slager zelfgemaakte sudderlapjes, gehaktballen en meen goulash of zo in blik. Dacht ook ½ literblik. Goulash dan misschien lekkerder dan bijv. Struik of zo (bleh) of zelf een prutje maken met ui/tomaat van blik sudderlapjes.



Hoever zit je van winkels/bewoonde wereld af, bedoel qua (flessen) water en zo?



Aantal supermarkten verkoopt lang houdbare (buiten koeling) filet american. Ik lust het zelf niet, maar volgens liefhebbers is die heel goed van smaak.



Of die kleine blikjes van bonduele (mais/erwtjes etc., beetje ratatouille-achtig) met bijv. rijst en reepjes gebakken ei.



Volgens mij bestaat er ook soort gebraden gehakt in blik. Maar dat moet toch ook wel rul te bakken zijn en te gebruiken bij soort bonenschotel of zo.



Al ga ik altijd wel alleen op vakantie, moet niet denken aan kamperen. Dus tja, ik vind het ook wel stoer van je. Hoop op goede tips en wens je heel fijne vakantie!!
Alle reacties Link kopieren
Je moet het lusten, maar bij die witlofstamppot zou je ook blokjes smac of zo uit blik kunnen bakken. Is houdbaar dus meeneembaar. Of je maakt dat als je een dag wel x boodschappen doet (zal toch wel keer moeten of blijf je niet zo lang weg?).
Alle reacties Link kopieren
Het is maar een weekje hoor. Het op een camping redelijk ver van de bewoonde wereld, maar er worden allerlei workshops georganiseerd. Is juist heel leuk in je eentje, omdat je snel mensen leert kennen. Waarschijnlijk is het ook best mogelijk om een lift naar de bewoonde wereld te krijgen, maar ik ga er maar van uit dat ik gewoon voor een week eten meeneem. Het stoere valt dus wel mee hoor X-D
Alle reacties Link kopieren
Er is trouwens wel water (geen flessen nodig dus), maar voor de rest is het vrij primitief.
Alle reacties Link kopieren
Oh, wel water. Dat scheelt!! Hoef je niet met tig flessen water op reis.
Alle reacties Link kopieren
Chili con carne



- Bonen

- Paprika's

- Ananas



Je hoeft er verder geeen gehakt bij de doen *scheelt weer omdat je geen koelkast hebt* Bruine bonen is ook vlees vervangend.





Opgebakken Aardappels met vlees .



Aardappels koken

Opbakken en stukje vlees meebakken in de pan.

bijv. hamburger hoeft niet lang (wel direct na boodschappen doen koken gaan, hihi)



Kan je iets van komkommer of sla bij eten.





BBQ-en

Ze verkopen hier in Nederland in veel winkels (action en xenos...jumbo) zown weg werp BBQ

ongeveer ¤2 kost ie maar. kan je met max 3 per mee bbq-en maar ook wel met 1 dus

Kooltjes blijven een dik uur heet *ligt er wel wat aan of het waait ja/ nee.





Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
En als je daar leuke mensen ontmoet.....gezamelijk eten is ook leuk.



En als iedereeen z'n gaspit mee neemt heb je er al snel een stuk of 4! :)
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een alleen kampeerder met maar 1 pitje.



Aardappelpuree uit pakje, verse spinazie (rauw erdoor), feta en zongedroogde tomaatjes, allles mixen tot een soort van stamppot zeg maar. Is heerlijk!



Rijst in de slaapzak, ondertussen in de pan: uitje fruiten met (vega) gehakt of tofu, daarna spits- of wittekool (gesneden) erbij, flink wat kerrie en scheutketjap manis.



Neem niet van alles grote flessen mee, maar maak thuis alvast in kleine flesjes porties...



Enne, pannenkoeken ook altijd lekkerrrrrr
Alle reacties Link kopieren
Tip: vergeet de kurketrekker en koop een fles wijn... moet je wel bij die leuke buurman vragen om een opener. Heb je meteen een maatje om die fles mee soldaat te maken :)
Alle reacties Link kopieren
bij de c1000 AH en ik denk vast ook andere winkels hebben ze bij de knakworsten enzo vacuumverpakt vlees liggen. hamburgers en worstjes enzo. die zijn goed te doen.

tevens neem je dan voor het gemak ook de oplosaardappelpuree mee van de c1000. is zeer goed te doen en makkelijk.

paar blikjes groente en je eet al 3 dagen.



de ragout uit blik is best te eten al zijn de zakken iets beter. die zijn ook gewoon houdbaar buiten koeling.

zo ook de soep in zak, is ook gewoon houdbaar.



je hebt ook kant en klare spagetti in zak, moet je in kokend water doen. smaakt ook prima.



al 6 dagen eten. voor dag 1 neem je vers mee en je bent klaar hihihi.



veel plezier.



(al dat oplosspul enzo is makkelijk ivm dat het best lang duurt voor alles gaar is als het vers is. tevens omdat je maar 1 pit hebt is het handig dat het neit lang duurt anders is alles al koud voor het volgende klaar is., nu zet je de ene pan op de andere om warm te houden. )



ook mss een tip, bij de boerenbond etc zijn ook van die goedkope pitjes te halen, dan heb je er 2. is toch wel erg handig ipv 1.

ben je denk ik voor 10 a 20 euro klaar.
Alle reacties Link kopieren
Noodlesoep in van die bekers,hoef je alleen kokend water op te gieten.

Bij de lidl heb je pasta in een zak waar ook alleen maar gekookt water op hoeft en dan een komkommertje erbij voor de groente.
Alle reacties Link kopieren
bij de lidl heb je zakjes risottorijst: wat water erbij en even laten koken, ik gooi er altijd nog wat cherry tomaatjes door, wat bosuitjes of spinazie en echt lekker en klaar in 7 minuten ofzo. Ook heb je van grande italia geloof ik van die zakken pasta met een sausje, alleen water toevoegen en even koken.
Alle reacties Link kopieren
Nadeel van campinggas vind ik dat het nogal een hoog ding is, en daardoor instabiel. Ik vind een benzinekooktoestel van optimus klein en mooi.http://www.wellingtonsurplus.com.au/images/l/OS0008.jpg
Alle reacties Link kopieren
wij hebben een grote fles van campinggas met een dubbele pit erop geschroeft. dan is hij niet meer instabiel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn campingfavoriet: couscous! Je hebt varianten waar je alleen maar kokend water op hoeft te gooien. Of je hebt ze ook in builtjes, die je een paar minuutjes in kokend water houdt (als een theezakje zeg maar). Dan kun je er met komkommer, feta, pijnboompitjes en andere meuk een salade van maken, of je maakt er een maaltijdsoep van met een pakje groentesoep en een blikje kikkererwten.



Fijne vakantie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven