Jouw favoriete thee?

02-01-2015 18:56 210 berichten
Lieve dames en enkele heer,



Ik ben zelf ontzettend dol op thee, en drink het de hele dag door. 's Avonds kruidenthee, omdat ik anders niet meer slaap. Nu ben ik als theeliefhebber altijd op zoek naar leuke/lekkere/maffe/bijzondere thee. Ik heb een grote collectie, maar uitbreiding is natuurlijk altijd goed .



Dus, vandaar: wat is jouw favoriete thee, en waarom?
TO trapt af:



Ik hou van zware, versierde thee. Ik ben gek op de Rozen Assam van Simon Levelt, en op de nieuwe Dilmah-thee in de supermarkt. Ook Twinings vind ik erg lekker, met name de vanille-variant.
Ik vind alles van Yogi Tea en gewoon verse kruidenthee wel lekker. De meeste pickwick en gewone thee vind ik niet te zuipen. Heeft allemaal zo'n typisch smaakje.
Momenteel Chai!
20 kruidenthee van Zonnatura.



Wel oplosthee maar voordeel van dat vindt ik dat jezelf kan bepalen hoe sterk je je thee wilt hebben.

En van Twinnings de Earl Grey!
Ik ga ook voor de Chai! En meer seizoensgebonden: de herfstthee
quote:lindybopophelia schreef op 02 januari 2015 @ 19:03:

20 kruidenthee van Zonnatura.



Wel oplosthee maar voordeel van dat vindt ik dat jezelf kan bepalen hoe sterk je je thee wilt hebben.

En van Twinnings de Earl Grey!Oh ja 20 kruidenthee drink ik ook weleens. Ik vind vooral het voordeel dat ik niet van hele hete thee houd en die oplosthee ook goed op smaak is als je het met niet-heet water maakt.
Alle reacties Link kopieren
Jasmijnthee van de Toko

Kruidenthee

Maar vooral liters Engelse thee, maar dan ook echte. Laat ik (als ik daar niet ben) overkomen. Die pickwik-thee etc in NL is zo slap en smakeloos
Alle reacties Link kopieren
Vind deze thee echt super lekker, drink ik de hele dag door op m'n werk en thuis. Zonder reclame te maken ofzo...



Alle reacties Link kopieren
Nenna thee(munt met zwarte theebladeren)
Alle reacties Link kopieren
Rooibos
Cactusvruchtthee van pickwick by far...



Niet meer verkrijgbaar...snif...
Pukka vanilla chai en Chili Doux Mexican Spice van Yogi Tea
superjuffie: misschien vind je de Cactus Vanilla Green van Simon Levelt ook lekker? Als alternatief voor die verdwenen thee?



(en ja, het 'uit het assortiment halen' moet verboden worden! Zeker bij thee )
Alle reacties Link kopieren
Oja en fruitpunch van pickwick.
Alle reacties Link kopieren
Munt thee, het liefst met verse munt uit de tuin.

Lekker fris.



Ik was dol op de India Chai thee van AH. Helaas is die niet meer in het assortiment.

Dat was echt een winterthee. Verwarmend en vol van smaak.
Alle reacties Link kopieren
Losse thee in afbreekbare zakjes. Zelf de sterkte bepalen en combineren maar
Alle reacties Link kopieren
Bijna alle theesoorten van Dilmah! Heerlijk! Zeker 'rose and vanilla'.



Verder vind ik earl grey ook altijd wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Twinings earl grey!

Dilmah ook lekker, maar hier wat lastiger te krijgen
Tjezus, wat vals
quote:Hertjehertje schreef op 02 januari 2015 @ 19:23:

Munt thee, het liefst met verse munt uit de tuin.

Lekker fris.



Ik was dol op de India Chai thee van AH. Helaas is die niet meer in het assortiment.

Dat was echt een winterthee. Verwarmend en vol van smaak.Probeer eens Sweet Chai van Yogi Tea. O.a. te koop bij natuurwinkels en De Tuinen.
Alle reacties Link kopieren
Van Pickwick nog steeds de herfstthee (daar sla ik ook echt meerdere doosjes van in als ze er weer zijn....). En voor s avonds de sterrenmunt.



Verder vind ik Twinings met orange, passievrucht en mango (of zoiets) erg lekker, maar die is moeilijk verkrijgbaar. Vroeger hadden ze hem bij de Tuinen maar nu niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Russian Earl Grey van Lipton!
Ik drink graag witte of groene thee. En rooibos. En kruidenthee. En zwarte thee. Dusssss eigenlijk vind ik alle thee wel lekker.

Mijn favo's low budget zijn:

AH combi groene en witte thee: Orange and ginger;

Kruidvat witte thee: aardbei en lychee.

Lipton Witte thee framboos

AH fairtrade rooibos met specerijen

AH jasmijnthee, bevat helaas wel zoethout.



Van yogi en ook van andere merken heb je veel die me erg lekker lijken, maar bijna altijd zit er zoethout in. Ik voel me daar toch niet zo prettig bij ivm de kans op hoge bloeddruk.



En een thee die mij lekker lijkt, maar ik nog nooit heb geprobeerd is die van Fair Trade met lavendel, heet volgens mij "relax". Iemand ervaring mee?



En verder koop ik bij De Tuinen ook wel eens lekkere thee. Ik weet niet meer welke ik daar als laatste heb gekocht, was iets fruitigs.

Verder lees ik mee voor tips!
quote:gevondenvoorwerp schreef op 02 januari 2015 @ 19:25:

Bijna alle theesoorten van Dilmah! Heerlijk! Zeker 'rose and vanilla'.



Verder vind ik earl grey ook altijd wel lekker.De rose and vanilla heb ik vorige week cadeau gegeven aan mijn schoonzus. Lijkt mij ook erg lekker. (Hopelijk schoonzus ook).
Alle reacties Link kopieren
Mijn theesmaak wisselt regelmatig. Momenteel drink ik veel 'jasmine green' van Dilmah en 'groene thee jasmijn' van Twinings. Qua naam lijken ze hetzelfde, maar de smaken zijn heel verschillend.

Daarnaast is een merkloze losse groene thee met rozenblaadjes en andere frutsels erin, van een theewinkel in de stad nu favoriet.



Indian Chai van Clipper vind ik in de winter ook erg lekker. Liefst op z'n Indiaas met een scheut warme melk en veel suiker



Pickwick en Lipton smaken allemaal zo chemisch en nep. Bah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven