Salade vraagje

08-07-2008 16:38 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond wil ik een lekkere rucolasalade met geitenkaas en walnoten maken. Heeft iemand een idee voor een lekkere dressing of nog wat 'vulling' voor in de salade? Eigenlijk maak ik altijd een gewone dressing van balsamicoazijn en olijfolie, maar ik wil nu graag wat anders proberen en kan niet echt wat bedenken / vinden.
Fortis et liber
Alle reacties Link kopieren
mayo, mosterd, azijn, peper, zout en suiker
Alle reacties Link kopieren
honing-mosterd dressing

Appel erdoor

Beetje komkommer



(HM-dressing: Heldere honing met grove mosterd en yoghurt mengen, peper en zout naar smaak. Verhoudig: +/- 1 deel honing, 1 deel mosterd, dan (2 delen?) yoghurt toevoegen en roeren tot de honing niet meer plakt, de dressing goed van smaak is)
Alle reacties Link kopieren
Mevrouwdekees: dat klinkt goed!
Fortis et liber
Alle reacties Link kopieren
Dat is het ook X-D



Heb gister die dressing over een salade van spinazie, geitenkaas, appel en geroosterde pijnboompitjes gegeten :heart:
Voor de vulling:

Gebakken spekjes er door?

Blokjes gekookte aardappel.

gekookte speziebonen

Hardgekookt ei



Off topic: Mevrouwdekees wat ziet u er goed uit vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, geitenkaas smaakt erg goed met honing.

Honing-mosterddressing zou ik zeggen dus... X-D

Zelf maken, zoals het receptje van mevrouwdekees, of anders lekker makkelijk kant-en-klaar halen.

Persoonlijk vind ik die bakjes van Appie erg lekker (ook de italiaanse pesto variant..)
Alle reacties Link kopieren
Merci bien AE :-$ Dita.. ehm ik natuurlijk, heb de lippies maar es in de rooie verf gezet.



on topic, gerookte kip lijkt me ook nog wel lekker, maar stiekum denk ik dat deze salade in al zijn eenvoud het best is.
Alle reacties Link kopieren
Simpel houden, idd honing-mosterd dressing en dan verder alleen nog maar wat lekkere tomaatjes toevoegen. Heerlijke combi!
Alle reacties Link kopieren
Hmmm... de salade was echt heerlijk! Ik heb de dressing van mevrouwdekees gemaakt en heb de walnoten gekarameliseerd.
Fortis et liber
Alle reacties Link kopieren
Zongedroogde tomaatjes zijn ook lekker om erdoor te doen, dressing kan ook met gembersiroop, zoetje erbij is altijd lekker bij geitenkaas !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven