Trakteren voor Volwassenen en dan eens geen taart?

05-08-2008 07:16 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ben ik jarig. Traditiegetrouw wordt er op mijn werk gebak verwacht, maar zelf benik hier geen groot fan van en hou ik het graag origineel.



Ik heb een paar andere opties, namelijk trakteren op

- Combi van sauzijzenbroodjes/appelflappen

- Candybars

- Tom poezen oid



Wat me ook erg leuk lijkt: Groe plakken cake neerzetten, slagrom erbij en M&M's en iedereen zelf laten rommelen. Ik denk dat een deel van mijn collega's de charme er wel van inziet, maar twijfel over de rest. Wat vinden jullie: Te kinderachtig?



Of heeft iemand nog ontzettend goeie ideeen?
Ik zou voor de hartige hap gaan. Een doos saucijzen/worsten/kaasbroodjes.



De cake met slagroom kan, maar doe er dan aardbeien bij, dan is het ook gelijk niet kinderachtig meer.
Alle reacties Link kopieren
Van die gebaksschelpen vullen met vers fruit en slagroom erop.



Koude tapas.



Fruit spiesjes.



Van die kleine high tea hapjes.



Kleine petit fourtjes.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je eens wat anders wilt doen dan gebak voor je verjaardag!



Je weet zelf het beste hoe de cultuur is bij je werk wbt. de cake met M&M's. Ikzelf vindt het wat kinderachtig klinken, maar als je denkt dat je collega's er de humor van inzien zou ik zeggen: gewoon doen!



Verdere tips:



- Een grote pot moet diverse drop en snoep (hebben jullie ook langer plezier van)

- neger zoenen

- (zelfgemaakte) kruidcake



Veel meer inspiratie heb ik momenteel niet, maar het is nog vroeg het kan nog komen :-p
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Alle reacties Link kopieren
IJs(jes): ik denk dat ik dat gaan doen als ik binnenkort jarig ben.

Zelf tiramisu maken lijkt me ook wel wat.
Alle reacties Link kopieren
Andere traktaties:



Zelf cake bakken

Lollies

snickers, mars, milky way

IJs

Soesjes



Als ik naar mijn eigen collega's kijk dan zullen die verdeeld reageren op cake versieren. De een zou het leuk vinden en de ander zou het echt vreemd vinden.



Wij trakteren nu ook op een andere manier. Wij hebben inmiddels 50 collega's en van vroeger uit zijn we gewend om het hele kantoor te trakteren. Wordt nu dus wel erg onbetaalbaar. We trakteren daarom niet allemaal meer op gebak, maar ook op andere dingetjes zoals boven omschreven.
Wij hebben 'n klein kantoor, ca. 10 mensen, dus als wij iets te tracteren hebben vragen we gewoon even of men een warme appelflap of saucijs wil voordat we naar de bakker gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer een collega gehad en die trakteerde bij de vrijdagmiddagborrel voor haar verjaardag op sushi, kipkluifjes, mini gehaktballetjes, gamba hapjes enz.

Een groot succes was het. Zo erg dat iedereen eigenlijk niet meer anders wilde. Nadeel is dat het iets prijziger is. Of je moet het zelf maken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
beschuit met aardbeien

slagroombus erbij
Alle reacties Link kopieren
madelievie schreef op 05 augustus 2008 @ 08:21:

beschuit met aardbeien

slagroombus erbij
Ohhhh geen slagroombus please. Ik heb een tijdje geleden toen ik zelf geen slagroom kon maken van Friesche vlag een soort kant en klare slagroom gekocht. Qua smaak en dikte kwam die nog wel dicht bij "echte" slagroom.

http://www.frieschevlag.nl/img/ps_slagroom_knk.gif
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook trakteert, er is er altijd een die het niet lust, 2 voor wie het te vroeg is en, afhankelijk van het aantal vrouwen op de afdeling, een onbepaald aantal op dieet.



Hartig is een leuke afwisseling van altijd maar taart. Misschien bapao broodjes?

Ga je zelf wat maken dan kun je muffins doen. Allerlei vulling mogelijk en lekker makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Een collega van mij tracteerde een keer op fruit. Gewoon op een schaal: appels, bananen, peren ed.

Het jaar daarop had ze er wat meer werk van gemaakt: mooie plastic bekers gevuld met verse stukjes fruit en 7 up light, parasolletje, rietje en vorkje erbij: heerlijk en het zag er leuk uit!



Wij werken met allemaal vrouwen en ze was het zat dat de helft nooit wat neemt ivm het lijnen!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoeveel collega's je hebt maar je kan ook koude wraps maken. Kan je een deel met vlees doen, een deel met zalm en een deel vegetarisch. Gezond, lekker en eens wat anders. Je hebt van die mini wraps die je kan kopen die zijn niet groot en dan lekker met gezonde dingen en/of lekkere dingen vullen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Sushi, dat heb ik vorig jaar getrakteerd. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
eleonora schreef op 05 augustus 2008 @ 09:04:

Sushi, dat heb ik vorig jaar getrakteerd. Heerlijk!
Oh was jij mijn collega destijds! X-D
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Hoe laat? Bij de koffie of borrel?

Ik zou zelf voor bij hartige bladerdeeghapjes gaan, die kun je zelf heel makkelijk maken met bijv.

ham-kaas

geitenkaas-zongedroogde tomaat

pesto-rauweham-parmezaanse kaas.



en verder even denken... ik vind zelf iets maken/bakken leuk maar jij ook? Geeft altijd meer voldoening en werkt ontspannend.

succes!
Alle reacties Link kopieren
Wij doen vaak een lekker broodje voor de lunch...
Alle reacties Link kopieren
mylenevalerie schreef op 05 augustus 2008 @ 08:56:

Ik weet niet hoeveel collega's je hebt maar je kan ook koude wraps maken. Kan je een deel met vlees doen, een deel met zalm en een deel vegetarisch. Gezond, lekker en eens wat anders. Je hebt van die mini wraps die je kan kopen die zijn niet groot en dan lekker met gezonde dingen en/of lekkere dingen vullen.
Jaaaa die met zalm en roomkaas, jummie. Wat wij wel eens doen is gewoon de grote nemen en dan schuin in kleinere stukjes snijden.
mylenevalerie schreef op 05 augustus 2008 @ 09:06:

[...]





Oh was jij mijn collega destijds! X-D




Was wel gezellig geweest het lieverd?



Ik had allemaal van die afgetrainde homo's als collega. Taart bleef een week staan, die wandelde vanzelf naar de Kliko. Wij trakteerden dus op kantoor sowieso wat anders dan taart. Te veel lege carbo's he.... X-D
Alle reacties Link kopieren
een collega trakteerde een tijdje geleden baklava, dat was echt een enorme hit!



Zowieso is een assortiment amandel/pistache/bladerdeeg/honing etc. koekjes misschien een idee?
Wat blijft eenieder hangen in de zoetigheden valt mij op.

Is dat toch nog steeds de trend?
Alle reacties Link kopieren
ik weet niet of het een trend is eleonora, ik vind het vooral leuk als een traktatie inderdaad weer eens wat anders is dan de zoveelste multivlaai-punt. Of het nu zoet is of hartig..



Wat ook goed doet, zelfgemaakt mueslibrood met kaneelboter, alweer zoet maar wel lekker :)
Alle reacties Link kopieren
Heb je een bedrijfskantine? Collega heeft de kantinedame ooit zo gek gekregen dat ze hamburgers voor zijn verjaardag ging bakken. Als je een frituurpan hebt daar, kan een kroketje oid natuurlijk ook.



Zelf ben ik wel fan sauzijcen/worsten/kaasbroodjes.
Alle reacties Link kopieren
Of quiche! Blijf je toch nog een beetje in de taart traditie...

|-)
Alle reacties Link kopieren
Ja of ijstaart.



(ben zelf van het hartige, ik heb nooit gebak en snoep genomen, gewoon omdat ik het niet lekker vind)



Ik heb een keer (op de vrijdagmiddagborrel) als traktatie hartige hapjes gedaan. Worst, kaas, tapas gerechtjes, bittergarnituur, stokbrood met kaasjes, salades, gehaktballetjes enz. Je moet alleen een oven hebben op je werk.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven