Alternatief voor wijn

24-06-2015 13:22 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een tijdje zoek ik een alternatief voor wijn...dat klinkt misschien wat gek, het heeft eigenlijk met de sfeer eromheen te maken. Ik drink graag krachtige wijnen, die niet zomaar weg te drinken zijn. Ik drink zo'n glas rustig, ontspannen, bewust. De laatste tijd merk ik dat ik door spanningen meer behoefte heb aan dat moment van ontspanning. Maar ik wil niet elke avond alcohol drinken, dus zoek ik een alternatief.



Frisdrank genoeg, maar ik hou niet van de standaard cola, sinas, dubbelfris, weet ik het welke frisdranken. Allemaal te zoet. Koolzuur hou ik ook niet van. Ik drink nu gewoon water (soms met smaakje) of een vruchtensapje (gewoon iets van Lidl, geen bijzondere sappen ofzo, vaak ook wat te zoet voor mij). Maar dat is een beetje hap-slik-weg omdat ik het niet zo lekker vind, paar grote teugen en het is op, in plaats van wat rustig sippen



In de supermarkt zie ik genoeg hippe dingen staan, maar ik heb echt geen idee wat het allemaal is. Weten jullie een goed drankje, niet zoet, zonder koolzuur en alcohol? Wijn zonder alcohol zal vast ook geroepen worden, maar ik zoek ook eens wat anders
Alle reacties Link kopieren
Druivensap?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Thee? En dan bedoel ik niet de standaard 13 in een dozijn thee maar goeie. Ik trakteer mijzelf regelmatig op een kopje thee van de theewinkel. Heb laatst een jasmijnthee gekocht. Qua prijs te vergelijken met een knappe fles wijn maar je doet er natuurlijk veel langer mee. Als je het leuk vindt kan je, je laten informeren in een theewinkel over de mogelijkheden (los, zakjes, themperatuur e.d).
Alle reacties Link kopieren
Sterke thee of koffie?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
tomatensap? dat drink ik ook tergend langzaam op, kleine sipjes.

lekker met wat tabasco erin.
Ik heb voor zulke momenten yogi thee, te koop bij de Tuinen. Dat is spicey kruiden thee, drinkt erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ik maak dan vaak thee van verse munt.
Alle reacties Link kopieren
Dat met aandacht opdrinken en genieten van elke slok, kan natuurlijk ook met andere dranken dan wijn. Dat kan natuurlijk met alle dranken.

Dus probeer dat ook eens met de gewone dingen die je toch al in huis hebt. Thee of koffie bijvoorbeeld. Of een hap chocola in je mond en dan hete thee erbij. Mmmm, genoeg om je op te focussen in je mond! Misschien brengt dat al genoeg ontspanning?
Alle reacties Link kopieren
quote:vivapimpelmees schreef op 24 juni 2015 @ 13:34:

Ik maak dan vaak thee van verse munt.Ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Thee. Daar heb ik nou nooit aan gedacht. Terwijl ik wel graag thee drink. Op naar de echte theewinkel

En tomatensap klinkt ook wel goed. Druivensap ooit (lang lang geleden) eens gehad, vond het toen niet lekker, maar wie weet nu wel. Ga het beide proberen!

Bedankt voor deze tips!
Ginger beer? Geen alcohol, alleen wel koolzuur...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de sleepy time thee van celestal seasonings ook erg lekker. Ook met munt.
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 24 juni 2015 @ 13:35:

Dat met aandacht opdrinken en genieten van elke slok, kan natuurlijk ook met andere dranken dan wijn. Dat kan natuurlijk met alle dranken.

Dus probeer dat ook eens met de gewone dingen die je toch al in huis hebt. Thee of koffie bijvoorbeeld. Of een hap chocola in je mond en dan hete thee erbij. Mmmm, genoeg om je op te focussen in je mond! Misschien brengt dat al genoeg ontspanning?



Dat is waar, het kan met elke drank, maar met gewone frisdrank werkt het niet voor mij. Niet lekker, dus zo snel mogelijk opdrinken, 'zijn we daar ook weer vanaf' ;)

Thee drink ik graag, maar vrij standaard, vrijwel altijd earl grey. Als ik nou eens meer en bijzondere smaakjes ga zoeken, werkt dat misschien al beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:bluesapphire schreef op 24 juni 2015 @ 13:36:

Ginger beer? Geen alcohol, alleen wel koolzuur...Bier met koolzuur lust ik wel Dit ga ik googlen, zegt me niks!
Goede thee uit een theewinkel inderdaad. Niet zo'n standaard pickwickzakje.
quote:helena2 schreef op 24 juni 2015 @ 13:36:

[...]



Ik ook.Hier nog een verse muntthee drinker
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de meeste sapjes ook te zoet maar als het warm is vind ik het wel lekker om dan een sapje te mengen met spa rood of water. Maar dat is dan eerder voor de dorst dan om even bewust te genieten.
Ik drink bijna alleen maar water en thee. Ik hou helemaal niet van die zoete drankjes. Tomatensap vind ik wel lekker en in de zomer vind ik Shandy heel erg lekker (liefst rechtstreeks uit een blikje ).
Ik ben trouwens pas in een theewinkel geweest en heb wat gekocht om te proberen. Ik was er nog niet aan toegekomen om te proberen (je zet toch snel gedachteloos een kop standaard thee), maar dat ga ik vanavond eens doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ilonadenise schreef op 24 juni 2015 @ 13:42:

[...]





Hier nog een verse muntthee drinker

Ik heb pas munt in een pot gezet buiten. Groeit als een dolle, dus elke dag heerlijke thee!

Doet me denken aan vakantie in Marokko. En het ziet er zo mooi uit, die blaadjes in dat glas...
Alle reacties Link kopieren
Lekkere warme chocomel? Of te zoet?

Een goeie thee.

Tomatensap is ook een goeie!

Zelf een smoothie of groentensap maken, met wat hartige groenten als je niet van zoet houdt, snufje peper erin bijvoorbeeld voor het warme gevoel.

Zelfgemaakte icetea.

Een lekkere zuiveldrank. Desgewenst zelf maken met yoghurt en wat lekkere stukjes fruit, munt, citrus erin.

Gewoon een lekkere kop warme bouillon.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daarvoor een voorraadje vlierbloesemsiroop gemaakt. Vind ik echt heerlijk om van te genieten af en toe, dat is echt zomer in een glas. Je kan van vloerbloesem ook thee zetten. De vlier is wel bijna uitgebloeid, dus voor verse vlierbloesem moet je heel rap zijn.



Ik heb er ook vlierbloesemlikeur van gemaakt, maar dan kan je net zo goed wijn drinken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Crodino?

http://www.nevejan.eu/nl/ ... itief-zonder-alcohol.html
Alle reacties Link kopieren
Crodino dacht ik ook aan. En thee inderdaad, dat is altijd goed.
Heb je wel eens Amé geprobeerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven