kookblunders

11-12-2015 14:37 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar geleden wilde ik heel graag zelf carpaccio pizza maken.

Ik had nog nooit eerder zelf een pizza gemaakt maar besloot een standaard pizza recept te gebruiken en er zelf mijn eigen draai aan te geven. pizza bodem met de saus en de kaas en carpaccio gingen de oven in..rucola en de pijnboompitten zou ik er later op doen..

20min later bleek dat ik de carpaccio ook pas na het bakken in de oven erop had moeten leggen. de pizza was zwart en de carpaccio was nergens te bekennen.



Vorige week (ik weet niet hoe.. ) van mijn lasagne een soep weten te maken.



Ik was nieuwsgierig of jullie soms ook zulke stomme fouten maken in de keuken.
A woman with class is timeless
Alle reacties Link kopieren
Als kind ( jaar of 11 ?) heb ik toen mijn ouders weg waren wel eens een paar plakken Berliner boterhamworst gebakken bij mijn ei. Dit omdat het spek op was.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week had ik een recept van de site van AH gemaakt. Wat er is misgelopen weet ik niet, maar vriend en ik namen gelijktijdig een hap, keken naar elkaar en zijn naar de snackbar gegaan
Alle reacties Link kopieren
Weer eens wat anders lasagnasoep



Mijn vader kocht bij de supermarkt altijd van die vacuümverpakte gehaktballetjes, die deed hij dan in het water en savonds bij het eten hadden we dan kleine balletjes.



Ik had weer eens zin in die balletjes en heb ze gehaald, balletjes losgehaald en in de pan met water.

Balletjes op tafel en zat geen smaak aan, beetje waterig ook.

Man vraagt hoe ik ze warm gemaakt had, nou gewoon ballen in water en op vuur gezet. Met of zonder verpakking?

Zonder dus, had met verpakking gemoeten
Soms vergeet ik de tijd en dan brand er wel eens wat aan, maar verder valt het mee. En ik heb een keer met bloemkool een pizza gemaakt ( lowcarb) en was gewoon niet lekker. Lag denk ik niet aan mijn kookkunsten.
Alle reacties Link kopieren
Ik (ook jaar of 11) dacht even lief te zijn en het avondeten te koken zodat we gelijk aan tafel konden als ouders uit hun werk kwamen.

Water in de pan, macaroni erbij en koken maar.

Resultaat was 1 dikke plak macaroni waar de kaas niet eens meer doorheen te roeren was.

Blijkbaar toch niet goed opgelet en gemist dat het water eerst moest koken
Recent nog de bouillon afgegoten
Alle reacties Link kopieren
600 ml wijn bij de uiensoep (Volgens het recept! Het lag niet helemaal aan mij maar ik had niet bedacht dat 600 ml toch ietwat veel is)



Na 3 uur pruttelen rook hij heerlijk, zag er goed uit en smaakte naar... wijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 11 december 2015 @ 14:48:

Recent nog de bouillon afgegoten



Lekker soepje! Beetje droog wel...
Een keer teveel zout op de aardappelen.

Een keertje eten laten aanbranden.

En een mooie van mijn vader uit zijn jeugd (hij was van 1930), zijn ouders waren weg en zouden met lunch weer thuis zijn. Mijn vader dacht, leuk dan zorg ik voor een lekker gekookt eitje. Die heeft dus de kooktijd per ei gedaan, ei moest 5 minuten of zo koken en dat deed hij maal het aantal eieren. Die eieren waren compleet groen geworden, die hadden tussen de 20/30 minuten staan koken



Oh wat mij wel eens overkomt is dat ik iets nieuws probeer en dat het dan niet zo onze smaak is maar dat vind ik geen blunder.
quote:clemance schreef op 11 december 2015 @ 14:48:

Recent nog de bouillon afgegoten



Haha deze is echt geweldig!!!



Ik heb een keer nieuwe kruiden gekocht, dezelfde italiaanse kruiden als ik altijd had dacht ik met tijm, rozemarijn en oregano. Het was echter een ander potje met de helft peperkorrels. Niet gezien en redelijk wat door de lasagnesaus geroerd. Bleek achteraf toch wel iets te scherp voor onze smaak....
Als ik aardappelen kook, doe ik altijd zout in het water, worden ze een stuk lekkerder van.

Dus ik had aardappelen opgezet, voor aardappelbroccolisoep, met zout. Maar als je er vervolgens soep van maakt, moet er geen zout in het water, omdat je er ook al een bouillonblokje ingooit. Even vergeten. Resultaat: Soep waar toch echt te veel zout in zat.
Alle reacties Link kopieren
fla
Teveel kruiden in eten melk door saus gooien zodat het dikker wordt mensen aan de loop na het eten. 🙊 ik ben een helse ramp in de keuken. Dan denk ik ook nog dat ik geweldige lilafjes kan maken😑 ik noem het kunst op een bord
Soep afgieten: check .



Ook handig: pannetje op het vuur zetten en vergeten er voedsel in te doen, en een kwartier later het rokende, stinkende geval met je blote handen van het gas halen. Auw.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anyco schreef op 11 december 2015 @ 14:59:

. Die eieren waren compleet groen geworden, die hadden tussen de 20/30 minuten staan koken





Ach mijn vader kreeg het voor elkaar om eieren te verbranden.

Geen gebakken eieren maar gekookte eieren.



Niet groen maar zwart dus en het pannetje konden we weggooien.
Alle reacties Link kopieren
zout vergeten in zelfgebakken brood...

en in het buitenland (Polen) een keer een potje gekocht waarvan ik dacht dat het ingelegde rode bietjes waren - verwerkt in een salade - bleek het een soort jam te zijn...
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 11 december 2015 @ 15:03:



goddank is het hier bij gebleven. je leest wel eens verhalen over een bbq waarbij iemand er nog wat spiritus opgooide vanaf een afstand

Heeft ex eens gedaan.

Splinternieuwe bbq aansteken met spiritus onder de luifel van een splinternieuwe bungalowtent.

De uitkomst laat zich raden.
Alle reacties Link kopieren
Ooit aardappelen laten aanbakken... maar ik geef de schuld aan de elektrische kookplaat (wat een ondingen waren dat als je gas gewend bent).



Bouillon afgieten: check

Te veel wijn in de saus: check



Voor de rest kan ik redelijk goed koken (althans, man klaagt nooit en ik ook niet).
Alle reacties Link kopieren
Een keer mijn boerenkoolstampot ZO aan laten bakken, dat het echt gecremeerd was. Eén zwarte rokende klomp Kon er niets anders meer mee dan met pan en al weggooien...
quote:granny71 schreef op 11 december 2015 @ 15:05:

[...]



Ach mijn vader kreeg het voor elkaar om eieren te verbranden.

Geen gebakken eieren maar gekookte eieren.



Niet groen maar zwart dus en het pannetje konden we weggooien.







Wauw! Jouw vader wint

Dit was voor mijn vader echt zoiets wat je maar 1 keer overkomt. Hij kon uiteindelijk beter koken dan mijn moeder, behalve vlees daarmee overtrof mijn moeder iedereen.
Alle reacties Link kopieren
een kennis van mij heeft ooit een halve vingertop eraf gesneden met een vlijmscherp mes.



niet leuk als je op het conservatorium zit voor het beoefenen van een bepaald muziekinstrument.
Aluminiumfolie in de magnetron; leverde wel mooi vuurwerk op!
Een keer een gerecht compleet oneetbaar gemaakt door flink te strooien met het busje chilipeper. Dacht dat ik zoet paprikapoeder te pakken had.
Oh, en chorizo een paar uur mee laten trekken in een soep. Alle vetten en olie lopen de soep in en de chorizostukjes zelf worden een soort van droge propjes plastic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven