koken met dezelfde pannen op halogeen en later op gas?

11-05-2007 14:39 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan me helpen?

De oplevering van ons nieuwbouwhuis is zo vertraagd :@ dat we circa vier maanden in een huurwoning terecht komen. In het nieuw huis ga ik koken op gas (doe ik nu ook) maar in die tijdelijke huurwoning moet ik koken op halogeen of keramische kookplaat.



Ik was toch al van plan nieuwe pannen aan te schaffen en mijn vraag is nu: kan ik de nieuwe pannen eerst op halogeen of keramisch gebruiken en vervolgens in mijn nieuwe huis op gas gebriken? Mijn oude pannen zijn echt heeeel oud en beschadigd dus die kan ik niet meer gebruiken op halogeen/keramisch.



Wie o wie weet hier iets van? Bedankt alvast! :)
Alle reacties Link kopieren
Stap eens een keukenwinkel binnen en vraag het daar. Of anders google op keramische pannen (of via de goudengids) en informeer bij de producent van deze pannen of je er ook mee op gas kunt koken. Of welk type pannen je nodig hebt. Als ik even nadenk kan het volgens mij niet, je kunt niet je gaspannen voor keramisch gebruiken. Heeft te maken met de bodem en de manier waarop de warmte wordt verspreid in de pan. Maar pin me er niet op vast.
Alle reacties Link kopieren
Dat is volgens mij geen probleem. Alleen van gas naar electrisch geeft problemen, omdat door gas je bodem vervormt en de pan dus niet vlak op de plaat staat.
Alle reacties Link kopieren


Dat is volgens mij geen probleem. Alleen van gas naar electrisch geeft problemen, omdat door gas je bodem vervormt en de pan dus niet vlak op de plaat staat.   







KLopt.

Als je trouwens de pannen van AH koopt dan trekken ze al krom bij de eerste keer gebruiken op halogeen, dus dan past dat later mooi op t gassstel.:P
Alle reacties Link kopieren




quote: Watever reageerde



Dat is volgens mij geen probleem. Alleen van gas naar electrisch geeft problemen, omdat door gas je bodem vervormt en de pan dus niet vlak op de plaat staat.   

KLopt.

Als je trouwens de pannen van AH koopt dan trekken ze al krom bij de eerste keer gebruiken op halogeen, dus dan past dat later mooi op t gassstel.:P







:D





Thanks allemaal!

Nu kom ik tenminste niet geheel onbeslagen ten ijs bij de pannenverkopers. Die moeten tenslotte ook verkopen en wie zegt dat zij eerlijk zijn...



Ik ben helemaal geen achterdochtig type, hoor :P:$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven