Water met een smaakje

20-06-2016 07:40 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als variatie op alle theeën die ik 's winters drink, wil ik van de zomer mijn (koude) water graag een smaakje geven met bijvoorbeeld fruit. Zelf dacht ik al aan sinaasappel en/of citroen, maar wat is nog meer lekker in water, eventueel met welke verse kruiden?



En ja, er zijn allerlei ideeën te vinden op internet, maar ik vraag me af wat bij veel mensen juist beviel en wat tegenvalt. Geven aardbeien en kiwi echt een smaak aan het water, of alleen kleur? Proef je de pepermunt in het koude water, of kun je er beter eerst thee van zetten, af laten koelen en er dan fruit bij doen?



Zo'n fles of karaf wil ik misschien ook nog aanschaffen, want dat is wel handig op een dag, denk ik.

Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee
aan het typen...
Zelf vul ik vaak een plastic fles met wijde bovenkant (1 liter) met een halve citroen in schijven, paar takken verse munt en een mooi stuk gember in schijfjes.

Paar uur in de koelkast, heerlijk



(Oja, die vul ik uiteraard met water )
Komkommer met citroen.



Citroen met munt.
Alle reacties Link kopieren
Komkommer is verrassend lekker.



Komkommer-munt-citroen

Aardbei-limoen
Alle reacties Link kopieren
Shit.. Had er een klaargemaakt gisteravond met citroen en komkommer en ben hem vergeten mee te nemen naar werk :( boehoe.



Ja! T is lekker
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Geraspte gember, citroen en munt. Eerst met heet water om een lekkere snaak van te krijgen dan af laten koelen. Koud water geeft weinig smaak namelijk. Heerlijk
Gember munt limoen
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat ik gember moet gaan kopen



Heb nu kiwi in water gedaan. Ben vandaag op pad en dat had ik nog in de koelkast. Ik denk ik probeer gewoon eens wat, maar kiwi lijkt me zo smakeloos. Ik zie wel. Heb tijm en rozemarijn in de tuin. Is dat lekker in dat soort water?



Komkommer, je zou het niet zeggen he..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Als je een oersterk gebit hebt wat wel wat zuurstootjes kan verdragen. Anders beter gewoon water.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi gewoon verse munt in het koude water (en in de winter in kokend water). Binnen vijf minuten smaakt je water naar pepermunt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriet is komkommer en munt. Gewoon met koud water. Verder lees ik graag even mee!
Alle reacties Link kopieren
Komkommer moet je alleen niet die teveel van in doen. Mij beviel dat in elk geval niet.

Met basilicum kan ook. Of tijnm en rozemarijn lekker zijn weet ik niet. Het risico dat de naaldjes loslaten en in je water gaan drijven neem.ik maar niet.

Inderdaad gember, of zouthout of een kaneelstokje. Deze drie moet je wel heet opgieten anders komt de smaak niet vrij.

Peer en een kaneelstokje is ook erg lekker.

Dochters favoriet hier is citroen - aardbei

En de mijne munt- aardbei-sinaasappel.



Overigens is een los drijvend reservoir prettiger. Bij een vast reservoir is het waterlevel op een gegeven moment te laag en geeft het fruit geen smaak meer af . Dan staat het fruit "droog" zeg maar. Of je moet steeds blijven schudden met je fles.





Let er ook even op dst je fles BPA vrij is.

En niet elke fles is geschikt voor de afwasmachine.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
quote:retrostar schreef op 20 juni 2016 @ 08:20:

Als je een oersterk gebit hebt wat wel wat zuurstootjes kan verdragen. Anders beter gewoon water.Daarom drink ik met een rietje ik heb ijzersterke tanden, maar ik wil geen aantastingen.
Aardbei (ingevroren, te koop bij Aldi) en komkommer, zo in koud water. Ik vind het heerlijk, vooral bij het sporten.
Mijn favo idd munt, gember en limoen. Vul het ook zeker nog wel 2/3 keer bij en gewoon met koud water. Aan het einde van de dag vaak sterker van smaak dan 's morgens.

Ben ook al ff op zoek naar een bpa vrije waterfles maar vind t lastig om een goede keuze te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een gewone glazen kan. En met munt maakt het niet zoveel uit verder, maar je zou er een zeefje bij kunnen kopen. Of een glazen fles nemen en een ouderwets thee-ei gebruiken voor de kruiden waar je niet veel van nodig hebt.



Wel vul ik ´s avonds de waterkoker en zet hem aan. In de ochtend is dat water weer koud, maar wel ontkalkt. Dat scheelt enorm in de aanslag van je fles of kan.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Laatst hadden iemand van die ingevroren bosvruchten uit het diepvriesvak in het water zitten. Was haar favoriet! Zelf nog niet geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 5 neemt erg graag komkommer water mee naar school. Ik gooi gewoon twee schijfjes komkommer in haar beker en klaar.



Verder vind ik lekker framboos / aardbei (vriezer)

Munt / aardbei

Sinaasappel / munt

Kaneel / appel
Alle reacties Link kopieren
Rozemarijn en tijm lijken mij om een of andere reden minder geschikt, denk dat dat bitter wordt?



Komkommer - vooral de schil - is erg lekker, uiteraard citroen/limoen, denk dat het met het zuur wel meevalt als je het zo sterk verdunt.

Stukjes (water)meloen is ook erg lekker.



Ik heb geen speciale fles hiervoor, een gewone fles met wijde hals is ook goed genoeg, vind het geen drama als er stukjes fruit/kruiden in m'n glas terecht komen.



Die zoethout ga ik wel proberen, vind in de winter zoethoutthee altijd zo lekker, nooit aan gedacht dat ook koud kan.



Druiven in twee gesneden is volgens mij ook lekker.
Alle reacties Link kopieren
Rozemarijn is erg lekker in combinatie met munt, geeft het net een beetje meer pit.
Alle reacties Link kopieren
Ijsblokjes, sinaasappel en diepvries blauwe bessen is hier populair.
Alle reacties Link kopieren
Citrusvruchten zijn hier favoriet. Geven in koud water ook voldoende smaak af. Die kannen vliegen er hier doorheen dus geen zin om eerst met heet water aan de slag te moeten.

Sinaasappel-limoen Soms roer ik er een beetje limonade (in de smaak van het fruit) door voor extra smaak.
Alle reacties Link kopieren
Action heeft dit ding:







Rob de tuinman heeft ook een poos zo'n soort product in zijn programma geplaatst. Waarvan ik dacht: why? Maar kennelijk een trend om water met een smaakje te drinken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Aardbei/basilicum is een heel erg lekkere combo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven