Ontbijt valt zwaar na opstaan

01-12-2016 10:46 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het ontbijt vind ik de belangrijkste maaltijd van de dag. Echter valt het me het laatste half jaar zwaar om te ontbijten.

Ik heb echt geen honger meer en als ik het wel probeer te eten krijg ik het echt niet op. Wellicht wel als ik het zou forceren, maar het staat me gewoon zo tegen omdat het zo zwaar valt.

Om half elf heb ik vervolgens alsnog honger, maar vanwege werk is het heel onhandig om dan alweer 'pauze' te houden.

Iemand die dit herkent. En wat kan ik er aan doen om 's ochtends wel gewoon weer trek te krijgen en dat het ook weer lekker wordt om te ontbijten?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg 's morgens ook niks weg dus ontbijt om een uurtje op 10.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Kun je variëren in wat je eet? Yoghurt ipv brood oid??
Eet je dan 's avonds misschien te veel? En dan toch maar 's ochtens wat crackertjes en bijv. wat ontbijtkoek en banaan mee naar het werk?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niets forceren en gewoon lekker naar je lichaam luisteren. Dus eten op de momenten wanneer je honger begint te krijgen, en niet eten op de momenten dat je geen honger hebt.
Alle reacties Link kopieren
Tja waarom moet alles toch zo volgens de boekjes, ik eet nu sinds deze week vaak wat wars smorgens/middags, en s avonds brood of yoghurt omdat ik s morgens echt niet die smaak in mijn mond meer lekker vind
Kun je op je werk wel tussendoor even iets eten, bijv een banaan om 11 uur? Heb je de hele morgen geen pauze?
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, ook jaren gehad. Vaak nam ik alleen een stuk fruit en nam dan brood mee. Ontbijt en tussendoortje omgewisseld zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem vaak iets vloeibaars, dat gaat makkelijk. Zoals havermout of brintapap.
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij trouwens hielp om in de ochtend weer honger te krijgen was zwanger worden, en ook gedurende de bv en nu erna kan ik weer genieten van een flink ontbijt en valt het niet als schokbeton op mijn maag.

Maar of dat nu verantwoord advies is
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 01 december 2016 @ 10:52:

Eet je dan 's avonds misschien te veel?of te laat?
Alle reacties Link kopieren
Ik eet ook pas wanneer ik trek heb, misschien niet zo goed maar anders krijg ik het ook niet weg.

Als ik forceer dan word ik misselijk.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ontbijten is belangrijk, maar wanneer je ontbijt maakt niet veel uit. Of dat nou om 6 uur of om 11 uur is. De hoeveelheid is ook per persoon verschillend, dus je hoeft echt geen vol bord naar binnen te werken, zolang je over de dag maar genoeg eet. Je kan veel beter naar je lichaam luisteren en pas eten als je honger krijgt. Met tegenzin ontbijt naar binnen werken is voor je lichaam en vertering ook niet goed.



Ik weet niet wat voor werk je hebt, maar als je op kantoor zit kan je toch gewoon iets eten terwijl je aan het werk bent, hoef je niet per se pauze voor te houden.



Wat voor sommige mensen helpt is echt om te gaan bewegen (sporten, schoonmaken) voordat ze gaan ontbijten, maar dat is wel veel gevraagd voor op de vroege morgen.



Verder wat anderen hier al zeggen, variëren met wat je ontbijt. Brood krijg ik ook echt niet weg in de morgen. Er zijn genoeg mensen die fruit of yoghurt (of yoghurt met fruit) eten in de morgen. Zelf vind ik eieren lekker, maar wordt niet iedereen blij van.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Maar eigenlijk kan je hier toch echt 0 mee, want ieder lichaam is wat anders?



Als je bij mij met drinken yoghurt of brood aan kom zetten maak je mij echt niet blij. Of ik nou om 6 8 10 of 11 uur s avonds avond eet dan maakt het echt niet uit hoe laat ik nu ontbijt als het maar warm is en niet van die koude vloeibare substanties BAHBAHBAH.



Dus naar wie ga je dan luisteren? Want je weet het niet je moet je eigen lichaam leren kennen. Ik ben vanmorgen opgestaan met gekookte aardappeltjes en worteltjes en stuk kipfilet, de middag word soep en de avond brinta
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 01 december 2016 @ 11:10:

Maar eigenlijk kan je hier toch echt 0 mee, want ieder lichaam is wat anders?



Als je bij mij met drinken yoghurt of brood aan kom zetten maak je mij echt niet blij. Of ik nou om 6 8 10 of 11 uur s avonds avond eet dan maakt het echt niet uit hoe laat ik nu ontbijt als het maar warm is en niet van die koude vloeibare substanties BAHBAHBAH.



Dus naar wie ga je dan luisteren? Want je weet het niet je moet je eigen lichaam leren kennen. Ik ben vanmorgen opgestaan met gekookte aardappeltjes en worteltjes en stuk kipfilet, de middag word soep en de avond brinta



Hier ook regelmatig!

Vandaag halve bordje bami moksie metie
Prrrr, mauw miawwwww.
Zo belangrijk is ontbijt niet hoor. Je kunt prima ontbijt-loos door het leven, het is juist goed om pas wat te eten als je honger krijgt.



Mensen die aan infermittent fasting doen, doen niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag zou zijn is een fabeltje. Neem gewoon een appel en denk er niet meer over na :-)



https://www.theguardian.c ... ica-kellog-food-lifestyle
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
quote:Jane-Ice schreef op 01 december 2016 @ 11:17:

[...]





Hier ook regelmatig!

Vandaag halve bordje bami moksie metie Oh ja bami, rijst, heerlijk die smaak vind ik veel beter tot zijn recht komen s'morgens of s 'middags dan in de avond dan wil ik liever zachtere maaltijden. Ik merk dat dit me nu helpt wat meer en beter te eten ondanks de vele stress, dus dan liever dit en raar aangekeken worden
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 01 december 2016 @ 11:38:

[...]



Oh ja bami, rijst, heerlijk die smaak vind ik veel beter tot zijn recht komen s'morgens of s 'middags dan in de avond dan wil ik liever zachtere maaltijden. Ik merk dat dit me nu helpt wat meer en beter te eten ondanks de vele stress, dus dan liever dit en raar aangekeken worden
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik neemmijn ontbijt mee, en eet het op het werk op. Dan ben ik al een uur of twee op.



Als je niet al werkend kan eten kan je mss 10 minuutjes vroeger naar je werk gaan.
quote:clemance schreef op 01 december 2016 @ 11:34:

Zo belangrijk is ontbijt niet hoor. Je kunt prima ontbijt-loos door het leven, het is juist goed om pas wat te eten als je honger krijgt.



Mensen die aan infermittent fasting doen, doen niet anders.Dit! Eet zelf ontbijt vaak om een uur of 10/11
quote:zwitsal_nijntje schreef op 01 december 2016 @ 10:55:

Tja waarom moet alles toch zo volgens de boekjes, ik eet nu sinds deze week vaak wat wars smorgens/middags, en s avonds brood of yoghurt omdat ik s morgens echt niet die smaak in mijn mond meer lekker vind



Juist dit!

Eet wanneer je lichaam dat aangeeft.

Ik doe intermittent fasting, voel mij er geweldig bij.

Meer energie.
Alle reacties Link kopieren
quote:ree-ben schreef op 01 december 2016 @ 12:24:

[...]





Juist dit!

Eet wanneer je lichaam dat aangeeft.

Ik doe intermittent fasting, voel mij er geweldig bij.

Meer energie.Ik vond het eerst gek, waarom zulke dingen eten in de ochtend, heb er nooit moeite mee gehad maar sinds kort lukte niet meer " het moeten eten zoals iedereen dat acceptabel vind" . Ik denk kan me er druk om maken of mijn eet patroon veranderen zodat ik wel voldoende binnen krijg op een dag. En het eten wel lekker vind, en ook gewoon eet als ik honger heb. Niet omdat de klok of iemand zegt dat het tijd is. Behalve op werk natuurlijk dan kan het niet anders.
ik sta om zes uur op, maar ik ontbijt pas om 9 uur. Ook ik krijg het ontbijt zo kort na het opstaan niet weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:ree-ben schreef op 01 december 2016 @ 12:24:

[...]





Juist dit!

Eet wanneer je lichaam dat aangeeft.

Ik doe intermittent fasting, voel mij er geweldig bij.

Meer energie.Even een nieuwsgierige vraag, van hoelaat tot hoelaat vast jij?
Prrrr, mauw miawwwww.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven