Wat eet jij als ontbijt?

07-02-2017 10:51 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom telkens maar op een boterham met hagelslag of pindakaas uit en daar ben ik een beetje klaar mee... andere belegsoorten of compleet andere ideeën zijn van harte welkom
Fruit.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik rijstewafels met hummus gegeten, hummus is ook erg lekker op brood met een plak tomaat of komkommer erop
Dat is andere thee!
Ik eet kwark met fruit en muesli. Als ik nootjes en honing in huis heb, gooi ik dat er ook door. Beetje kaneel over appel strooien. Soms brood, ligt er maar net aan waar ik zin in heb/wat me uitkomt.

(Vanochtend vier boterhammen met speculoos... beetje minder gezond, maar ach :P)
Ik ''eet'' een shake gemaakt met de Nutribullet!



Die vul ik voor de helft met groene bladgroente (spinazie of boerenkool) en verder voeg ik toe: twee stuks fruit, water en lijnzaad. Heerlijk en gezond!
Alle reacties Link kopieren
Een eiwitshake of yoghurt
Alle reacties Link kopieren
Ik eet de laatste tijd meestal havermoutpap gemaakt van ongezoete soyamelk, met rozijnen en kaneel.



Maar ook wel overnight oats met fruit, een boterham of beschuit, of helemaal niks.
havermout

of

turkse yoghurt met tarwezemelen

of

gebakken ei

of

dikke brinta, zo dik dat mijn lepel rechtop blijft staan, heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik ontbijt met een ouderwets bord pap. Brinta dus.
Vier boterhammen
Alle reacties Link kopieren
quote:vera78 schreef op 07 februari 2017 @ 10:57:

dikke brinta, zo dik dat mijn lepel rechtop blijft staan, heerlijkHaha, dan is 'ie bij mij dus mislukt. Ik heb mijn Brinta graag nog enigszins vloeibaar.
Alle reacties Link kopieren
Magere yoghurt met banaan, crackers met kaas, boterham met appelstroop, havermoutpap eeeeeh ik wissel zoveel mogelijk af!
Alle reacties Link kopieren
Broodjes met ossenworst
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Ik eet yoghurt, volle kwark of pap (Brinta/havermout/griesmeelpap).
volle turkse yoghurt (8% vet) is erg lekker met verse bosbessen
Alle reacties Link kopieren
Alles wat ik in m'n klauwen krijg 's ochtends Vanochtend drie chocolatechip cookies en een banaan.



Doorgaan een tosti (met kaas óf met hagelslag), gebakken eitje, boterham (pindakaas, jam, hagelslag, vegetarische boterhamworst), afbakbroodje, fruitsalade...
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
quote:vera78 schreef op 07 februari 2017 @ 10:57:

dikke brinta, zo dik dat mijn lepel rechtop blijft staan, heerlijk

Eindelijk een dikke Brinta medestander.



Hier voornamelijk volle kwark of volle Griekse yoghurt met haver en cornflakes als basis. 1 stuk fruit (wisselt) en wat lekkers erdoor (kaneel, cacao nibs, schuddebuikjes, hagelslag, gedroogde kokos, pindakaas etc maar net waar ik zin in heb)
Alle reacties Link kopieren
werkdagen:

om 7.15 uur twee boterhammen (vaak geroosterd) met beetje roomboter of iets zoetigs (jam), thee een cafeïnevrije koffie

en dan neem ik om een uur of tien een rijstwafel oid



In het weekeind of ook geroosterd brood met beetje boter of roereieren oid.
Alle reacties Link kopieren
Volkoren boterham met zoet en een beker melk. In het weekend een (meergranen) croissantje met marmalade.
2 boterhammen met appelstroop
Alle reacties Link kopieren
quote:vera78 schreef op 07 februari 2017 @ 11:02:

volle turkse yoghurt (8% vet) is erg lekker met verse bosbessen

ik eet tegenwoordig de bessen uit de diepvries, dat scheelt veel geld!

Alleen beetje plannen met ontdooien
Ik ontbijt elke dag met wat anders



Twee beschuitjes

Yoghurt met granola of fruit

Twee boterhammen

Smoothie met havermout erdoor

Twee crackers

En in het weekend ontbijten we uitgebreid. Met eieren of croissants etc
Kwark met havermout en een banaan of (diepvries)kersen.

Als ik in de auto ontbijt wegens geen tijd, 2 boterhammen kaas/ sandwichspread. Of ik ontbijt niet.
Kwark, muesli honing.
Vanochtend 2 geroosterde boterhammen met klein beetje mayonaise, grillworst en komkommer. Met kop thee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven