Wat eet je in een hotel als ontbijt?

09-02-2017 10:40 136 berichten
Afgelopen week was ik enkele dagen in een hotel en het viel me op dat mensen daar zeer wisselend ontbijten.

Sommige gaan "helemaal los" en andere nemen enkel wat fruit. Waarschijnlijk anders dan normaal thuis.

Zelf geniet ik van wat lekkers maar eet niet opeens veel meer. Ook lunch ik 's middags (dus niet ontbijt als soort brunch).

Wat doen jullie?
Wat maakt het uit?
LB
2-3 boterhammen of broodjes, wat ik het lekkerste vind van het aanbod.

Wat ik anders dan thuis neem is fruit. Thuis eet ik dat later, maar op vakantie heb je daar vaak niet de gelegenheid voor.

Als ik denk dat de lunch nog lang gaat duren dan neem ik nog een croissant of ander lekker iets erbij.
Alle reacties Link kopieren
Zo vaak ben ik niet in een hotel. Mocht ik er een keer zijn dan is het voor een nachtje en neem ik wat ik lekker vind en wat ik normaal thuis niet eet
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt eraan waarom ik in dat hotel zit. Als het voor zaken is, neem ik meestal yoghurt met muesli en fruit. Dan eten we meestal 's middags ook uitgebreider dan normaal en zit ik verder de hele dag te vergaderen.



Als ik privé in een hotel slaap, met man (en evt. kinderen), ontbijten we uitgebreider. Dan zijn we veel actiever, gaan we wandelen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Bij een buffet vreet ik me eigen altijd wel vol hoor als ik in een hotel ben. Je bent er dan toch dus waarom nie5 van genieten denk ik dan. Ik eet dan dus meer als dat ik thuis zou eten normaal gesproken.
Alle reacties Link kopieren
Bij een lekker uitgebreid ontbijt ga ik wel los hoor.
Oh dear, how sad, never mind.
Ik kaan het hele buffet leeg, en als er iemand anders ook een plakje casselerrib wil gris ik het hele schaaltje lekker voor zijn neus weg.
Alle reacties Link kopieren
Als ik voor mijn werk in een hotel zit eet ik iets vergelijkbaars met thuis. TIjdens een weekendtrip meestal wel wat uitgebreider en tijdens vakantie weer wat normaler maar uitgebreider dan als het voor werk is.
Ik eet dan meestal wel te veel . Zoals nog een zoet broodje nemen als je eigenlijk al vol zit.
Als er pasta is neem ik 3 keer per dag pasta. All inclusive:



En anders croissantjes met jam of een geroosterd brood met een eitje bij het ontbijt.
Alle reacties Link kopieren
Meestal fruit en yoghurt. Net zoals thuis. Ik zit regelmatig in hotels, als ik helemaal los ga op de buffetten komt het niet goed. Heel soms -als het echt een uitzonderlijk goed ontbijt is- mag ik van mezelf wel zwaar opscheppen (van die Aziatische buffeten met curry's en zo...ja, ook 's ochtends)
Ik ben stewardess dus slaap heel vaak in hotels. Als ik elke keer los zou gaan word ik tonnetje rond



Meestal gewoon yoghurt/fruit/noten of een omelet met groenten. Altijd wel ei in ieder geval. als er echt iets heel speciaals (locale keuken) ligt wil ik dat wel eens uitproberen, ook als het minder gezond is.
quote:Hayek schreef op 09 februari 2017 @ 10:47:

Bij een lekker uitgebreid ontbijt ga ik wel los hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ooh ik loop echt een keer of vier. Ik hotelontbijtjes



Als ze het hebben:

Croissantjes met gezouten roomboter

Scrambled eggs

Uitgebakken bacon

Pancakes of poffertjes met poedersuiker

Chocoladebroodjes

Harde broodjes met rosbief



Meestal overal wat van, proppen tot de max Geen fruit haha, dat dan weer niet
Alle reacties Link kopieren
Ligt er aan hoe laat ik ontbijt.

Als ik voor zaken ben, zit ik meestal voor 8 uur aan het ontbijt en pak ik 1 croissantje of een eitje op brood.



Als ik voor plezier ben dan ontbijt ik meestal later en dus ook uitgebreider, dan een eitje en een croissantje en nog wat fruit.



Thuis ontbijt ik in het weekend trouwens meestal ook met een croissant of een eitje. Doordeweeks met havermout met fruit of crackers met tomaat. In een hotel dus iets luxer, maar niet per se veel meer.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik overigens wel altijd héél smerig vind, is een hele ontbijtzaal die naar gepeld gekookt ei ruikt.
Leuk de reacties. En Maccaron het maakt natuurlijk eigenlijk niets uit maar wat wel? Soms is het gewoon leuk iets te horen of te lezen.

Daarbij betaal je voor een ontbijt vaak extra (in het hotel waar ik verbleef 16 euro pp).

Verse fruitsalade vind ik het een luxe, degene met wie ik was had gehoopt op gerookte zalm. Thuis neem ik dit niet.

En idd; als je werk-gerelateerd verblijft is het natuurlijk anders.
Alle reacties Link kopieren
Meestal yoghurt met fruit en een boterham met gebakken ei.



Maar soms zitten we in een hotel waar ze streekproducten aanbieden, dan eet ik wel iets meer omdat ik van alles wil proeven, als ik dan iets lekker vind vraag ik waar het vandaan komt en koop ik dat voor thuis, meestal een stuk kaas en iets van jam.
Alle reacties Link kopieren
thuis ontbijt ik met twee geroosterde boterhammen, kopje thee, kopje koffie

In een hotel, neem ik van alles een beetje. Beetje roer ui, een worstje, plakje spek, fruit, soms yoghurt.

Heerlijk!
Meestal een kamermeisje.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, zo'n hotelontbijt. Ik eet alles waar ik op dat moment zin in heb. Vaak yoghurt met müsli en vers fruit, glaasje vers vruchtensap en een potje thee. Of toast, kaas, gerookte zalm, gekookt/gepocheerd/roerei, bacon, gegrilde tomaat, hash potatoes, champignons (niet alles tegelijkertijd), sekt of champagne, soms ook iets van de zoete cakejes. Of pannenkoekjes of wafels met ahornsiroop. Ik krijg spontaan zin om weer eens een hotel te boeken.
+
Alle reacties Link kopieren
Als ik in een all incl resort zit begin ik met yoghurt met fruit en een kopje koffie.

Dan ga ik sporten (ja, echt!) , douchen en uitgebreid ontbijten.

Rest van de dag er ook bij: lunch meestal salade, diner zeer uitgebreid, met een paar wijntjes er bij.



Zin in vakantie nu!
Als ik voor werk in een hotel verblijf houd ik het eenvoudig. Want niet zoveel tijd en vaak een uitgebreide lunch etc.



Tijdens een weekendje weg neem ik de tijd. Eerst een bordje met (roer)ei of omelet, daarna iets van brood met lekkere kaasjes. Dan fruit als toetje. Het ultieme genot is een klein glas champagne of cava erbij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven