Wat is jullie favoriete soep recept?

27-04-2017 19:00 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg benieuwd naar jullie voorkeuren en recepten.



Hier is een broccoli / courgette soep favoriet.



1 liter water

Bilionblokje (ik heb altijd de kleine van maggi)

1 rode uit

1 courgette

1 broccoli

Aantal blaadjes laurierblad mee laten koken

Italiaanse keukenkruiden op gevoel



Alles door de staafmixer en klaar



Ik heb er nu geraspte Italiaanse kaas bij gedaan

Maar ook heerlijk met gehakte ongezouten nootjes.
Alle reacties Link kopieren
Deze maak ik de laatste tijd vaak https://www.ah.nl/allerha ... jdsoep?_requestid=6327902
Alle reacties Link kopieren
Pompoen/zoete aardappel soep met een rood pepertje! In de herfst en winter echt favoriet!



Ook een kruidige linzensoep vind ik heerlijk!



Als ik ziek ben oerhollandse groenten of kippensoep met veel vermicelli.



Romige spinaziesoep is ook favoriet!
Alle reacties Link kopieren
Paprika/tomaten soep! Ik rooster 3 paprika's, haal de schilletjes eraf, 6 flinke tomaten ontvellen en de zaadjes eruit, een flinke ui, een lepeltje gedroogde oregano, flink peper en wat zout, met een klein laagje water alles samen in een pan, laat t een half uurtje heel zachtjes koken, dan een flinke bos basilicum en in de blender die handel.

Doe ik er zelf graag een klein schepje roomkaas in bij serveren.
Tomatensoep van zelfgetrokken runderbouillon. Liefst met de runderpoulet er nog in.
Alle reacties Link kopieren
Indiase Erwtensoep. Dat is met spliterwten, prei, ui en wortel, en currypasta. Daarna gerookte kip en koriander erin.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik nooit echt recepten maar doe alles op gevoel.



Momenteel staat er toevallig een pittige aziatische tomatensoep te pruttelen in de slowcooker. Ik had nog de basis over van het gerecht

van gisteren (gevulde koolbladeren in tomatensaus)



Favorieten hier:

- Kippensoep met zelfgemaakte bouillon

- Pompoensoep

- Gebonden bospaddestoelensoep

- Aspergesoep met zelfgetrokken aspergebouillon

- Gepofte knoflook soep
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Momenteel hier paprika geitenkaas soep.

Uitje en 2 paprikas bakken, bouillon erbij, staafmixer er doorheen en op het einde nog een stuk geitenkaas er in.
Alle reacties Link kopieren
Wittebonen soep :-D
quote:Ikje86 schreef op 27 april 2017 @ 19:19:

Momenteel hier paprika geitenkaas soep.

Uitje en 2 paprikas bakken, bouillon erbij, staafmixer er doorheen en op het einde nog een stuk geitenkaas er in.



Paprikasoep: heerlijk.

Op de markt een zak rode paprika's in de aanbieding gekocht. Er zit al zoveel smaak aan, daar hoef je verder weinig aan te pimpen.
Alle reacties Link kopieren
Preisoep met rijst en cervelaat. Heerlijk.
Mijn all time favourite:

http://www.ilovehealth.nl ... -met-kokosmelk-en-gember/



En deze is ook heerlijk:

http://www.degroenemeisje ... linzensoep-met-kokosmelk/
Leuk topic:

Ik maak altijd soep from scratch. De basis is altijd een zelfgetrokken bouillon (rund of kip).

Laatste tijd vind ik uiensoep erg lekker. Met veel vlees (runderpoulet), witte wijn, saffraan, scheut cognac en heel veel zwarte peper uit de molen. Is echt goddelijk. Ik serveer het met flink wat aan tafel geraspte parmezaanse kaas erover.
Alle reacties Link kopieren
Spinazie-courgettesoep!



Twee uitjes fruiten, op het eind twee fijngesneden teentjes knoflook erbij. Dan een in stukjes gesneden courgette en een zak gewassen spinazie (van ongeveer 300 gram). 1,5 liter water erbij, met twee bouillonblokjes: 1 kip en 1 groente. Paar minuutjes laten koken, vuur uitzetten. Een theelepel gedroogde chilivlokken erbij en een half pakje boursin. Staafmixer erdoor en klaar is kees. Eventueel nog wat extra peper en zout toevoegen, maar ik vind dat meestal niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Thaise Tom kha gai soup met kip en paksoi! Hier de absolute favoriet!
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
pittige maissoep

pompoensoep

bospaddosoep

chinese kippensoep of tomatensoep



Maak voor mijn werk elke dag 2 soorten soep dus heb wel wat variatie
quote:slekire schreef op 27 april 2017 @ 19:11:

Paprika/tomaten soep! Ik rooster 3 paprika's, haal de schilletjes eraf, 6 flinke tomaten ontvellen en de zaadjes eruit, een flinke ui, een lepeltje gedroogde oregano, flink peper en wat zout, met een klein laagje water alles samen in een pan, laat t een half uurtje heel zachtjes koken, dan een flinke bos basilicum en in de blender die han del.

Doe ik er zelf graag een klein schepje roomkaas in bij serveren.Rooster je de paprikaas op het gas of in de oven?
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt de lekkerste die ik in jaren heb gegeten, de pindakaas, zoete aardappel en kikkererwten doen het zo goed samen. http://www.oneyearwithout ... can-peanut-stew-oh-glows/
Alle reacties Link kopieren
Pittige wortel-kokossoep!

1 ui, 600 gram wortels, een scheut kokosmelk, 750 ml. bouillon, kruiden met chilipeper en kerrie.

Kan ipv met wortel ook met pompoen
Soto met alles
Alle reacties Link kopieren
Ik rooster ze in de oven zo.maar, ik gebruik dan hetelucht, 180°c
Alle reacties Link kopieren
Oh en veel minder gezond maar zo erg lekker: mosterdsoep.

Gewoon een roux, afblussen met tuinkruiden bouillon, grove mosterd erin, flink peterselie en een scheut room, en in de kom een handje oude kaas, in hele kleine blokjes.

Of in plaats van de kaas, wat fijngesneden gerookte zalm.

Oeh ik krijg trek van dit topic!
Alle reacties Link kopieren
Tvp



Lekker hoor!
Alle reacties Link kopieren
Kippensoep :)

Bekijk dit eenvoudige recept om eenvoudig kippensoep te maken http://www.smulweb.nl/blog/fitchef___re ... kippensoep

Hmmmmmmm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven