BBQ

20-05-2017 19:15 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat leggen jullie op de BBQ?
Ik vind satee erg lekker en dat is ook het enige wat ik goed kan.


Iemand nog meer ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Ik haal gewoon wat BBQ spiesen etc. bij de slager en leg die er op. Stokbrood en salade erbij en klaar.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Spiezen, gekruide kipfilet, sate.
Scampi-saté, vispapilotte, worstjes (chipolata, merguez, ...), biefstuk, zelfgemaakte kipsaté, kipfilet gemarineerd in honing, kippevleugels, groentenspiesen, aardappel in de schil (in zilverfolie), ribbetjes, iets met gehaktballetjes, ...

Elke keer wel wat anders.
Als het maar met prikkers is.
Ik varieer maar speklappen wil ik er altijd wel bij. Verder marineer ik veel zelf zoals spare ribs en ik maak zelf spiezen. Ik ben gek op BBQ en wij doen dat zo vaak mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Groentespiezen, haloumni kaas, burgers van de vegetarische slager, maiskolven, pakketjes met geitenkaas en kruiden, paddestoelen, watermeloen met chili olie, aardappels poffen. Erbij salade, stokbrood of turks brood. Veel lekkers te bedenken voor op de barbecue!
aikidoka schreef:
20-05-2017 20:02
Groentespiezen, haloumni kaas, burgers van de vegetarische slager, maiskolven, pakketjes met geitenkaas en kruiden, paddestoelen, watermeloen met chili olie, aardappels poffen. Erbij salade, stokbrood of turks brood. Veel lekkers te bedenken voor op de barbecue!
Gepofte aardappel oke maar de rest vind ik zacht gezegd bagger eten.
Een BBQ zonder vlees noem ik niet eens een BBQ.
Blondie456 schreef:
20-05-2017 20:12
Een BBQ zonder vlees noem ik niet eens een BBQ.
Ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Speklapje, ribeye, forel, courgette, maiskolf, entrecote, biefstukje, paprika en zo kan ik nog wel even doorgaan..
Hamburgers
Worstjes (merquez)
Schouderkarbonade
Gemarineerd kippedijen
Drumsticks
Longhaas (rund)
Rib eye
Spareribs als ik tijd heb om het voor te berieden en te marineren.
Lamskoteletjes
Gamba's (in schil)
Vis
Alle reacties Link kopieren
Rusti schreef:
20-05-2017 20:22
Ik ook niet.
Logisch, een fornuis is ook geen fornuis meer als je er geen aardappelen op kookt :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind champignons lekker op de barbecue, en brooddeeg om stokjes gewikkeld.
Daarnaast ook veel gegrilde groentes, gemarineerde tofu, en dingen als gevulde koolrolletjes zijn ook lekker (met een beetje een stevige vulling met rijst ofzo, en een prikker erdoor zodat het niet gaat ontvouwen/lekken)
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
20-05-2017 20:05
Gepofte aardappel oke maar de rest vind ik zacht gezegd bagger eten.
Wat flauw om iemand zijn keuze zo af te kraken. Bagger nog wel. :nope:
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Gatti schreef:
20-05-2017 21:03
Wat flauw om iemand zijn keuze zo af te kraken. Bagger nog wel. :nope:
Maakt toch niks uit. Iedereen mag op de BBQ doen wat ze lekker vind.
Alle reacties Link kopieren
Zalm in zilverfolie, kip, hamburgers, spiesjes met gehaktballetjes, biefstuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een foodtruck waarin ik Turks/Midden Oosters grill.

Ik heb speciaal heel dun brood (wrap achtig), die maak ik warm op de grill, daarop gaan gekruide kippedijen, Turks gehakt, spiezen van lam/rund, tomaten en groene Turkse pepers.
Maiskolven, aubergines, courgettes.
Veel salade en verse sauzen erbij.

Zo bbqen we thuis ook.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
20-05-2017 20:05
Gepofte aardappel oke maar de rest vind ik zacht gezegd bagger eten.
En ik vind het heerlijk en vind speklappen onsmakelijk. Ieder zijn smaak. Wel jammer dat jij altijd moet benadrukken dat jij vlees zo ontzettend belangrijk vindt, dat je nauwelijks groente eet en zo. Ben je daar trots op? Dat kan ik me namelijk weer moeilijk voorstellen.
Ik ben meestal van de afdeling bijgerechten. Salades en sausjes enzo.

Wil je daar ook tips voor? Of alleen wat je op de grill doet?
Alle reacties Link kopieren
Kuzu schreef:
20-05-2017 22:50
Ik heb een foodtruck waarin ik Turks/Midden Oosters grill.

Ik heb speciaal heel dun brood (wrap achtig), die maak ik warm op de grill, daarop gaan gekruide kippedijen, Turks gehakt, spiezen van lam/rund, tomaten en groene Turkse pepers.
Maiskolven, aubergines, courgettes.
Veel salade en verse sauzen erbij.

Zo bbqen we thuis ook.
Dat klinkt lekker zeg! :biggrin:
Welke kruiden gebruik jij voor de kippendijen en het gehakt? Maak je dan zo'n gehaktspies? Die zijn zóóó lekker! Zou van alles wel het recept willen haha! Vind Turks eten heerlijk, maar ben er zelf niet bekend genoeg mee om het te kunnen maken.

Hier gaan vaak spareribs, kipwings, saté, maiskolven, groentespiezen en gepofte aardappels op de bbq. Alles zelf gemarineerd, heerlijk! Uiteraard met lekkere bijgerechten zoals salades, bruchetta, stokbrood en smeersels.

Krijg spontaan zin om te bbqen :sun:
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
20-05-2017 20:02
....... watermeloen met chili olie......
Watermeloen met chili olie? Dat is apart!
De meloen bestrijken of marineren?
Wat is het recept?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Zoeys schreef:
21-05-2017 00:19
Dat klinkt lekker zeg! :biggrin:
Welke kruiden gebruik jij voor de kippendijen en het gehakt? Maak je dan zo'n gehaktspies? Die zijn zóóó lekker! Zou van alles wel het recept willen haha! Vind Turks eten heerlijk, maar ben er zelf niet bekend genoeg mee om het te kunnen maken.

Hier gaan vaak spareribs, kipwings, saté, maiskolven, groentespiezen en gepofte aardappels op de bbq. Alles zelf gemarineerd, heerlijk! Uiteraard met lekkere bijgerechten zoals salades, bruchetta, stokbrood en smeersels.

Krijg spontaan zin om te bbqen :sun:
Turks eten heb ik vandaag staan maken, morgen eters en dan zet ik de tafel vol lekkere hapjes en natuurlijk vers Turks brood. (heb gelukkig een Turkse bakker om de hoek :yes: )

Ik heb de recepten hiervandaan: http://mijnmixedkitchen.blogspot.nl/p/t ... epten.html erg duidelijk uitgelegd, ook uitleg over typisch Turkse gerechten/ingrediënten dus als je een keer Turks wil koken al dan niet op de bbq kan ik je deze van harte aanbevelen! :thumbsup:
Ik ken haar overigens niet maar vind het gewoon een erg fijn blog voor alle duidelijkheid :-]
Blondie456 schreef:
20-05-2017 21:32
Maakt toch niks uit. Iedereen mag op de BBQ doen wat ze lekker vind.
Wat is je punt dan? Het valt mij ook op -in de korte tijd dat ik hier een account heb- dat je geen gelegenheid voorbij laat gaan om te vertellen dat je dagelijks veel, heel veel vlees eet.
Waarom wil je dat zo graag kwijt? Serieus, ik snap niet waarom je even moet roepen dat groenten op de BBQ 'bagger' is, 'op zijn zachtst gezegd' om even later dit hierboven te posten...
What's the point?? :blond:
Alle reacties Link kopieren
blueeyes*3 schreef:
20-05-2017 23:28
Ik ben meestal van de afdeling bijgerechten. Salades en sausjes enzo.

Wil je daar ook tips voor? Of alleen wat je op de grill doet?
Ook tips daarvoor graag!
Zag dat er ook iemand was die vegetarisch bbqde?
Mijn vriendin eet ook geen vlees dus die tips zijn zeker welkom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven