Marinade net zoals vd poelier

23-05-2017 21:15 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik haal wel eens kant en klare kippenvleugels van de poelier die zo lekker gemarineerd zijn. Maar wie weet hoe ik die marinade kan maken?

Ik bedoel die zoutige oranje marinade.
Zijn dat niet de kipkruiden van verstegen? Die zit in zo'n grote witte bus.
Alle reacties Link kopieren
Rusti schreef:
23-05-2017 21:16
Zijn dat niet de kipkruiden van verstegen? Die zit in zo'n grote witte bus.
Mmm ja die komt wel in de buurt maar bij de poelier zijn ze ook nattig en van verstegen is echt een dry rub.
k.middleton schreef:
23-05-2017 21:19
Mmm ja die komt wel in de buurt maar bij de poelier zijn ze ook nattig en van verstegen is echt een dry rub.
Maar als je die van verstegen mengt met olie heb je ook natte drup.
Bij onze poelier verkopen ze de marinade ook misschien eens vragen ?
Alle reacties Link kopieren
Pretzel66 schreef:
23-05-2017 21:20
Bij onze poelier verkopen ze de marinade ook misschien eens vragen ?

Kom voorlopig niet in de buurt, had daarom zin ze zelf eens te maken :-D
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je van kippie?
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
23-05-2017 21:33
Bedoel je van kippie?
Uuhh... :huh: dat ken ik niet..
Is gewoon kant en klare marinade, waarschijnlijk van Verstegen. ZIt in grote jerrycans, voor de groothandel. Bij de Macro/Sligro/Hanos wel verkrijgbaar. Als je geen pasje hebt dan kun je de kipkruiden mengen met olie, dan ben je waarschijnlijk ook al heel ver.
Alle reacties Link kopieren
Kippie is een grill en maaltijdenwinkelketen. Die hebben echt goddelijk gemarineerde kippenkluifjes.
winkelfanaat schreef:
23-05-2017 21:48
Kippie is een grill en maaltijdenwinkelketen. Die hebben echt goddelijk gemarineerde kippenkluifjes.
Jaaa! Kippie :flirting:
winkelfanaat schreef:
23-05-2017 21:48
Kippie is een grill en maaltijdenwinkelketen. Die hebben echt goddelijk gemarineerde kippenkluifjes.
Oh vind je ? Die vind ik echt niet zo bijzonder .
Pretzel66 schreef:
23-05-2017 21:51
Oh vind je ? Die vind ik echt niet zo bijzonder .
Misschien verschilt het per filiaal?
Alle reacties Link kopieren
Ik koop mijn kipkruiden altijd bij de poelier zelf, ze hebben een emmer onder de toonbank staan en deze is met geen andere te vergelijken vanuit de supermarkt.
Volgende keer even vragen dus.

Van kippie ben ik ook geen fan trouwens. Voor mij alleen de gewone poelier
Kruiden met olie mengen doe ik ook vaak en dan nog een beetje iets zuurs erbij. Beetje azijn of citroensap.

En vooral lang van te voren dat het goed intrekt.

Pas ook gemarineerd met sojasaus, sambal en hotchiliesaus. Was ook erg lekker.
Rusti schreef:
23-05-2017 21:58
Misschien verschilt het per filiaal?
Zou kunnen maar bij de poelier in de buurt is het veel lekkerder .
Alle reacties Link kopieren
Als ik kip zelf marineer dan gebruik ik ook vaak kruiden en doe er ook ketjap doorheen
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Denk dat ik toch maar langs de poelier moet gaan dan ;)
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
23-05-2017 21:46
Is gewoon kant en klare marinade, waarschijnlijk van Verstegen. ZIt in grote jerrycans, voor de groothandel. Bij de Macro/Sligro/Hanos wel verkrijgbaar. Als je geen pasje hebt dan kun je de kipkruiden mengen met olie, dan ben je waarschijnlijk ook al heel ver.
zijn iid vaak van https://store.verstegen.eu/nl_freshserv ... r-kip.html ingrediënten staan erbij , kun je zelf knutselen.
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
En vooral ook goede kwaliteit kip kopen! Die 'nattigheid' komt vermoedelijk van het vetlaagje van de kip, niet van de kruiden.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de normale (niet hot) kipkruiden van Verstege, die mix ik met olie voor de marinade.

Ik braad de kippetjes in de koekenpan bruin, kieper ze in een ovenschaal en dan doe ik er nog wat droge Verstege kipkruiden over want dan krijg je een extra krokant korstje in de oven.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven