Lekkere ijsjes

25-05-2017 18:00 87 berichten
Er zijn een paar warme dagen op komst en ik moet nog boodschappen doen deze week. Ik vind, met warm weer, een ijsje af en toe (als toetje of een keer tussendoor) heel lekker.

Wat zijn jullie favoriete ijsjes? Kopen, zelf maken, ijssalon? Tips, tricks?
TO trapt af: ik vind de ijsjes van Liux erg lekker, citroen met een dropstokje. En een Mars-ijsje kan ik op zijn tijd ook wel waarderen.

Schepijs vind ik ook lekker, met name smaken als witte chocola en dulce leche.

Ik hou niet van ijsjes met stukjes koek erin.
Puur fruit pureren en in vriezer stoppen in ijslollyvriezer. Verkrijgbaar bij oa Action voor heel weinig.

Of in ijsblokjeszakjes of ijsblokjesbakjes.
Kopen: Doe mij maar een cornetto (liefst capucino, al zijn die vaak onvindbaar) of een magnum (melkchocolade zonder nootjes). Of gewoon vanille schepijs.

IJssalon: Tiramisu-ijs
Ijssalon: spaghettiijs met verse aardbeien/ pizzaijs met vers fruit/ snickersijscoupe/ notenijscoupe.
Ik heb pas hele simpele ijsjes gemaakt met Optimel en stukjes fruit. Was verrassend lekker.
Raket (wel die van Ola) en Marsijs (Ik zou ze echt allemaal in 1x op kunnen eten, dus koop ze nooit :P )
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding van de Mc
Alle reacties Link kopieren
Ben en Jerrys ijs njamie, bij de Lidl hebben ze een variant op de B&J ijs die vele malen goedkoper is en stiekem vind ik die lekker dan de originele B&J ijs :hihi:
Mini Magnum ijsjes vind ik heerlijk, en slagroom ijs van Hertog
Heeft iemand de nieuwe Magnum ijs al geprobreerd welke helemaal omhuld is met chocolade die je kapot moet maken, ik vond hem erg duur €5,00 dus ik wacht even op aanbieding.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Liuk vind ik ook heel lekker. Maar het allerliefst heb ik Italiaans schepijs en dan citroen/meloen. Lekker fris met dit weer.
Natte tosti..
Perenijsjes en van die langwerpige roomijsjes met zo'n dunne chocolade laag erover (chocosticks heten die dacht ik)
Ik ben op zich niet zo'n ijs eter... Ik ben wel heel dol op het softijs van de mcDonalds, op een hoorntje. Maar om nou 3x per dag door de mcdrive is ook zo weer wat.

Verder vind ik die kleine bakjes schepijs van de AH lekker, de banaan&caramel variant. Mocht ik ergens gaan zitten dan vind ik een sorbet wel wat, ik neem het haast nooit omdat ik ze vroeger zoveel lekker vond. Vaak zitten er ijskristallen in het schepijs en smaakt de slagroom goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Softijs!
Alle reacties Link kopieren
IJssalon: hoorntje met banaan en chocola. Of juist hele frisse smaken. Verder spaghetti-ijs en bananasplit.

AH: pistache-cornetto's, magnum classic of wit, raketje

Toen ik klein was waren mijn favorieten de Apollo en Mexicaantje.

Softijs met discodip of chocoladelaag vind ik ook erg lekker.

Oh en... Swirls!!!!!!!!! Maar zo ontzettend duur.

BE :hello:
Schepijs bij de ijssalon. :-D Ben niet zo van de coupes, handijs daarentegen. Jum. Vandaag nog een ijs wezen halen met de kinderen.
uit de super: Cornetto, frambozenijsjes van Friese Koe of de perenijsjes van Festini
Schepijs: Citroen, boerenjongens of iets met chocolade
Alle reacties Link kopieren
Oh en malaga-ijs vind ik erg lekker :)
Alle reacties Link kopieren
@Miskotto, bij de Emte zijn ze nu €2,50!! Afgelopen week die witte gekocht en die is goddelijk! :worship:
Alle reacties Link kopieren
De Italiaanse ijssalon hier heeft mojito ijs en Licor 43 ijs. En ijs met Tony Chocolonely! Te lekker! :D

Als het om ijsjes uit de supermarkt gaat, vind ik een echte Raket altijd een goed idee. Of een perenijsje.

(Liuk had ik de week voor het eerst: vond het ijs zelf lekker, maar dat keiharde vieze stokje hadden ze mogen houden)
Zonder na te hoeven denken: marsepeinijs met slagroom. Het lekkerste wat ik ooit heb gegeten....
In Groningen kan ik het nergens vinden, ik moet ervoor naar Haarlem. Mocht iemand weten waar het verder te koop is: laat het me weten!
Alle reacties Link kopieren
terras/uit eten:
bananasplit
sorbet met enkel vanille-ijs (cocktail)fruit, spuitwater en slagroom
coupe romanoff

handijs:
raketjes
perenijsjes
split met rood omhulsel ipv oranje zoals bijna overal

schepijs:
vanille
banaan
chocolade
karamel/toffee
yoghurtijs bosvruchten
B&J/nepvariant chunky monkey

softijs:
vanille en liefst met chocodip maar dan wel de vloeibare variant die stolt, heeft Jamin erg lang gehad; ik hoef er geen 'hagelslagjes' op

niet zo'n fan van:
cornetto's
magnums

nooit op:
mars snickers milky way ijsjes en aanverwante smaken
Salted caramel of extra pure chocolade van de ijssalon op de hoek.

Of, als ik op de gezonde tour ben, zelfgemaakt bananenijs met peccannoten (doodsimpel: banaan invriezen, pureren en je hebt superlekker, romig ijs!)
Frisse smaken: citroen, yoghurt of kokos. En aardbeienijsjes of raketjes uit het waterijs assortiment. Was vroeger dol op swirls!

Wat is spaghetti ijs? Marsepeinijs klinkt spannend!
Alle reacties Link kopieren
Mmmm, ijs! :heart: Helemaal nu ik zwanger ben, lust ik elke dag wel ijs. Al was dat daarvoor stiekem ook al zo. ;-D

All time favorite: softijs met nootjes

Uit de supermarkt:
- Cornetto (staat nu op 1 en er ligt dus standaard een pak in de vriezer)
- Hertog Kleintje caramel traktatie (at ik aan het begin van m'n zwangerschap vaak)
- Festini perenijsjes
- Split
- Slagroomijs met extra slagroom erop
- Viannetta

Italiaans ijs heeft nooit zo mijn voorkeur, maar mocht het zo uit komen, dan ga ik voor de smaken vanille en stracciatella.
Alle reacties Link kopieren
MissRedd schreef:
25-05-2017 18:44
@Miskotto, bij de Emte zijn ze nu €2,50!! Afgelopen week die witte gekocht en die is goddelijk! :worship:
Hoe heten die dan? Magnum...? Daar wil ik wel even voor naar de Emte!

Cornetto van de AH is beter dan Cornetto zelf!
Mini magnum met nootjes.
Snickersijs.... kan ik me ziek aan eten...

Ijssalon: hazelnootijs, citroenijs en straciatella. Yummm
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven