Chinees restaurant niet hip ?

26-05-2017 21:59 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren geen zin om te koken na een dag fietsen, dus naar de plaatselijke Italiaan. Helemaal vol en de wachttijd was 1 1/2 uur.
Toen maar naar de chinees gegaan waar een handjevol mensen zat. Met mijn man erover gesproken dat het bij het Italiaanse restaurant altijd aardig vol is en als we naar de chinees gaan , er maar weinig mensen zitten. Ook is de gemiddelde leeftijd bij onze chinees dik boven de 40 jaar. We vroegen ons dus af : Is het voor (jonge ) mensen niet meer hip / gezond /etc. om naar de chinees (uitgezonderd de wok paleizen en all in formules) te gaan ?
Nope, ze worden hier allemaal omgetoverd tot asian bistro :roll:
Alle reacties Link kopieren
Ja antiek.... maar toch wel lekker zo af en toe.
Alle reacties Link kopieren
De Chinees is vooral afhaal, volgens mij. Tenminste bij ons in het dorp wel. Inrichting nodigt totaal niet uit om daar eens gezellig te gaan zitten tafelen.
Vond het nooit echt lekker en Chineze restaurants zijn heel vaak vieze plekken.

Rob van de smaakpolitie word er ook nooit vrolijk van en ik ook niet meer na de keer dat er een peuk in mijn bami zat. :-|


Ik ga nog eerder naar een noodlebar of een Indonesisch restaurant. Maar ook liever niet.

Italiaans is daarnaast ook nog eens gewoon veel lekkerder.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 27-05-2017 13:05
3.46% gewijzigd
Chinees is zoooo jaren 80. Onze kinderen van in de twintig gaan daar echt nooit heen.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het hip is, maar ik (37 jaar) ken niemand die er naar toe gaat. Ik vind het niet lekker (nou eet ik sowieso vegetarisch, dus dan is de keuze nogal beperkt) en het is niet gezond (de meeste mensen in mijn omgeving houden meer van enigszins gezond eten en niet van allerlei smaakversterkers). Overigens vind ik all inclusive workrestaurants ook een hel. Ik kan me niet voorstellen dat mensen daar vrijwillig naar toe gaan.

Pizza of pasta is ook niet gezond, maar dat vind ik dan wel weer lekker! Zeker op een zomerse dag.
Alle reacties Link kopieren
Als ik "de Chinees" hier vergelijk met 15 jaar geleden (en dat zijn meerdere restaurants hier in de buurt, geen ketens oid) dan is er echt helemaal niets veranderd. Niets.

1 er van geeft ook nog steeds doodleuk menu kaarten bij de afhaal balie mee van 2011, want tja, er is nooit iets veranderd aan de kaart. Bij 2 er van kom ik af en toe en het eten is prima hoor.
Maar er veranderd echt nooit iets. Niet qua kaart, maar ook niet qua interieur oid.

Nu geld dit ook voor meer restaurants die ik hier ken, maar die hebben iig nog een interieur update gehad, nieuw servies, een andere kaart eens in de zoveel tijd (wat imho ook al niet bepaald best is maar soit)
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ik kan er echt wel zin in hebben , in ouderwetse chinees en gelukkig zit er in de buurt eentje.
Net als shoarma. Ook bijna nergens meer te krijgen.
Ik weet niks van hip. Ik weet wel, dat in 'de provincie' (kleinere plaatsen buiten onze hoofdstad) de Chinees vaak met afstand het beste restaurant is. Ook voor de vegetariërs. Moet er altijd eten van man. :proud:

Alleen die wok-buffetten, dat is smerig. Maar een degelijke Chin-Ind is niks mis mee.
:heart:

Verder commentaar overbodig.
Vies gewoon ik eet nooit meer bij de chinees.
Nou ik zeg geen nee hoor tegen een lekkere Tipan, heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Babi pangang spek, héérlijk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er helaas zelden, maar vind het echt lekker.
Ik :heart: Chin. Ind.
Als kind al en nog steeds. Het is dat man er niet echt van houdt...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat "de chinees" van oudsher al meer afhaal is dan daar gaan eten, Ik hoor vaker van mensen dat ze gehaald hebben dan dat ze daar gegeten hebben. Italiaan is nooit echt afhaal geweest , behalve de pizzaboer dan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
40 jaar geleden was "de Chinees" nog wel een plek om te gaan zitten (dat was dan ook meteen het jaarlijkse "uit eten" event, terwijl we tegenwoordig zomaar een paar keer per maand buiten de deur eten). Maar we zijn tegenwoordig beter gewend, dus is het een veredelde snackbar geworden.
Alle reacties Link kopieren
De Chinees is al 20 - 25 jaar niet meer hip. Tenminste: de oud-Hollandsche Chinees, met babi pangang, loempia, etc.

In een hard-core chinatown kan je je wel prima vertonen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk alle reacties die gaan van Heerlijk tot vies.
Over dat vies gesproken : vorig jaar zag ik bij onze chinees een dode rat onder de verwarming liggen. Eigenaresse schrok zich rot toen ik op de rat wees.
Is het nu echt bewezen dat Chinese restaurants vies zijn of is dat van horen zeggen ? Jaren geleden met een warme winter in het centrum van Den Haag in 2 verschillende (niet Chinese) restaurants geweest en daar liepen de muizen ook door het restaurant. Toen ik aan de serveerster mijn kat voor een nachtje logeren aanbood, kreeg ik als antwoord : Dat is niet hygienisch. Duh, piesende muizen door het restaurant en de keuken wel.
Alle reacties Link kopieren
Bij zo'n Chin. Ind. restaurant eet ik nooit, maar haal ik prima af.
Bij de 'echte' Chinees in Chinatown at ik wel regelmatig. Nu niet meer, niet omdat het niet hip is, maar omdat ik daar altijd met ex-schoonfamilie heen ging.
Alle reacties Link kopieren
In het weekend is het altijd rete druk bij de afhaal Chinees.
Maar er zit idd bijna niemand in het restaurant.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 26-05-2017 23:10
28.65% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hip? Waarom zou ik iets niet meer eten omdat het niet meer hip is? Als ik dat lekker vind, eet ik het, anders niet. :jump:
Life is short. Eat dessert first.
Je hebt toch nu all u can eat concept chinees?
Alle reacties Link kopieren
Afhaalbami vind ik een traktatie. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven