Afgehaalde sushi bewaren.

11-07-2017 20:13 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sushi afgehaald bij de Shabu, ze waren er nog aan bezig toen ik het kwam afhalen echter...vriendin die het met mij zou komen oppeuzelen heeft wegens een calamiteit afgezegd enne...ik kan het niet op in 1 keer dus vroeg ik mij af of het verstandig is het te bewaren in de koelkast. Ik heb het ongeveer twee uur geleden uit de koelkast gehaald om het op kamertemperatuur te laten komen maar kan de hele box niet in mijn eentje op, wilde morgen het restant opeten.

Normaliter eet ik sushi altijd meteen op (vanwege het rauwe aspect) dus ik vroeg mij af of jullie ervaring hebben met bewaren en het de volgende dag eten, geen zin in gillende buiktyfus namelijk.....
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Buiktyfus zul je er niet van krijgen maar het is wel bederfelijk spul. Ik zou het nog wel eten, uiteraard wel bewaren in de koelkast.
Een dagje in de koelkast kan prima hoor.
Ik zou het proberen of het de volgende dag nog te eten is. Desnoods eet je het gedeeltelijk als ontbijt/lunch zodat het niet zo heel lang meer in de koelkast staat.
Alle reacties Link kopieren
naaaah ontbijt..... hahaha, das me iets te gortig.
lunch kan wel.
Wil geen risico lopen met mijn hoogsensitieve darmen namelijk.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik denk vooral dat het niet meer echt lekker is. De (weinige) keren dat wij sushi over hadden was het de volgende dag erg droog.
Twee uur op kamertemperatuur laten komen lijkt me overigens niet nodig en in dit geval niet echt handig. Een half uurtje lijkt me genoeg.
Kirikou schreef:
11-07-2017 20:29
Ik denk vooral dat het niet meer echt lekker is. De (weinige) keren dat wij sushi over hadden was het de volgende dag erg droog.
Twee uur op kamertemperatuur laten komen lijkt me overigens niet nodig en in dit geval niet echt handig. Een half uurtje lijkt me genoeg.
Dit.


Heb je geen aardige buren die je op een portie kan trakteren?
Alle reacties Link kopieren
Doen wij zo vaak. Kan prima. (nu klinkt het of ik wekelijks sushi eet, niets is minder waar :-9)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Die rauwe vis kan je best een dagje bewaren hoor. De rijst wordt alleen wel vrij droog, maar met genoeg sojasaus en wasabi best te doen. Je proeft morgen vanzelf of t nog smaakt. Ziek zul je er echt niet van worden als ze t net vers en hygiënisch hadden bereid.
Hoezo, je kunt het niet op?! :wtf:
Alle reacties Link kopieren
Morgen als lunch is het nog prima! Ik bestel ook vaak teveel en dan is het de dag erna nog een lekker hapje.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Kan prima hoor! Is alleen iets droger dan de dag ervoor. Dus valt makkelijker uit elkaar. Vis bederft niet zó snel
Alle reacties Link kopieren
Ik heb uiteindelijk de gok niet gewaagd en het opgepeuzeld...hihihihi
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
:D heel verstandig
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Jeetje,beetje late reactie maar er zijn veel mensen die wormen door sushi hebben opgelopen,niet mijn ding maar wees voorzichtig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven