zalm

19-07-2017 12:32 24 berichten
Ik heb altijd zalmmootjes in de vriezer liggen. We eten dat 1x per week en ook altijd hetzelfde, gebakken in de koekenpan met gemengde viskruiden.
Lekker hoor, maar ik wil eens iets anders proberen.
Uit de oven lijkt me ook lekker, maar wat ik tot nu toe heb geprobeerd vind ik niet heel smaakvol (in alufolie met wat preiringen en wortelplakjes).
Iemand een goed recept?
En moet ik voor in de oven de zalm eerst laten ontdooien?
Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Ik ontooi het nooit vooraf maar ik krijg het nooit lekker gemaakt in de oven.

Ik maak wel vaak pasta met zalm. Uitje, knoflook, groente (verschilt maar vaak brocolli of doperwtjes soms mais erbij) en roomsaus. Dit is ook lekker met gerookte zalm.
www.sayswho.nl - het NIEUWE forum - Says who? Says you!
Alle reacties Link kopieren
Ik koop verse zalm. Beetje olie, scheut witte wijn, beetje verse dille erbij en dan garen in de oven. Maar ik hou dan ook erg van de pure smaak van zalm en niet van allerlei toegevoegde smaken. Niet te lang garen, daar wordt de zalm droog van.

Ik kan mij voorstellen dat je zalm eerst moet ontdooien. Anders denk ik dat deze erg droog wordt.
http://www.lidl.nl/nl/5337.htm

Wel ontdooien. Dit is een recept van Lidl maar ik haal daar nooit zalm, want die vind ik vrij smakeloos. De zalm van AH is een stuk duurder maar ook een stuk lekkerder.
Gewoon in de ijskast laten ontdooien. In de oven wordt zalm al gauw droog. Je kunt zalm heerlijk op het laatst meeroerbakken en door de noedels doen, je kunt het door de past doen, door de sla, op een geroosterde witte boterham, door de omelet. Je kunt er zo'n beetje alles mee doen. Kijk even op een receptensite anders?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf geen zalmeter, maar maak voor mijn vriend weleens de kant en klare ovenpakketjes van de Lidl. De zalm is dan gemarineerd en zit niet in aluminiumfolie, maar in een ovenbakje. In aluminiumfolie stoom je het meer denk ik dan dat je het echt bakt.

Als ik zelf zou marineren zou ik voor een marinade gaan van olijfolie, citroen, knoflook en dille. Eventueel de groenten in het bakje erbij doen en nog wat hele teentjes knoflook om te poffen.

Meer Aziatisch zou ik kiezen voor teriyaki marinade of een combinatie van zoete en zoute sojasaus/ketjap met wat gember.

Ik zou de zalm vooraf ontdooien, afhankelijk hoe je gaar je het graag eet. Mijn vriend heeft het liefste zo rauw mogelijk, dus dan hoeft het maar heel even in de oven. Als je graag doorgebakken zalm wilt, zou ik niet ontdooien. Bij zelf marineren zou ik de bevroren zalm in de ochtend in de marinade laten trekken en in de avond de oven in.
'We should all start to live before we get too old.'
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
19-07-2017 12:41
Ik kan mij voorstellen dat je zalm eerst moet ontdooien. Anders denk ik dat deze erg droog wordt.
Ah vandaar :P
www.sayswho.nl - het NIEUWE forum - Says who? Says you!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe er kruidenboter op en een klein laagje gekruid paneermeel. En dan in de oven. Mjam. Maar ik haal wel verse zalm, geen diepvries.
Ik koop mijn zalm bij de AH en doe hem met een beetje peper erop in de oven (180 graden, 20 minuten). Heerlijk!
Bubblegum1 schreef:
19-07-2017 12:54
Ik doe er kruidenboter op en een klein laagje gekruid paneermeel. En dan in de oven. Mjam. Maar ik haal wel verse zalm, geen diepvries.
Die verse is voor jou 'voor-ontdooid', was voor ze het in de vitrine legden ook diepvries.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat weet ik. Het was ook meer bedoeld als; dat ik niet weet of zij haar zalm eerst moet ontdooien of niet, omdat ik daar dus geen ervaring mee heb. :)
Goeie ideetjes dankjulliewel. Kruidenboter lijkt me ook heerlijk.
Hunniebunnie schreef:
19-07-2017 12:45
Gewoon in de ijskast laten ontdooien. In de oven wordt zalm al gauw droog. Je kunt zalm heerlijk op het laatst meeroerbakken en door de noedels doen, je kunt het door de past doen, door de sla, op een geroosterde witte boterham, door de omelet. Je kunt er zo'n beetje alles mee doen. Kijk even op een receptensite anders?
Ja receptensites genoeg inderdaad, maar ik vind jullie eigen ervaringen vaak waardevoller eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 19-07-2017 16:16
Reden: Dubbel
99.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
19-07-2017 14:22
Zalmpakketje:

Plakje bladerdeeg, beetje spinazie/courgettespaghetti er op, blokje zalm, viskruiden, krulletje roomboter, takje dille en een dus schijfje citroen zonder schil. Plakje bladerdeeg er bovenop en aan de randen goed vastplakken. 20-25 minuten in een voorverwarmde oven.
Alle reacties Link kopieren
Ook lekker uit de oven met lasagnevellen, spinazie en zongedroogde tomaatjes.

Of stukjes zalm en verse doperwtjes door de risotto.
Dikke laag philadelphia bieslook erop als je 't in de oven doet en rijkelijk beleggen met hollandse garnaaltjes
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 19-07-2017 15:09
27.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In een ingeoliede ovenschaal. De zalm insmeren met rode pesto en garneren met gehalveerde cherrytomaatjes en zongedroogde tomaatjes. Heerlijk!.
Alle reacties Link kopieren
sashimi van maken , samen met tonijn , wasabi dressing , niks meer aan doen
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
redfox3 schreef:
19-07-2017 14:51
sashimi van maken , samen met tonijn , wasabi dressing , niks meer aan doen
En bedankt. Nu heb ik trek. @(
Ik vind het wel lekker uit de oven. Ik heb zo'n eenpersoons schaaltje, die vet ik in met zonnebloemolie. Erover peper, zout, honing, knoflook, rozemarijn en nog wat zonnebloemolie en dan de oven in. Ik vind het heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit heerlijk: zalmmoot insmeren met groene pesto, en er tomaat en mozarella opleggen. Dan even in de oven en smullen!
Oeh die pesto tomaat klinkt ook goed. Ik ga eens wat proberen binnenkort.
Thanks allemaal :)
Alle reacties Link kopieren
Ik koop verse van de markt, alleen een beetje olijfolie en peper en zout erop en in de oven. Erg lekker met wat zeekraal die je dan in een pannetje kort kookt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven