Lekkere wijn

13-08-2017 08:57 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week hebben we een feestje. Nu drinken wij zelf geen wijn en ik wil de gasten ook geen bocht voor zetten.

Ik hoop dus op tips voor goede betaalbare wijn (max €10 per fles) zo wel rode, witte als rose.
Such a beautiful place to be with Friends.
Vraag van te voren aan je gasten wat voor witte wijn en rose ze lekker vinden. Bij beiden heb je droge, zoete en half zoete. Ik drink zelf droge witte wijn en als je met de beste zoete wijn aan zou komen dan vind ik die niet lekker.
Huiswijnen van de supermarkt zijn vaak lekker en niet duur.
Alle reacties Link kopieren
Als je bereid bent €10,- per fles uit te geven, zou ik gewoon even langs de plaatselijke slijterij langsgaan, of een Gall& Gall. Voor die prijs en zelfs een paar euro minder, bieden zij prima wijnen. Even daar laten adviseren, zou ik zeggen. In ieder geval niet bij de supermarkt kopen, das over het algemeen toch vaak minder lekkere wijn voor een hogere prijs.
Tien euro per fles is niet nodig hoor. Google even op omfietswijnen, heb je goede wijnen voor een veel lagere prijs.
Als er veel mensen zijn die wijn drinken dan wordt het wel een duur feestje als je 10 euro per fles rekent. Een fles is zo leeg . Ik drink wel meer dan 1 fles op een hele avond op een feest.
Alle reacties Link kopieren
Albert Heijn, casillero de diablo. 6 euro per fles en is super lekker. Zowel wit als rood.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips
Such a beautiful place to be with Friends.
Bij de AH staat op de kaartjes op het schap wat voor cijfer de wijn heeft van Hamersma en of het een omfietswijn is. Met een omfietswijn of een 9 heb ik nog nooit een niet lekkere wijn gehad en die kosten echt geen 10 euro per fles. Gewoon even speuren opin de schapoen.
Bij de AH:
Rose: Saint Louise de provance, €6
Wit: ah bio Sauvignon blanco €4

10 euro uitgeven voor een fles op een feestje zou ik niet doen, deze 2 zijn allebei lekker en niet duur.
Alle reacties Link kopieren
Gruner Veltlinger van de Lidl, 4,- euro de fles, droge witte wijn. De Red Wine (rode huiswijn) van de Hema, zelfs onder de 3,- per fles.

Tientje per fles is voor feestje helemaal niet nodig en zonde. Dat zijn wijnen waar je bij het eten van geniet. Op een feestje is een slobberwijntje prima en zelfs makkelijker drinken.
Heb je een Grape district in de buurt? Daar kan je lekkere wijnen halen, en anders inderdaad bij een andere slijter. Als je weet wat je gaat eten kunnen zij je bijpassende wijnen adviseren. Ik zou zeggen dat je rond de 7 euro ook al heerlijke wijnen hebt! 10 euro hoeft echt niet perse. Ook wanneer het een feestje is, en je lekker wilt borrelen kunnen zij je wijnen adviseren.

Ik zou alleen voor wit en rood gaan. Tenzij je van deze gasten weet dat ze rosé erg waarderen.

Huiswijn zou ik echt niet zo snel nemen als je echt voor een beetje 'betere wijn' wilt gaan (sowieso bij een slijter halen en niet in de supermarkt, als je echt een goede wijn wilt hebben en dit bedrag kan besteden).

Om hoeveel mensen gaat het eigenlijk! En hoe lang duurt het feestje? 10,- per fles voor een avond feestje waarbij de hele avond gedronken wordt vind ik ook veel, en is absoluut niet voor een lekkere wijn.
hiltje schreef:
13-08-2017 09:52
Gruner Veltlinger van de Lidl, 4,- euro de fles, droge witte wijn. De Red Wine (rode huiswijn) van de Hema, zelfs onder de 3,- per fles.

Tientje per fles is voor feestje helemaal niet nodig en zonde. Dat zijn wijnen waar je bij het eten van geniet. Op een feestje is een slobberwijntje prima en zelfs makkelijker drinken.
Precies. Zonde van het geld TO. Huiswijnen zijn prima op een feestje.

Persoonlijk vind ik de wijn van de Hema niet zo maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
De huiswijnen heb je in zoet, soepel, droog fris etc dus voor ieder wat wils.
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook eens welke wijnen AH in de bonus heeft. Gisteren waren de Norton wijnen in de bonus. Kost normaal 9,99 per fles, nu 2e gratis! Zijn zowel in wit als rood prima wijnen.
Alle reacties Link kopieren
Dacht dat ik met €10 aan de krappe kant zou zitten voor goede wijn, zo zie je maar dat ik er geen verstand van heb.

Zijn met zo'n 20 man in de middag/vroege avond, meeste zijn bier of frisdrinkers.
Such a beautiful place to be with Friends.
Veel plezier trouwens volgende week.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die witte van Lidl lekker, Verdejo
Kost 3 of 4 euro.
http://www.lidl-recetas.es/vinos/ficha/ ... Jqa9z.dpbs
Alle reacties Link kopieren
Gruner Veltliner is inderdaad een heerlijke en betaalbare wijn. Te koop zowel bij de Lidl als Hema. Rode wijn goedkoop en lekker heb ik persoonlijk nog nooit op gehad. Die wijnen missen echt body en smaken veelal alleen wrang. Qua rosé inderdaad die uit de Provence, lichte rosé kleur.

Zoete wijnen zou ik niet aan beginnen. Ken alleen tieners die dat lekker vinden.
Rood Casillero del Diablo Cabernet Sauvignon (ca. 6,50 bij de AH)
Wit Luis Felippe Edwards Chardonay volgens mij nog geen 5 euro bij de Emté
Bij de AH krijg je ook nog 10% korting per eenheid van 6 flessen
https://www.lidl-shop.nl/Soepele-rode-w ... p100200054

Deze hebben ze ook voor wit. zeker voor een feestje heel geaccepteerd.
Gewooon vragen welke wijn ze drinken.
Vriendin van mij houd van droge witte wijn. Een van haar favorieten voor verjaardag is gewoon een van de aldi. Kaapse wijn. 2 of 3 euro de fles.

Zelf vind ik de zoete van lidl lekker, 2 of 3 euro de fles. Maar de roze hugo van aldi of lidl ook lekker.

En een wijn drinker vind dat echt gewn rare vraag als zelf geen wijn drinkt.

Als ik een lekker wil haal ik er een van 5,50 euro bij een wijn winkel hier in de buurt. 10 euro is echt dure wijn. Vooral voor feestje
Kaapse Pracht vind ik echt bocht!
Sorry maar Kaapse pracht en Mooikaap is echt hoofdpijnwijn (en goedkope studentenwijn). Daar zou ik absoluut niet voor gaan.

Op zich is alles van de Ah rond de 5-7 euro gewoon prima wijn voor een feest. Sauvignon blanc als wit. En cabernet sauvignon voor rood zijn heel toegankelijk. Je kan gewoon de bonus wijn nemen die van rond de 7 euro goedkoper is.

Chardonnay (Culemborg) of shiraz doet het ook altijd goed op feestjes.
Verdejo is inderdaad ook lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik drink graag rood. Unduragga van AH (en dan de Merlot) vind ik heerlijk en betaalbaar.
Moeten het persé flessen zijn?

Ik zou gewoon voor 2 van die "kartonnen dozen" (kratjes) gaan.
1 wit en 1 rood.

Over 't algemeen is zo'n krat 3 liter oftewel 4 flessen.

Doe mij maar iets van Sauvignon, Chardonnay, Vino Verde of iets zoet. Wit.
Of Portugese Rosé. Matteus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven