Een wijntje

15-08-2017 19:09 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor het verjaardagsfeestje wil ik wat flesjes wijn in huis halen
Gezien ik zelf niet drink graag advies binnen een normaal budget
Alle reacties Link kopieren
Wat vind jij een normaal budget?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik haal bij de ah meestal biologische wijn (=minder sulfieten dus minder snel hoofdpijn de dag erna) van het huismerk. Is er in rood, wit en rosé, smaakt prima. 3,99 per fles, soms in de aanbieding nog goedkoper.

Maar ja, veel mensen vinden het niet chique genoeg om met een huismerk aan te komen bij hun gasten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Chileense wijnen van de Lidl heel erg lekker.
Witte wijn zou ik kiezen voor een Sauvignon Blanc, wordt meestal wel lekker gevonden door zowel liefhebben van zoete als van droge witte wijn.

Rode wijn is een Merlot denk ik een redelijk veilige keuze.

Lindemans, Wild Pig, Stormhoek zijn mi betaalbaar en goed te drinken.
Inderdaad Lindemans, vooral de cabernet sauvignon met rood label is een super wijntje! (6,99) Qua wit is alles van Lindemans prima.
Wild Pig inderdaad ook een fijne tafelwijn, daar koop ik meestal de witte Viognier van. Die is iets voller en minder zuur dan een sauvignon blanc en daardoor lekkerder om los te drinken, zonder dat het een gerecht begeleid. (5,79)

Alles bij AH.
Zelf vind ik de Zuid Afrikaanse wijnen erg lekker en ook goed betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ja Wild Pig van Appie inderdaad. Hele lekkere chardonnay. Ze hebben er ook rood en rosé van. Regelmatig in de bonus.
Alle reacties Link kopieren
Hugo, Lidl od aldie voor 1,89....rose, wit en rood. Heerlijk zoet!
wow, dat er nog wijnen bestaan van 1,89. Dat is ongeveer de import tax! Wat er dan in de fles zit?
Lidl...momenteel in de aanbieding Chenin blanc, twee flessen voor 4,50 euro! Lekker drinkbaar wijntje, niks mis mee!
Literflessen van de AH! Top spul.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er helemaal vanaf van wat je gasten verwachten lijkt me.
Dwarrel75 schreef:
15-08-2017 19:43
Hugo, Lidl od aldie voor 1,89....rose, wit en rood. Heerlijk zoet!
Ik zou juist niet voor uitgesproken zoet gaan, maar iets er tussenin. Niet iedereen vind zoete wijn lekker.
Alle reacties Link kopieren
De merlot van de aldi wordt hier gedronken, tegen de 3 euro een fles. Liebfraumilch is een veilig zoet wit wijntje en zou dan nog voor een droge witte gaan, in het vak bij de supermarkt staat meestal vermeld wat voor een wijn je koopt. Zoet/droog/fruitig enz.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
15-08-2017 19:43
Hugo, Lidl od aldie voor 1,89....rose, wit en rood. Heerlijk zoet!
Noemen ze dat wijn? Als ik een wijntje vraag en iemand geeft me hugo gaat dat terug. Ik vind dat zoooo smerig.

Lindemans vind ik heerlijke wijn.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Er is een heel lekkere witte wijn bij de Aldi voor 2,99, heet Alameda (met een soort kraanvogel op het etiket)

Lekker fris, tikje droog (Sauvignon Blanc). Die haal ik altijd voor feestjes.
Alle reacties Link kopieren
Wat is trouwens de gemiddelde leeftijd van je gasten? Jonge meiden vinden zoete witte wijn vaak wel lekker, dertigers (ik zelf en mijn vriendinnen iig) beschouwen dat als ranja.
Zoete wijn is ech geen veilige keus. De meeste volwassenen die wel eens wijn drinken, drinken geen zoete wijn.
Als iemand liebfraumilch schenkt als zijnde 'de wijn op een feestje' wil ik niks onaardigs zeggen en drink ik braaf op of gooi het stiekem in de plantenbak, maar in mijn hoofd is het net zoiets als boterhamworst op de toastjes doen ;-D
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
15-08-2017 19:11
Wat vind jij een normaal budget?
max 5 of 6 euro per fles
Zoete witte wijn is echt smerig, daar zul je weinig liefhebbers voor vinden. Ik heb meestal een huismerk Chileense of Australische wijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat er nog mensen zijn die van zoete witte wijn houden..... brrrrr.
Aldi en Lidl wijn vind ik over het algemeen niet te drinken.
Bij de AH kun je prima wijn krijgen, hierboven staan een aantal prima suggesties genoemd!
summer is a state of mind
Alle reacties Link kopieren
Bij de Gall en Gall staat altijd aangegeven welke wijn goed bij een gerecht past en wat meer de borrelwijnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zoete witte wijn drinken m'n vriendinnen en ik als we een ouderwets veel zuipen avondje willen.
De liebfraumilch is daar uitermate geschikt voor.
Zelf drink ik het liefst een droge sauvignon blanc of chardonnay. Om van te genieten.

Voor een verjaardag zou ik een van die laatste kiezen, een lekkere rode merlot erbij en that's it.
Alle reacties Link kopieren
Azarole schreef:
16-08-2017 09:08
Zoete witte wijn drinken m'n vriendinnen en ik als we een ouderwets veel zuipen avondje willen.
De liebfraumilch is daar uitermate geschikt voor.
Zelf drink ik het liefst een droge sauvignon blanc of chardonnay. Om van te genieten.

Voor een verjaardag zou ik een van die laatste kiezen, een lekkere rode merlot erbij en that's it.
Liebfraumilch gebruik ik als gootsteenontstopper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven