bakvorm met afbeelding wordt dit goed zichtbaar?

16-08-2017 14:02 10 berichten
Dag dames (en eventueel heren)

Voor de verjaardag van mijn zoon heb ik een siliconen bakvorm met een afbeelding van puk van de petteflet gekocht.

Ik vraag me alleen af, als ik hier een cake/taart van maken komt die afbeelding dan wel goed zichtbaar naar voren?
Misschien moet ik eens een proef taart maken dat had ik zelf ook al bedacht. ;p

maar misschien heeft iemand hier dezelfde bakvorm en kan me het resultaat vertellen. Via google kan ik helaas geen voorbeelden vinden.
Ik heb er eentje met een strik erop. Die cake vorm zie je er goed in, maar ik bestreek de cake met twee verschillende kleurtjes en toen spatte het echt mooi tevoorschijn.
Alle reacties Link kopieren
Waar je goed om moet denken, is dat je jouw bakvorm goed invet. Ik heb een keer een mooie siliconen roos-vorm gekocht, maar bij het verwijderen van de vorm bleven alle stukjes van de blaadjes in de bakvorm zitten en had ik een soort bolvormige cake zonder detail.

En Doreia gaf ook een goede tip met glazuur. Mocht je daar niet van houden, kan je misschien ook heel voorzichtig poedersuiker over de cake strooien om diepte aan te geven. (via een zeef werkt het beste, niet gelijk uit de bus)
Alle reacties Link kopieren
Totaal offtopic, maar hij heet Pluk.
Of je hebt een bakvorm met een afbeelding van een mij onbekend jongetje dat óók in de Petteflet woont. Dan waarschijnlijk zonder kraanwagentje
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
may-ka, lekker belangrijk
Alle reacties Link kopieren
De afbeelding wordt pas echt goed zichtbaar als je met gekleurde icing of zo iets aan de slag gaat
"Boring conversation anyway"
bedankt alvast voor de tips! denk dat ik een probeer taartje ga maken :)
Alle reacties Link kopieren
boterhammie schreef:
16-08-2017 15:27
may-ka, lekker belangrijk
Ja he! Ik snap wel dat dat jou als mede-Pluk-fan ook aan het hart gaat!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
TO waar koop je zo'n taartvorm? Ik ben ook Pluk fan!
Ik had het bij Albert Heijn gekocht maar volgens mij is het nu niet meer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven