Cupcakepapiertjes laten los

17-08-2017 20:33 4 berichten
Echt hoor... ik bak al jaren op bestelling, maar die cupcakes blijven toch vreemde dingen. Heb ik alle laatste bestellingen prima cupcakes waarvan de papiertjes blijven zitten, is het vandaag weer drama. Moet er 50 hebben, en van de 80 die ik gebakken heb zitten er 26 papiertjes vast.

Ik gebruik altijd dezelfde boter, mix op de laagste stand (keukenmachine), oventemperatuur niet te hoog... heeft iemand hier nog een gouden tip voor niet loslatende papiertjes?
Morgenochtend begin ik maar weer overnieuw, en m'n vriezer zit in ieder geval wel lekker vol voor de komende tijd ;-)

Oja, merk papiertjes heb ik ook vanalles geprobeerd, dacht nu aan House of Marie goeie papiertjes te hebben maar dat werkte vandaag dus ook niet :(
Kun je ze niet in een nieuw papiertje duwen? Of past dat dan weer niet?
Oorzaak kan zijn dat je beslag iets natter was en/of de cakejes iets te kort gebakken. Dan krimpen ze wat als ze uit de oven komen en dan laat het papiertje los. Kan ook door condensvorming, als je de cakejes te lang in de vorm laat zitten.
Hm nee in een nieuw papiertje ziet er niet zo netjes uit dan dat ze echt vast zitten. Na het bakken haal ik ze meteen uit de vorm (omkeren met plaat er op zodat ik de cakejes niet aan de bovenkant hoef vast te pakken).
Heb de 2e lading al langer gebakken... misschien idd het beslag te nat, zucht, morgen maar met nieuwe moed overnieuw beginnen. En dan zul je zien dat ze wel allemaal lukken O_O
Ja, balen dat je nooit echt zeker weet waar het aan ligt. Hopelijk lukt het morgen. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven