Tussendoortjes op kantoor

18-08-2017 10:46 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lezer van Viva,

Ik merk aan mezelf dat ik op kantoor tijdens het werken steeds zin heb om wat te eten. Als ik iets vullends eet is het eigenlijk voor de rest van de dag over, maar ik weet niet wat. Ik ben net bezig om de vakantiekilootjes kwijt te raken, dus ik wil wel gezond eten.

Iemand tips voor lekkere, gezonde(, vullende) tussendoortjes voor op het werk?

:idee:
Angsten overwinnen is simpelweg beginnen
Alle reacties Link kopieren
banaan

Meer drinken kan ook helpen. (geen wijn ;-))
you go girl
Alle reacties Link kopieren
ik heb altijd een lading groente/fruit bij me
bessen, appels, wortels, komkommer, banaan etc
tegen de tijd dat ik thuis komt, heb ik mijn 2 ons groenten en twee stuks fruit al op. (kan ik lekker friet halen) :-D
Fruit of inderdaad een halve liter water. Als je goed eet (drie gezonde maaltijden op een dag) zijn tussendoortjes overdag eigenlijk niet nodig op wat fruit na als dat niet in of bij een van de maaltijden zit. Anders snoeptomaatjes of komkommer?
Alle reacties Link kopieren
Oh bleh, ik zat vroeger op kantoor met iemand die doorlopend aan het knagen was. En alles maakte geluid: rauwkost, nootjes, lolly's...
Ik kan helemaal niet tegen eetgeluiden, dus ik vond dat vreselijk.
Maar goed, tips (en dan hoop ik dat jouw kantoorgenoten er wel tegen kunnen): komkommer, bleekselderij, tomaatjes, fruit, thuisgemaakte wraps.
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
Ik neem altijd voldoende boterhammen mee naar kantoor, plus een appel en als gezonde snack tussendoor neem ik graag notenmix met sultana's mee (walnoten, hazelnoten, amandelen en paranoten). Soms neem ik te weinig mee en dan zwicht ik vaak wel voor die verse gevulde koeken die ze hier verkopen, maar dat wil ik toch niet te vaak doen, dus daarom die noten, dat vult zo lekker.
'n Vullend tussendoortje... Is dat niet gewoon een maaltijd? Fruit, mueslibol, krentenbol. Banaan is erg lekker en vult wel een beetje. Peren zijn momenteel superlekker.
arpeggio schreef:
18-08-2017 10:53
Ik neem altijd voldoende boterhammen mee naar kantoor, plus een appel en als gezonde snack tussendoor neem ik graag notenmix met sultana's mee (walnoten, hazelnoten, amandelen en paranoten). Soms neem ik te weinig mee en dan zwicht ik vaak wel voor die verse gevulde koeken die ze hier verkopen, maar dat wil ik toch niet te vaak doen, dus daarom die noten, dat vult zo lekker.
Verse gevulde koeken, wauw, die heb ik nog nooit gehad, lijkt me geweldig. Nog warm?
Alle reacties Link kopieren
arpeggio schreef:
18-08-2017 10:53
Ik neem altijd voldoende boterhammen mee naar kantoor, plus een appel en als gezonde snack tussendoor neem ik graag notenmix met sultana's mee (walnoten, hazelnoten, amandelen en paranoten). Soms neem ik te weinig mee en dan zwicht ik vaak wel voor die verse gevulde koeken die ze hier verkopen, maar dat wil ik toch niet te vaak doen, dus daarom die noten, dat vult zo lekker.
Ik eet 3 boterhammen en elke dag cup a soup, omdat dat ook nog een beetje vult. En dan heb ik nog steeds geen verzadigd gevoel. o_o
Maar die notenmix is wel een heel goed idee! Vind ik erg lekker :) en verder heb ik ook elke dag een appel bij me, en nu bijvoorbeeld ook aardbeien en druiven. Eigenlijk genoeg dus. Maar toch mis ik altijd nog iets knapperigs, een koekje of zo. Maar die zijn dan meestal ongezond..
Angsten overwinnen is simpelweg beginnen
Alle reacties Link kopieren
AnneSophie123 schreef:
18-08-2017 10:59
Ik eet 3 boterhammen en elke dag cup a soup, omdat dat ook nog een beetje vult. En dan heb ik nog steeds geen verzadigd gevoel. o_o
Maar die notenmix is wel een heel goed idee! Vind ik erg lekker :) en verder heb ik ook elke dag een appel bij me, en nu bijvoorbeeld ook aardbeien en druiven. Eigenlijk genoeg dus. Maar toch mis ik altijd nog iets knapperigs, een koekje of zo. Maar die zijn dan meestal ongezond..
neem dan ipv een koek een boterham extra
en eet die om 15.00 uur ipv bij de lunch
Cup A soup schijnt best een calorieenbommetje te zijn. Misschien kun je die vervangen door een bouillon?

Verder gaf mijn diëtist de tip om een gekookte ei mee te nemen en een cracker als 15 uurtje en een handje studentenhaver, daarnaast iets van groente bij de lunch (en je 2 stuks fruit). Moet zeggen dat het mij goed af gaat om zo de dag door te komen op het werk.
Alle reacties Link kopieren
Lala1979 schreef:
18-08-2017 11:06
Cup A soup schijnt best een calorieenbommetje te zijn. Misschien kun je die vervangen door een bouillon?
is TO te dik dan?
lilalinda schreef:
18-08-2017 11:08
is TO te dik dan?
Ze is de vakantiekilootjes(??) eraf aan het lijnen of zoiets, staat in de OP. , )
Alle reacties Link kopieren
Bossanova schreef:
18-08-2017 11:11
Ze is de vakantiekilootjes(??) eraf aan het lijnen of zoiets, staat in de OP. , )
das waar!
Alle reacties Link kopieren
Lala1979 schreef:
18-08-2017 11:06
Cup A soup schijnt best een calorieenbommetje te zijn. Misschien kun je die vervangen door een bouillon?

Verder gaf mijn diëtist de tip om een gekookte ei mee te nemen en een cracker als 15 uurtje en een handje studentenhaver, daarnaast iets van groente bij de lunch (en je 2 stuks fruit). Moet zeggen dat het mij goed af gaat om zo de dag door te komen op het werk.
Het aantal calorieën in een kopje cup a soup vind ik persoonlijk meevallen. Maar of het echt goed voor je is; ik denk het niet. Er zal genoeg troep inzitten waar ik maar liever niet naar kijk. Maar het is veel lekkerder (en vullender) dan brood met een kopje thee, dat vind ik zo saai. ;)
Angsten overwinnen is simpelweg beginnen
Fruit (banaan, druiven), cherrytomaatjes, komkommer, wortel, rijstwafels, handje noten.
En veel water.
Alle reacties Link kopieren
Cup a soup is vooral ontzettend zout, dat maakt het niet bijzonder gezond.
Zelf neem ik crackers, pruimen, een appel en kwark mee naar m'n werk.
Daar kom ik de dag wel mee door :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Ik ontbijt met een kiwi en een cracker en eet m'n brood rond een uur of tien. En dan weer brood tussen de middag. Smiddags een stuk komkommer.
Als ik ontbijt met brood dan heb ik gek genoeg om 10 uur niet genoeg aan een cracker.
Alle reacties Link kopieren
Avocado of omelet, een visje, eigenlijk kan alles wel.
Alle reacties Link kopieren
Kokosblokjes, avocado, anasblokjes, sesamkoekjes, bakje huttekase, bakje griekse yoghurt met een beetje honing, bastognekoekje, komkommerpartjes met een beetje chilisaus, dadels, gekookt ei in partjes, druiven, zonnatura mueslireep, cracottes met slankie smeerkaas of rookvlees, appel, banaan, mandarijn, snoeppaprika/tomaatjes, blokje pure chocolade, ongebrande noten, plak bananenbrood, verse smoothie, doosje rozijnen
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt je wel genoeg? Als je maaltijden groot genoeg zijn, dan heb je minder behoefte aan een vullend tussendoortje. Ipv een handje noten kun je al snel (zeker qua calorieën) beter een volkorenboterham met kipfilet extra eten.
Alle reacties Link kopieren
_Marana_ schreef:
18-08-2017 11:36
Ontbijt je wel genoeg? Als je maaltijden groot genoeg zijn, dan heb je minder behoefte aan een vullend tussendoortje. Ipv een handje noten kun je al snel (zeker qua calorieën) beter een volkorenboterham met kipfilet extra eten.
Ik eet 's morgens 1 boterham, en heel soms een cracker erbij. Dat is best weinig maar ik heb voor meer geen tijd, omdat ik best vroeg weg moet en lang onderweg ben naar het werk.
Angsten overwinnen is simpelweg beginnen
Alle reacties Link kopieren
SaveAngie schreef:
18-08-2017 11:34
Kokosblokjes, avocado, anasblokjes, sesamkoekjes, bakje huttekase, bakje griekse yoghurt met een beetje honing, bastognekoekje, komkommerpartjes met een beetje chilisaus, dadels, gekookt ei in partjes, druiven, zonnatura mueslireep, cracottes met slankie smeerkaas of rookvlees, appel, banaan, mandarijn, snoeppaprika/tomaatjes, blokje pure chocolade, ongebrande noten, plak bananenbrood, verse smoothie, doosje rozijnen
Dankjewel!!
Angsten overwinnen is simpelweg beginnen
Alle reacties Link kopieren
AnneSophie123 schreef:
18-08-2017 11:43
Ik eet 's morgens 1 boterham, en heel soms een cracker erbij. Dat is best weinig maar ik heb voor meer geen tijd, omdat ik best vroeg weg moet en lang onderweg ben naar het werk.
Je kunt niet 10 minuten eerder op staan?
Alle reacties Link kopieren
AnneSophie123 schreef:
18-08-2017 11:43
Ik eet 's morgens 1 boterham, en heel soms een cracker erbij. Dat is best weinig maar ik heb voor meer geen tijd, omdat ik best vroeg weg moet en lang onderweg ben naar het werk.
neem het dan mee
Eet je om tien uur je 2e boterham

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven