kerst 2017 !

18-08-2017 13:20 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

ben ik vroeg? misschien wel , maar mijn Engelse vrienden beginnen na de paas al met wat te doen, dus het valt nog mee.
de trends zijn , omdat het beter gaat met de economie meer uit eten of laten bezorgen , natuurlijk komt er ongetwijfeld weer een hoop gourmet op tafel, maar er zal ook een hoop zelf geknutseld worden , zelf ga ik voor een soort van surf & turf menu waarvan 1 ding vast staat en dat is de kreeft, zou graag wat voor willen bakken, koken de komende tijd zodat ik weet waar ik aan toe ben.
ik heb er nu al zin ! waar gaan jullie voor dit jaar.
anoniem_343603 wijzigde dit bericht op 18-08-2017 13:55
9.68% gewijzigd
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
Het idee is om op vakantie te gaan voor 2 weken naar een warm land, maar ik zou liever thuisblijven en voor een keertje kerst met familie of in ons nieuwe huis vieren. Ik hoop stiekem nog dat dat gaat gebeuren en dan zou ik graag heel veel bakken en koken en de hele dag lekker genieten daarvan. Heerlijk!
Wat is een surf & turf menu?

Ik kook graag maar zit op het moment in bikini op het strand en heb nog geen idee waar (in welk land en met wie) we kerst gaan vieren. Dus ben nog niet bezig met het menu.
Alle reacties Link kopieren
Veel te vroeg zeg!
Alle reacties Link kopieren
Paroxysm schreef:
18-08-2017 13:22
Het idee is om op vakantie te gaan voor 2 weken naar een warm land, maar ik zou liever thuisblijven en voor een keertje kerst met familie of in ons nieuwe huis vieren. Ik hoop stiekem nog dat dat gaat gebeuren en dan zou ik graag heel veel bakken en koken en de hele dag lekker genieten daarvan. Heerlijk!
das idd wel een beetje de kerst gedachte ook :cheer:
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
Kirikou schreef:
18-08-2017 13:24
Wat is een surf & turf menu?

Ik kook graag maar zit op het moment in bikini op het strand en heb nog geen idee waar (in welk land en met wie) we kerst gaan vieren. Dus ben nog niet bezig met het menu.
surf & turf is vlees en vis , dat kan dus van alles zijn , vis amuse , lams rack , noem het maar op , zolang de smaken passen bij elkaar
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
redfox3 schreef:
18-08-2017 13:28
surf & turf is vlees en vis , dat kan dus van alles zijn , vis amuse , lams rack , noem het maar op , zolang de smaken passen bij elkaar
Oké. Nooit eerder van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
redfox3 schreef:
18-08-2017 13:28
surf & turf is vlees en vis , dat kan dus van alles zijn , vis amuse , lams rack , noem het maar op , zolang de smaken passen bij elkaar
geen vis, maar garnalen/kreeft/oid
en het vlees heurt wel een steak te zijn (iig rood vlees).
Alle reacties Link kopieren
je bent niet vroeg, je bent laat, als ik tenminste zie dat je nog een happy 2017 wenst
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-08-2017 13:31
geen vis, maar garnalen/kreeft/oid
en het vlees heurt wel een steak te zijn (iig rood vlees).
klopt , maar ik neem er een ruime interpretatie van , maakt een menu wel zo makkelijk :)
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
18-08-2017 13:33
je bent niet vroeg, je bent laat, als ik tenminste zie dat je nog een happy 2017 wenst
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Surf & Turf is toch vlees en vis (schaaldieren) in één gerecht?
Een vis voorgerecht en een vlees hoofdgerecht is gewoon standaard, geen surf & turf ;-)

Ik heb nog geen plannen maar ik volg graag want van mij mag er elke week een kerstmenu op het programma staan :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik haal gewoon een feeststol bij de Aldi.
Gezellig :cheers:
Lekker gezond
Afbeelding
Eerst nog de discussies over wie de eerste pepernoten in het schap heeft gezien en welke kleurpieten dit jaar :proud:
anoniem_291793 wijzigde dit bericht op 19-08-2017 16:11
19.86% gewijzigd
AnAppleADay schreef:
18-08-2017 13:54
Surf & Turf is toch vlees en vis (schaaldieren) in één gerecht?
Een vis voorgerecht en een vlees hoofdgerecht is gewoon standaard, geen surf & turf ;-)
Klopt, surf 'n turf is een stukje heel mals rood vlees (meestal rund, zoals bijv. ossenhaas) met garnalen of (rivier)kreeft tezamen in één hoofdgerecht.
En nee, ik ben ook nog niet bezig met Kerst.
Nee ik wil het niet horen. Nee nee nee nee! Ik heb een gruwelijke hekel aan kou en winter en KERST......
Verdomme, alweer bijna september, begint al het gesodemieter weer! :cry:

Hopelijk wordt het voor de winter/kerstliefhebbers wel een leuk topic.... Ik log uit :moon:
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
18-08-2017 13:24
Veel te vroeg zeg!
ik hoop ook nog wel op een beetje mooie nazomer. maar stiekem denk ik ook al wel een beetje aan de kerst....
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik doe dit jaar geen spruitjes en kastanjes met rozemarijn meer. Dat was een typisch Engels gerecht voor bij de kalkoen van 5 kilo die ik in 2016 had en waarvan de helft nog in de vriezer ligt. Kastanjes zijn vies en rozemarijn ook :-)
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzus is 26 december uitgerekend en ik de 30e, dus wat wij gaan doen? Behalve puffen? Niet zo veel, gok ik...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag de kerstmannen al te koop bij de action...
Once-upon-a-time schreef:
18-08-2017 16:35
Ik zag de kerstmannen al te koop bij de action...
En geen pepernoten???? :-o
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
18-08-2017 16:37
En geen pepernoten???? :-o
Nee, die nog niet :there:
Alle reacties Link kopieren
Jee dat duurt nog vier maanden. Ik zag bij Action al een kerstman staan en die wou ik helemaal niet zien. Dus ik heb mijn tocht door de winkel kortgesloten en ben meteen naar de kassa gegaan met m'n usb-lader.

Herfstspul vind ik wel leuk maar nog geen typische kerstartikelen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven