Wat te eten na het sporten?

22-08-2017 19:20 7 berichten
Mijn dochter traint op één dag in de week van 18.00 tot 20.30 uur. I.v.m. drukte op de weg vertrekken we om 17.00 uur.
Ik zorg er dan voor dat zij voor de training goed gegeten heeft (meestal pasta). Tijdens de training eet ze dan vaak een krentenbol of boterham en wat klein fruit (druifjes, mandarijntje etc.). Na de training heeft ze trek. En aangezien ze in de groei is, zware trainingen heeft en ze heel slank is, vind ik het prima dat ze na de training nog goed eet. Maar wat?

Ik heb zojuist een ei voor haar gekookt en neem nog een boterham met pindakaas voor haar mee.
Maar ze eet op deze manier echt ongelooflijk veel broodproducten op een dag en ik zou graag wat meer variatie willen zien.

Iemand suggesties?
Ze houdt van geen enkel melkproduct en ook niet van rauwkost.
Gewoon brood is prima, eventueel nog een banaan erbij? Of een extra bord van de pasta/andere maaltijd die ze voor de training had.
Mijn kinderen aten in de groei op dagen dat ze training hadden ook 2x avondeten. Zelf pak ik na het sporten ook graag nog een boterham of warm wat overgebleven avondeten op :)
Alle reacties Link kopieren
Iets met veel eiwitten zeggen zowel mijn fysiotherapeut als diëtiste. Het is altijd goed om eiwitten te eten ivm spieropbouw begreep ik van hen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter at iets lichts voor de training, kopje soep of banaan of 1 boterham, want anders had ze er last van tijdens de training. Daarna kreeg ze gewoon warm eten.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad eiwitrijk voedsel is goed na het sporten. Enkele ideeën zonder zuivel en brood:
gekookt eitje
eimuffins met groente (kun je van tevoren maken)
(omelet)wraps met roomkaas en zalm
noten of studentenhaver
pastasalade of rijstsalade
blokjes kaas of gerookte kipfilet (eventueel wat augurk in die laatste gerold)
plakjes koud vlees (bv. rollade)/gehaktballetjes

maar voor iemand die flink sport kan brood heus geen kwaad hoor
als ze zuivel lustte zou ik zeggen kwark met banaan of griekse yoghurt, lekker veel eiwit
Goede suggesties, gemberpannenkoek! Bedenk me nu dat een (gevulde) pannenkoek ook een idee is ;-)

We zijn op zijn vroegst pas om 21.15 uur thuis en dan is er eigenlijk niet meer een goed moment om echt nog een maaltijd te eten. Ze moet de volgende ochtend om 6.45 haar bed alweer uit en ze heeft nog veel slaap nodig.
Ze heeft in de auto wel alle tijd om rustig te eten, dus dan is iets kouds/lauwwarms het fijnst.
Ik ga jullie ideeën aan haar voorleggen! Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad voor een lekkere bak kwark gaan met banaan en kaneel! Ik volg dit topic even voor verdere inspiratie :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven