Vrouwen die NIET diëten en dus eten waar men zin in heeft

25-08-2017 10:29 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen die NIET diëten en eten waar men zin in heeft, en genieten, wat eten jullie op een dag ontbijt lunch tussendoortjes en zo en diner?
Ik kap er ook mee en wil mezelf accepteren zoals ik ben en ga nooit nog gaan diëten! Ik wil genieten van me leven, maar zou graag een beeld hebben van wat vrouwen zoal eten die niet aan de lijn doen. Voorbeelden?
Alle reacties Link kopieren
Huh??
Maar juist als je je niks meer aan gaat trekken van diëten/regeltjes oid. Dan maakt het toch niet uit, wat anderen eten?

Maar goed.
Ik dieet nooit, maar ben wel altijd bewust met mijn eten bezig. Ik maak keuzes, nooit gebak, maar wel chips bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt dus eigenlijk hoe je normaal met eten?

Ik eet 's morgens voor het sporten een banaan
Na het sporten een bak yoghurt met een nectarine en een paar druiven met 2 el meusli
Als lunch 3 boterhammen met beleg (wel mager vaak)
tussendoor 2 rijstewafels met magere smeerkaas
's avonds gewoon aardappels/ zivervliesrijst/ volkoren pasta met groente en vlees/vis/vega

Zo moeilijk is het niet hoor. En als je er lekker bij gaat sporten een paar keer per week, val je er nog mee af ook.
Gisteren:

O: Twee crackers met humus, een mandarijn, twee koppen koffie
L: Twee boterhammen met pindakaas, thee
T: Banaan, zooi nootjes, appel, koekje, wat er maar in huis is (gisteren appel)
D: Zelfgesneden aardappels uit de airfryer, bloemkool met een kaassausje, twee mini vegaworstjes, een vega kipnugget.
's A: Thee en een bakje chips. Bolognese.
Alle reacties Link kopieren
Wat een raar topic. Wat heb je er aan om te weten wat anderen eten of zoek je gewoon inspiratie en weet je niet wat normaal eten is?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er zo één :)

Nu moet ik wel zeggen dat ik het geluk heb dat ik ook niet zo snel dik(ker) word, mede omdat ik door mijn hobby (een paard) heel veel in beweging ben denk ik.

Ik eet s'morgens 1 of 2 boterhammen, tussen de middag vaak cup a soup en nog 2 boterhammen, maar als ze op het werk bedenken om een frietje o.i.d. te halen stem ik eigenlijk altijd in en laat ik mijn brood achterwege :$

Als tussendoortjes neem ik vaak sultana en fruit, denk aan mandarijn, kiwi, nectarine.

Avondeten net waar we zin in hebben, kan pasta zijn, maar ook gewoon aardappels groenten en vlees.

later op de avond kan ik zo nog een bak chips of nootjes o.i.d. naar binnen werken.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-08-2017 10:35

Ik dieet nooit, maar ben wel altijd bewust met mijn eten bezig. Ik maak keuzes, nooit gebak, maar wel chips bijvoorbeeld.
Idem hier, ik ben niet op dieet, maar dat betekent niet dat ik alles weet waar ik zin in heb.

Dat betekent kiezen: het merendeel van de tijd de gezonde keuze. En ook als het "feest" is niet alle remmen losgooien.

Als ik uit ga eten zal ik daar bvb niet nog eens een zoete aperitief of een dessert bijnemen.

Bedoel je dit to, een dergelijk eetpatroon, of bedoel je iets anders?
Ik denk dat er vrouwen zijn die eten zien als brandstof, en soms iets om te genieten, en dat die in jouw ogen eten wat ze lekker vinden en niet aankomen, en ik denk dat er vrouwen zijn die alles lekker vinden, thuiskomen en vinden dat ze iets verdienen en de kelderkast in duiken. Ik behoor tot de laatste groep. Zodra ik ga zitten 's avonds wil ik snaaien. Ik had een collega bij de bakker die heel slank is, maar die werd ook niet warm of koud van een tompouche of puddingbroodje, en ik zat 'm de vitrine uit te kijken.

Af willen vallen en op gewicht blijven is iets wat levenslang is. Lilalinda zal bijvoorbeeld op de bbq een speklap verkiezen boven kipfilet, maar dan geen tweede wijntje nemen omdat ze dat geen goede keuze vindt. Ik pak dan de speklap, een wijntje en een ijsje na, en heb alweer spijt en zit met voornemens om de volgende dag echt op te gaan letten.

Het boek van Mieke Kosters is een aanrader; het geheim van slanke mensen.
Alle reacties Link kopieren
's ochtends een snelle jelle en een glas optimel (ik ben geen ontbijter)
's middags 2 bruine boterhammen 1 met kaas, 1 met iets van vleeswaren, soms een bakje kwark met muesli erbij
's avonds gemiddeld bord met avondeten, kan avg zijn, pasta, maaltijdsalade, knor wereldgerechten etc
1x per week 's avonds pizza, shoarma of hamburgers (die wel vers en zelf klaargemaakt).

Ik drink over het algemeen altijd koffie, thee of bronwater en misschien 3x per week een blikje frisdrank.
Soms heb ik een week dat ik in de auto 2 zakken tickels weg zit te werken in die week. Soms heb ik een week dat ik 2 repen chocolade wegwerk die week. Soms eet ik 's avonds ook wel eens gehaktballetjes of een andere snack met mijn vriend mee. En soms snack ik de hele week niet.

Ik ben 1,5 jaar geleden zo'n 22 kilo afgevallen (niet met een dieet, maar gewoon met me bewuster worden van wat ik at en hoeveel ik at) en sindsdien is mijn gewicht stabiel. Het schommelt hooguit een keer 1,5 kilo naar boven of naar beneden.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon, ontbijt, lunch en avondeten en tussendoortjes als ik zin heb. Dat kan de hele dag niks zijn, of zomaar ineens 2 gebakjes. of een overschot aan fruit, of een halve zak chips. Alles op 1 dag, dus 2 gebakjes, een overschot aan fruit en een halve zak chips, komt dan weer nooit voor.

En soms denk ik, mwah, dit gaat niet goed, ik eet wel heel vaak een ijsje, dat moet ik maar niet meer doen. Dan doe ik dat niet meer.
dolfje schreef:
25-08-2017 10:37
Wat een raar topic. Wat heb je er aan om te weten wat anderen eten of zoek je gewoon inspiratie en weet je niet wat normaal eten is?
Helemaal geen raar topic, wat wil je met je reactie?
Ik lust geen gebakjes of andere zoete dingen. Die eet ik alleen als het moet op verjaardagen enzo. Maar ik hou wel van hartige dingen en van kaas, dat eet ik dus best veel. En ik hou ook van wijn, maar ik word snel dik van alcohol, dus ik beperk de wijn tot twee per week. Ik heb een bmi van 20, dus het werkt helemaal prima zo.
Alle reacties Link kopieren
Joni_de_tweede schreef:
25-08-2017 10:42
Helemaal geen raar topic, wat wil je met je reactie?
Wat ik daarna vraag. Of ze inspiratie zoekt of wat ze ermee denkt te bereiken. Want wat heb je eraan want elk lichaam is anders.
Joni_de_tweede schreef:
25-08-2017 10:40
Ik denk dat er vrouwen zijn die eten zien als brandstof, en soms iets om te genieten, en dat die in jouw ogen eten wat ze lekker vinden en niet aankomen, en ik denk dat er vrouwen zijn die alles lekker vinden, thuiskomen en vinden dat ze iets verdienen en de kelderkast in duiken. Ik behoor tot de laatste groep. Zodra ik ga zitten 's avonds wil ik snaaien. Ik had een collega bij de bakker die heel slank is, maar die werd ook niet warm of koud van een tompouche of puddingbroodje, en ik zat 'm de vitrine uit te kijken.

Af willen vallen en op gewicht blijven is iets wat levenslang is. Lilalinda zal bijvoorbeeld op de bbq een speklap verkiezen boven kipfilet, maar dan geen tweede wijntje nemen omdat ze dat geen goede keuze vindt. Ik pak dan de speklap, een wijntje en een ijsje na, en heb alweer spijt en zit met voornemens om de volgende dag echt op te gaan letten.

Het boek van Mieke Kosters is een aanrader; het geheim van slanke mensen.
Dit, ja. Ik eet en drink alles, van slagroomtaart tot bitterbal tot mierzoete cocktails. Maar alles met mate. Het is niet en-en-en, het is of-of. En dat betekent heus niet dat je als je een wijntje drinkt in een restaurant je dan meteen geen toetje meer mag bestellen. Het betekent wel dat je bewust met je eten omgaat en daarom de dag daarna een balansdagje neemt waar je je boterham met brie vervangt door een boterham met kipfilet. En als je je eenmaal bewust bent van de keuzes die je maakt, is het maken van slimme keuzes ook veel makkelijker, vind ik.
O, ik eet altijd gewoon waar ik zin in heb. Het is zelfs niet zo dat ik elke ochtend bijvoorbeeld twee boterhammen eet, of een bak muesli. Soms eet ik niks, soms gezonde boterhammen en soms iets ongezonds als een gevulde koek of een muffin als dat er toevallig ligt. Soms eet ik wel iets tussen de middag, soms pas veel later. 's Avonds eet ik soms iets gezonds en soms boterhammen met gebakken eieren of bijvoorbeeld een pizza of Chinees.
Omdat ik nog twee kinderen thuis heb eet ik in de vakantie veel regelmatiger/gezonder overdag. Maar als ze straks het huis uit zijn....ik ben benieuwd hoe ik dan ga eten!
Alle reacties Link kopieren
Op een werkdag:
- o: grote plak zelfgemaakte havermoutcake (Weinig suiker, geen boter)
- t: banaan
- l: ik eet warm op het werk, en kies daar voor de gezondste maaltijd: kip of vis, ik neem ook bijna altijd gekookte aardappelen ipv puree of friet; nog extra slaatje erbij
- t: banaan
- soms een paar blokjes nougat of een koekje
- d: soep met brood, of brood met beleg of een eitje...
- t: fruit met yoghurt of nog een plak havermoutcake of een boterham met honing...

Dus nizt op dieet maar toch wel opletten.

Drie keer sporten per week.
O ja, ik ben bij vlagen heel gek op ijs met slagroom, gebak, drop, chocola enz. Dat eet ik dan ook gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Pantax schreef:
25-08-2017 10:44
Ik lust geen gebakjes of andere zoete dingen.
ik lust dat soort dingen ook niet (oke, drop wel, en soms een koekje), en ik voed mijn kinderen ook zo op, dat ze echt niet alles ´moeten leren eten´, of dat borden altijd helemaal leeg moeten oid.
Ben namelijk best blij, dat ik vrij eenvoudig maat weet te houden, dat gun ik hen ook
Als ik aan mensen vraag die 'alles kunnen eten wat ze willen zonder één gram aan te komen' wat ze eten, blijken die mensen minder kcal te eten dan ik zou willen. Mijn 'willen eten' omvat veel meer, en veel ongezonder 'voedsel'.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet zelf:
2 boterhammen (zoet) als ontbijt en 3 (hartig) als lunch (1 van mijn keuzes: ik eet nooit boter op brood)
Daar eet ik dan soep bij (kantine op mijn werk) en als ik thuis ben iets als makreel oid.
Tussendoor een koekje en paar dropjes, en een flinke hoveelheid groente/fruit (gemiddeld: een banaan, druiven, halve zak wortelen, komkommer etc)
Als ik thuis kom, snack ik een blokje kaas of 10 chipjes (ja, letterlijk) oid
Dan avondeten, (ik gok:) 75 gram rijst, 75 gram vlees(/soja) en 150 gram groente
Geen toetjes
dan snack ik vaak ´s avonds nog weer een blokje kaas oid
oh en ik drink nooit iets met calorien (dus wel: thee, koffie, water en af&toe light frisdrank). Wel drink ik alcohol, maar daar heb ik een maximum aantal glazen per week voor mezelf.

op feestjes neem ik geen taart, wel hartig

ik ben 40+ BMI van 19, maar bovenal: ben prima gezond en heb nooit het idee, dat ik lijn oid
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_295669 wijzigde dit bericht op 04-09-2017 18:24
99.71% gewijzigd
Veel ontbijt, daar hou ik van en ik fiets 45 minuten naar mn werk dus heb brandstof nodig:
Grote kom Brinta of havermout en daarna turkse yogurt (geen magere) met tarwevlokken
lunch; 2 gebakken eieren met kaas en bacon of 4 bruine boterhammen met kaas/kip/hummus
tussendoor appel en banaan en amandelen/pistache
diner: veel groente (400/500 gram) pasta, kip etc.
's avonds (5x per week) fransje kaasjes en nootjes
ik hou niet van zoet/chocola.
Nog nooit aan dieet gedaan, het zit in onze familie dat we allemaal slank zijn en niet dik worden.
Een vriendin die niet aan dieten doet, maar wel hoognodig op dieet zou moeten, eet vooral in bed snoep en chips.
Ontbijt : yoghurt met müsli en vers fruit, thee

Tussendoor : chocolade of iets anders ongezonds, thee

Lunch: warme maaltijd (groente, aardappel /witte pasta/witte rijst, sausje, soms vlees), spa rood

Rond 16 vaak groot stuk gebak met koffie, anders 2 boterhammen met jam en roomboter, of beschuiten met aardbeien, zoiets

Tegen 19u vaak nog een snelle warme maaltijd (pasta met tomatensaus, pannenkoeken, zoiets), spa rood

Als ik later op de avond zin heb in chips, eet ik 100 tot 200 gram chips.
Alle reacties Link kopieren
MollyHooper schreef:
25-08-2017 10:58
Als ik aan mensen vraag die 'alles kunnen eten wat ze willen zonder één gram aan te komen' wat ze eten, blijken die mensen minder kcal te eten dan ik zou willen. Mijn 'willen eten' omvat veel meer, en veel ongezonder 'voedsel'.
Yep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven