Courgetti

19-09-2017 12:34 33 berichten
Ik ga vanavond courgetti maken.
Ik heb geen spirelli of ander apparaat waar het vrij vlot mee gaat.

De eerste keer dat ik het maakte was ik dus ook een half uur bezig de courgette slierten te snijden. Heeft iemand een handige manier om, zonder spirelli oid, de slierten courgette te snijden en geen half uur bezig te zijn?

Alvast bedankt :-)
Alle reacties Link kopieren
Je kan het zo kopen bij de Ah :)
Internagelaktisch
Kant en klaar kopen inderdaad.
Waarom koop je niet gewoon zo'n spirelli? Ze liggen voor een tientje bij de action/blokker/xenos.
Alle reacties Link kopieren
Een andere manier is er denk ik niet. Ik zou in dat halve uur dat het je anders kost, even naar de dichtstbijzijnde Blokker/AH oid fietsen en zo'n ding aanschaffen :)
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Een Juliennesnijder

http://www.dille-kamille.nl/nl/shop/c/1 ... vrij-staal
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Plakken schaven met de dunschiller of kaasschaaf,
plakken op elkaar leggen en dan heel dunne reepjes snijden.
(1x gedaaan en koste me voor mijn gevoel nog steeds te veel tijd,
dus wat mij betreft heeft Maaique de beste oplossing, zo doe ik het ook)
Alle reacties Link kopieren
Kant en klaar bij de AH. Ik ben niet te lui om het zelf te doen, maar ik krijg het niet zo lekker als voorverpakt.

Als ik het zelf doe, wordt het waterig.
Kant en klaar wellicht voor een volgende keer, ik heb nu de courgettes al in huis :)
Toch investeren in zo'n ding is ook een optie, voor een volgende keer. Rekening is leeg, dus kan even niets uitgeven...
Dan vandaag maar zoals laatst, met de hand, dunschiller en daar slierten van snijden.

Bedankt voor de tips :-)
Alle reacties Link kopieren
vitamined schreef:
19-09-2017 12:41
Kant en klaar bij de AH. Ik ben niet te lui om het zelf te doen, maar ik krijg het niet zo lekker als voorverpakt.

Als ik het zelf doe, wordt het waterig.
Daar ben ik ook al eens bijna voor gezwicht, maar op de een of andere manier kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om bijna 2 euro neer te tellen voor zo'n bakje als een hele courgette 40 cent kost of zo. Maar goed, dat is volslagen off topic natuurlijk.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
19-09-2017 12:50
Daar ben ik ook al eens bijna voor gezwicht, maar op de een of andere manier kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om bijna 2 euro neer te tellen voor zo'n bakje als een hele courgette 40 cent kost of zo. Maar goed, dat is volslagen off topic natuurlijk.
Het is wel zo dat die van de AH om een of andere reden lekker stevig blijft. Ik heb ook zo'n spiraal ding en al sik het zelf maak is het net soep.
Geen idee waar dat door komt.
Internagelaktisch
juliet64 schreef:
19-09-2017 12:50
Daar ben ik ook al eens bijna voor gezwicht, maar op de een of andere manier kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om bijna 2 euro neer te tellen voor zo'n bakje als een hele courgette 40 cent kost of zo. Maar goed, dat is volslagen off topic natuurlijk.
Ik betaal iemand met alle liefde van de wereld €1,60 om die krengen voor me te snijden :proud:
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
19-09-2017 12:54
Het is wel zo dat die van de AH om een of andere reden lekker stevig blijft. Ik heb ook zo'n spiraal ding en al sik het zelf maak is het net soep.
Geen idee waar dat door komt.
Omdat AH een deel van het vocht eruit haalt en jij niet:
je moet de courgette (en bij bloemkoolrijst ook) nog droger krijgen, al met al een rotklus.
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
19-09-2017 12:57
Omdat AH een deel van het vocht eruit haalt en jij niet:
je moet de courgette (en bij bloemkoolrijst ook) nog droger krijgen, al met al een rotklus.
Nou dan heb ik daar dat extra geld wel voor over lol.
Ik ben sowieso alleen dus ik eet 2 dagen van die courghetti! 1 euro per dag.. Lekker simpel gehakt sausje erbij, heerlijk.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Geheel off topic, maar tip voor Maaique: wortelcourgette is ook heeel erg lekker (te koop bij de plus)
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
19-09-2017 13:08
Geheel off topic, maar tip voor Maaique: wortelcourgette is ook heeel erg lekker (te koop bij de plus)
Klinkt goed ja, ik heb alleen geen plus in mijn woonplaats.. Of iig niet in een straal waar ik boodschappen doe.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
De pompoensliertjes van de appie zijn ook lekker.

Ik heb wel een spirelli, ooit van de sint gehad. Voor wortel, courgette en rettich ideaal. Maar pompoen wil niet. :cry:
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
19-09-2017 12:54
Het is wel zo dat die van de AH om een of andere reden lekker stevig blijft. Ik heb ook zo'n spiraal ding en al sik het zelf maak is het net soep.
Geen idee waar dat door komt.
Ik heb daar geen last van, de sliertjes zijn bij mij ook gewoon droog en stevig.
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
19-09-2017 12:57
Omdat AH een deel van het vocht eruit haalt en jij niet:
je moet de courgette (en bij bloemkoolrijst ook) nog droger krijgen, al met al een rotklus.
Ik heb er geen last van maar als je de courgette laat uitlekken in een zeef of op keukenpapier met wat zout erover dan trekt het vocht er ook uit.
Alle reacties Link kopieren
vitamined schreef:
19-09-2017 12:41
Kant en klaar bij de AH. Ik ben niet te lui om het zelf te doen, maar ik krijg het niet zo lekker als voorverpakt.

Als ik het zelf doe, wordt het waterig.
Eerst stomen in een pan en daarna uitwringen met een theedoek.
dolfje schreef:
19-09-2017 14:08
Ik heb er geen last van maar als je de courgette laat uitlekken in een zeef of op keukenpapier met wat zout erover dan trekt het vocht er ook uit.
Of zo idd
Alle reacties Link kopieren
En anders voor courgette linguine gaan? Dan ben je na de stap met de dunschiller klaar.
drominique schreef:
19-09-2017 13:08
Geheel off topic, maar tip voor Maaique: wortelcourgette is ook heeel erg lekker (te koop bij de plus)
Ook kant en klaar in sliertjes toevallig?

Jumbo verkoopt ook courgetti en bloemkoolrijst. Beiden 200 gram portie.

Bij AH 400 gram porti en de verkopen ook broccolirijst.

Ik eet overigens 400 gram portie in mijn eentje....... :p:
Is dat nou echt lekker die courgetti?
Alle reacties Link kopieren
Kashri schreef:
21-09-2017 05:24
Is dat nou echt lekker die courgetti?
Nouja, echte pasta is lekkerder natuurlijk. Maar courgette is beter voor de lijn. Dus tja. 't Is kiezen of delen soms :-D
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Beetje offtopic, maar heeft iemand wél zo een apparaat om het te snijden en zoja, werkt het goed?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb een spirelli en dat werkt goed ja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven