Paksoi, lekkere ideeën?

19-09-2017 19:56 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist 2 stuks paksoi meegenomen met 50% korting, want ze zien er echt nog heerlijk uit ;)

Nu heb ik wat gegoogeld naar recepten en kom dan bijvoorbeeld op stamppotjes en ovenschotels uit.


Misschien hebben jullie nog lekkere ideeën?

Handig om te weten:
- het moet gezond zijn
- dus veel groenten (minimaal 200 gram per persoon, en paksoi slinkt ook nogal)
- ik ben niet heel culinair aangelegd, dus hoe simpeler hoe beter :-)

Ik ben benieuwd!
Ik eet het als sla of er door heen.
Mijn favoriet is noodles met gewokte paksoi, gekruide tofublokjes en een sausje van oestersaus en knoflook (drie eetlepels oestersaus, twee eetlepels water). Supermakkelijk :proud:
Roerbakken met kipfilet, scheutje ketjap erbij en evt wat zout of peper om op smaak te brengen. Serveren met rijst. Super makkelijk en snel klaar!
Alle reacties Link kopieren
wokken met andere groente naar keuze, woksausje en rijst eventueel tofu reepjes toevoegen
Alle reacties Link kopieren
Roerbakken met shi-take en taugé. Evt blokjes kip erbij. Serveren met rijst of noedels. Op smaak maken met knoflook, gember, peper, sojasaus/oestersaus etc.
Wokken ja!
Tjap tjoi van maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het meestal door een stamppot ja heerlijk, of door een groene of rode curry
Alle reacties Link kopieren
Wokken of door de wantansoep of noedelsoep.
Of door de bibimbap.
Hm, lekkere ideen :-) (tvp dus eigenlijk)

Ik doe het altijd in pindasoep:
- pan boullion
- veel pindakaas
- schep sambal
- knoflook
- heel veel paksoi
- andere groenten, zoals paprika, bamboe, tauge
- wat noedels of rijst
dolfje schreef:
19-09-2017 20:04
[...]
Of door de bibimbap.
Googled bibimbap (klinkt als een woord uit een prenteboek)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik het inderdaad ga wokken, met kip en dan rijst erbij.
Sausje kies ik morgen, maar net waar ik dan zin in heb.

De pindasoep ben ik stiekem ook wel benieuwd naar :-o
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
19-09-2017 20:07
Googled bibimbap (klinkt als een woord uit een prenteboek)
Is lekker!
Pindasoep ook trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Koken in een klein beetje bouillon en die bouillon na garing op smaak maken met een scheutje soja saus.
dolfje schreef:
19-09-2017 20:09
Is lekker!
Pindasoep ook trouwens.
Ja, ik heb net een recept van Bimbimbap zitten lezen en het ziet er erg lekker uit! Die ging meteen door in mijn lijstje bookmarks voor recepten :-)
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
19-09-2017 20:16
Ja, ik heb net een recept van Bimbimbap zitten lezen en het ziet er erg lekker uit! Die ging meteen door in mijn lijstje bookmarks voor recepten :-)
Och, ziet er zeker lekker uit!!!
Alle reacties Link kopieren
Pittige paksoi stamppot! (voor 4 personen) en echt héél makkelijk te maken

1.2 kg stamppotaardappelen
1 rode ui
1 paksoi
200ml kokosmelk
3 tl sambal oelek
(en ik gooi er ook altijd knapperig gebakken spekjes doorheen, heerlijk!)

Alle reacties Link kopieren
O, en officieel hoort er volgens het recept ook nog zalm door heen, maar ik maak het altijd gewoon zoals hierboven genoemd. Bak er altijd los vlees bij, net waar ik zin in heb.

Alle reacties Link kopieren
Lekker Paksoi.
- Stampot met paddenstoelen erbij
- Roerbak met sperzieboontjes, tofu en rijst. Tofu dan even door de maizena + paprikapoeder + knoflookpoeder doen en dan dan lekker knapperig bakken. Sausje maken van tomatenpuree + sojasaus + citroensap.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Kipfilet roerbakken, knoflook, peper en eventueel zout erbij, grove stukken paksoi heel kort meebakken, handje cashewnoten erbij, afblussen met ketjap manis, serveren met rijst. Lekker!
Alle reacties Link kopieren
JeMappelle schreef:
19-09-2017 20:21
Pittige paksoi stamppot! (voor 4 personen) en echt héél makkelijk te maken

1.2 kg stamppotaardappelen
1 rode ui
1 paksoi
200ml kokosmelk
3 tl sambal oelek
(en ik gooi er ook altijd knapperig gebakken spekjes doorheen, heerlijk!)
3tl sambal op die hoeveelheid aardappelen voor 4 personen?? Dat noem ik niet pittig. Hier gaat er zeker per persoon dat al door heen en dan nog gooit mijn man op zijn bord er nog een schep door :)
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
19-09-2017 20:16
Ja, ik heb net een recept van Bimbimbap zitten lezen en het ziet er erg lekker uit! Die ging meteen door in mijn lijstje bookmarks voor recepten :-)
Ben benieuwd wat je er van vindt!
dolfje schreef:
19-09-2017 20:30
Ben benieuwd wat je er van vindt!
Ha, ik zal proberen er aan te denken het hier te laten weten als ik het heb gemaakt. Maar een nieuw recept dat er bewerkelijk uit ziet zoals deze kan wel een poos 'op de plank' liggen hier voordat ik er eens aan begin :P
Alle reacties Link kopieren
Tip als je gaat roerbakken: snij de groene bladeren eraf en roerbak eerst de witte stelen. Pas op het eind gooi je de stukjes groen erdoor. Dan slinken die minder en blijven wat knapperiger. Echt lekkerder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven