speklapje

01-10-2017 01:42 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook zo gek op en recepten graag!

ik: knoflook en ketjap.
Alle reacties Link kopieren
ik met de rest van het varken eraan zodat ik het spek eraf kan snijden. Lekkerrr hoorrr!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er weg van, het liefst Hollands gekruid en alla minuut en dan evengoed tien minuten bakken zodat je een knapperige krijgt.

Laatst had ik naturel speklappen over en heb ik ze zelf gemarineerd. Het resultaat was echt heerlijk ;)

Honing
Mosterd
Zout
Rozemarijn

Door elkaar mengen en de speklap er doorheen halen.
Alle reacties Link kopieren
Sinds mijn jeugd niet meer gegeten.

Zelf zou ik voor de riblappen gaan; de speklappen vind ik echt te vet en dan indonesisch gekruid. En koud.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
De riblappen van het varken :nope:
Alle reacties Link kopieren
Al jaren niet meer gegeten...vroeger met kipkruiden en ketjap
Alle reacties Link kopieren
Spek en ei, voor het eerst bij mijn schoonmoeder gegeten en zo lekker.
Gewoon 1 speklapje bakken met kruiden naar eigen smaak, 2 eieren erop breken en mee bakken. Broodje erbij en eten maar.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
BriannaF schreef:
01-10-2017 09:18
Spek en ei, voor het eerst bij mijn schoonmoeder gegeten en zo lekker.
Gewoon 1 speklapje bakken met kruiden naar eigen smaak, 2 eieren erop breken en mee bakken. Broodje erbij en eten maar.
Ohja dt klinkt echt a,s een lekkere vette hap idd!

Ben gek op speklapjes! Al lang niet meer gegeten, krijg er nu wel trek in.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze met kerrie lekker bij de stamppot andijvie mmm
Alle reacties Link kopieren
Het valt me vaak op dat de meeste mensen die zulke dingen naar binnen werken er uiteindelijk zelf ook op gaan lijken, op hun speklapje. Weinig charmant.
Alle reacties Link kopieren
Goh ik dacht al wanneer komt er zo'n reactie
Alle reacties Link kopieren
Insmeren met grove mosterd en dan paneren in ei en paneermeel
Alle reacties Link kopieren
OliebolmetKrenten schreef:
01-10-2017 07:01
Ik ben er weg van, het liefst Hollands gekruid en alla minuut en dan evengoed tien minuten bakken zodat je een knapperige krijgt.
Koekjesvlees noemen de kinderen dat hier!
Alle reacties Link kopieren
In stukken gekookt in de snert of zurec vond ik ook bijzonder lekker. Totaal andere textuur heeft het dan.
Ik maak altijd zeeuws spek voor op brood.

1 stuk spek van 300 gr zonder zwoerd, 1 eetl. grove mosterd, 2 eetl lichte sojasaus, 1 eetl knoflookpoeder, 1 theel uienpoeder, 1 theel peper en een theel. paprikapoeder en een beetje water.

Alles mengen voor de marinade. Wat gaatjes in spek prikken en spek 1 nacht in de koelkast laten marineren.
Volgende dag oven op 180 graden. Vlees droog deppen met keukenpapier en de kruiden eraf schrapen. ( anders verbrand het)
Spek in 40 min gaar roosteren met de vet kant boven.
Alle reacties Link kopieren
even 8 a 10 minuten koken , zachtjes ( ze worden dan helemaal grijs , maar dat komt goed ) , kook rijst in dat zelfde water krijg je heerlijke sticky fat rice van :)
2 el kikoman soya met 2 el masala in een ziplock bag, vlees erbij in hapklare stukjes gesneden, inwrijven, 2 uurtjes koelkast.
kom panko met 1 el knof en uien poeder , kom eiwit ( geen geel ) en kom bloem , even paneren frituren op 170c 4 a 6 minuutjes tot krokant en dan kijken of je je vingers nog hebt :)
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
In stukjes met sperziebonen bakken in Thaise rode curry pasta. Beetje vissaus en suiker erbij. Met rijst heerlijk! Eventueel een beetje kokosmelk erbij als je het wat milder wilt.
Alle reacties Link kopieren
In stukjes snijden en dan marineren in ketjap, sambal, knoflook (veel!) en gember. Dan uitbakken, op het laatst het marinadevocht erbij en nog even laten pruttelen en dan met boontjes en rijst.
Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
hoezoos schreef:
01-10-2017 10:17
Het valt me vaak op dat de meeste mensen die zulke dingen naar binnen werken er uiteindelijk zelf ook op gaan lijken, op hun speklapje. Weinig charmant.
Het valt mij op dat mensen die van die zure posts doen op een forum uiteindelijk ook zo'n ouwe, zure fronskop krijgen. Weinig charmant.
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
01-10-2017 16:03
Het valt mij op dat mensen die van die zure posts doen op een forum uiteindelijk ook zo'n ouwe, zure fronskop krijgen. Weinig charmant.
+1
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
hoezoos schreef:
01-10-2017 10:17
Het valt me vaak op dat de meeste mensen die zulke dingen naar binnen werken er uiteindelijk zelf ook op gaan lijken, op hun speklapje. Weinig charmant.
je zal maar maar zon vega muts zijn, is kijken of je dan nog lijkt op iets wat menselijk is ipv, van die grijze wandelende lijkzakken ; off toppic maar moest even van me hart ,
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
QueenArachnia schreef:
01-10-2017 16:03
Het valt mij op dat mensen die van die zure posts doen op een forum uiteindelijk ook zo'n ouwe, zure fronskop krijgen. Weinig charmant.
:rofl: Touche
Ah, Deze topic gaat over eten :-D
Dacht dut jullie mijn vriendin kende :rofl:
https://m.youtube.com/watch?v=52VNVFSx2oo

Mijn lijflied over de speklap
anoniem_210148 wijzigde dit bericht op 02-10-2017 16:57
Reden: Aanvulling
27.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
BBQ-saus, ketjap, knoflook, mosterd, honing, kerrie - verzin het maar!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven