Kerstdiner restaurant met kinderen omgeving Eindhoven

08-10-2017 16:13 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij willen dit jaar (ja , we zijn wat laat) graag met Kerst uit eten met de Kids (16, 12 en 10) .
Het liefste ergens waar de kinderen niet 3 uur op 1 stoel hoeven te zitten en er mss iets te doen is..
Het liefste niet verder dan 45 min.vanaf Eindhoven.
Iemand een goed idee?
Alvast bedankt.
Is een brunch dan niet leuker? Dan hoeven ze minder te blijven zitten, alhoewel ze dat toch ook wel kunnen op die leeftijd?
Van der Valk heeft wel ok brunches.
https://www.hoteleindhoven.nl/kerst
Alle reacties Link kopieren
Bowlen en steengrillen : zoiets ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja zoiets, alle ideeën zijn welkom bedankt. .
Alle reacties Link kopieren
In Waalre zit ‘t Brabants Genot.
Lekker eten en daar heb je binnen en buiten wel wat activiteiten voor kinderen.
Van der Valk heeft heerlijke Life Cooking Buffets. Zowel ochtend, middag als avond. Iedereen kan kiezen wat hij/zij wil, hoe vaak hij/zij wil en er kan tussendoor dus wat gelopen worden. Eindhoven heeft een heel mooi en goed hotel-restaurant.......wel reserveren.
Alle reacties Link kopieren
Van der Valk Eindhoven is prima eten. Vught trouwens ook.
Alle reacties Link kopieren
Even nieuwsgierig, waarom kunnen kinderen van 16 of 12 niet gewoon aan tafel een etentje uitzitten? (Oh, laat me raden, allemaal ADHD en PD-NOS en hoogbegaafd en niet in staat om langer dan een kwartier in gezelschap te verkeren?).
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Misschien vind dit gezin het leuk om niet uren zitten?
Ik heb ooit een kerstdiner gekregen dat bestond uit 7 gangen. En de tijd tussen elke gang duurde en duurde en duurde. We zaten 5,5 uur in het restaurant! O_O
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
08-10-2017 17:47
Misschien vind dit gezin het leuk om niet uren zitten?
Ik heb ooit een kerstdiner gekregen dat bestond uit 7 gangen. En de tijd tussen elke gang duurde en duurde en duurde. We zaten 5,5 uur in het restaurant! O_O
Zo lang is ook niet normaal voor een diner, een gangbaar diner neemt niet langer dan 2-3 uur in beslag (als het héél uitgebreid is). En van kinderen in de tienerleeftijd kan je toch eigenlijk gewoon verwachten dat ze zo'n diner kunnen uitzitten zonder tussendoor in de ballenbak te hoeven ofzo...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen hebben gisteren van vier uur tot acht uur het grootste deel van de tijd stilgezeten in een restaurant. Er was wel een buffet waar ze af en toe heen wandelde en ik had genoeg speelgoed, boekjes etc. meegenomen, maar verder ging het prima. Het Freek boek van AH deed het prima hier. Ik zou inderdaad ook aan van der Valk of iets dergelijks denken. Ik zie dat jouw kinderen een stuk ouder zijn dan de mijne, die moeten toch gewoon mee kunnen naar een restaurant.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips, ik ga ze even verder uitzoeken. .
pejeka schreef:
08-10-2017 17:37
Even nieuwsgierig, waarom kunnen kinderen van 16 of 12 niet gewoon aan tafel een etentje uitzitten? (Oh, laat me raden, allemaal ADHD en PD-NOS en hoogbegaafd en niet in staat om langer dan een kwartier in gezelschap te verkeren?).

Ook ADHD'ers en autisten kunnen gewoon een etentje uitzitten, dus waarom je die diagnoses erbij haalt is me een raadsel.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
08-10-2017 18:09
Ook ADHD'ers en autisten kunnen gewoon een etentje uitzitten, dus waarom je die diagnoses erbij haalt is me een raadsel.
Omdat dat soort dingen er juist door ánderen vaak bijgehaald wordt om te "verklaren" waarom hun kinderen zich niet zouden kunnen gedragen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Troeteltje schreef:
08-10-2017 17:47
Ik heb ooit een kerstdiner gekregen dat bestond uit 7 gangen. En de tijd tussen elke gang duurde en duurde en duurde. We zaten 5,5 uur in het restaurant! O_O
Dit doen wij jaarlijks op verzoek van opa. Nu met baby's erbij ga ik dat trouwens niet doen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.google.nl/search?q=dinnersh ... ent=safari
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
08-10-2017 18:09
Ook ADHD'ers en autisten kunnen gewoon een etentje uitzitten, dus waarom je die diagnoses erbij haalt is me een raadsel.
Precies! Wat me trouwens ook altijd opvalt Als er een schoolklas de tram in komt of bus is het gegil, geval, geduw en algehele chaos. Als de klas van zoon , en ja al vanaf 8 jaar, de bus/tram in gaat gaan ze keurig 2 aan 2, gaan rustig zitten of bij elkaar staan, gillen niet en letten op de begeleiders. De ergste worden dan wel aan de hand gehouden ja maar dan hebben we het over het soort kind dat ook zonder meer kan gaan rennen oid.

Waarom mensen autisme ed er altijd bij halen als er gedrag te sprake komt is mij een raadsel . Van de kinderen die ik ken zijn de "etiketjes" vaak het rustigst.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
08-10-2017 16:40
In Waalre zit ‘t Brabants Genot.
Lekker eten en daar heb je binnen en buiten wel wat activiteiten voor kinderen.
Dat is een blokkenhoek en een springkussen. Ik weet niet of dat nog zo leuk is voor de kinderen van TO.

Wat vinden je kinderen leuk, TO? Wat wil je zelf? Buffet? A la carte? Menu? Vinden jullie alles lekker? Ga je met de hele familie, of alleen gezin?
Alle reacties Link kopieren
wolkewitje schreef:
08-10-2017 20:13
Dat is een blokkenhoek en een springkussen. Ik weet niet of dat nog zo leuk is voor de kinderen van TO.

Wat vinden je kinderen leuk, TO? Wat wil je zelf? Buffet? A la carte? Menu? Vinden jullie alles lekker? Ga je met de hele familie, of alleen gezin?
In die blokkenhoek staat ook een bankstel en een TV volgens mij.
En ja, wat wil je nog meer dat een restaurant aanbiedt? Denk dat er weinig restaurants zijn die een heel programma voor kinderen hebben. Zelfs de Mac heeft dat niet.
Zo laat ben je niet met plannen hoor. Sommige restaurants hebben de menu's nog niet eens gepubliceerd.

Wij gaan uit eten bij restaurant waar je gewoon a la carte kan eten. Als ons baby het dan niet meer leuk vindt, kunnen we makkelijk gaan.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
08-10-2017 20:16
In die blokkenhoek staat ook een bankstel en een TV volgens mij.
En ja, wat wil je nog meer dat een restaurant aanbiedt? Denk dat er weinig restaurants zijn die een heel programma voor kinderen hebben. Zelfs de Mac heeft dat niet.
Bij de mac is dat ook niet nodig, daar eet je geen vijfgangendiner wat uren duurt. Ik denk dat kinderen van die leeftijd een PlayStation of flipperkast wel leuk zouden vinden. Of een dartboard misschien. Een schminkjuf of ballonnenclown lijken mij niet veel bijdragen voor een tienjarige.

Een buffet met veel keus lijkt mij handig, maar misschien vindt TO dat niks. Grillen zou ik echt niet willen, maar TO kan dat fantastisch vinden.
Ik ben niet bekend in Eindhoven maar is een of ander wokrestaurant misschien iets? Dan kunnen je kinderen zelf van tafel om hun eigen eten te halen en hoef je geen uren stil te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het meedenken, wij zoeken idd geen ballenbak meer, en onze kinderen kunnen goed op een stoel blijven zitten.
Maar wij vinden het gewoon gezelliger als er wat "meer" is dan alleen het eten.
Iets activers zoals bowlen met eten is mss ook wel wat.
Wel graag s'avond en buffet is ook leuk. .
Alle reacties Link kopieren
Wel gaan alleen met het gezin..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven