Kookboek valt tegen

12-10-2017 18:06 34 berichten
Geen wereldprobleem hoor.

Ik heb een chicks love food kookboek (die van de meal planning). Hoge verwachtingen van. Maar het valt me eigenlijk een beetje tegen.

Ik kook veel uit de kookboeken van Jamie Oliver en die gerechten vind ik altijd heel lekker. Maar die van CLF vind ik een beetje mwah.

Ben ik daar de enige in? Ben ik misschien verwend door de boeken van Jamie?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook niet zo!
It's not always easy, but it's worth it.
Ik vind de gerechten van CLF vaak wat meer basic. Ik pas ze vaak een beetje aan naar mijn eigen smaak, zie het meer als inspiratie dan als echt een richtlijn die ik helemaal volg. Geldt overigens ook voor de kookboeken van Jamie Oliver :biggrin:
judith1107 schreef:
12-10-2017 18:06
Ik vond het ook niet zo!
Aha, kijk ik ben niet de enige dus ;-)
Bumba1985 schreef:
12-10-2017 18:07
Ik vind de gerechten van CLF vaak wat meer basic. Ik pas ze vaak een beetje aan naar mijn eigen smaak, zie het meer als inspiratie dan als echt een richtlijn die ik helemaal volg. Geldt overigens ook voor de kookboeken van Jamie Oliver :biggrin:
Ik vind dat bij Jamie nooit nodig maar bij CLF moet ik dat maar eens doen idd.
Bumba1985 schreef:
12-10-2017 18:07
Ik vind de gerechten van CLF vaak wat meer basic. Ik pas ze vaak een beetje aan naar mijn eigen smaak, zie het meer als inspiratie dan als echt een richtlijn die ik helemaal volg. Geldt overigens ook voor de kookboeken van Jamie Oliver :biggrin:
Ik vind dat bij Jamie nooit nodig maar bij CLF moet ik dat maar eens doen idd.
Captain_Obvious schreef:
12-10-2017 18:13
Ik vind dat bij Jamie nooit nodig maar bij CLF moet ik dat maar eens doen idd.

Je hebt gelijk hoor, die van Jamie zijn ook altijd lekker als je het recept helemaal volgt. Maar ik ben meestal eigenwijs en ga na 1 of 2 keer sowieso "geïnspireerd door kookboek" koken ipv het recept erbij te pakken...
Bumba1985 schreef:
12-10-2017 18:16
Je hebt gelijk hoor, die van Jamie zijn ook altijd lekker als je het recept helemaal volgt. Maar ik ben meestal eigenwijs en ga na 1 of 2 keer sowieso "geïnspireerd door kookboek" koken ipv het recept erbij te pakken...
Ja dat sowieso. Maar clf heeft niet de "wordt altijd lekker" wat Jamie wel heeft of zo...
Wat vinden jullie van Mieke Kosters van XL naar S?
Alle reacties Link kopieren
Ik haal kookboeken altijd uit de bieb. Rijen en rijen vol staan er. Heb er meestal wel 2/3 tegelijk thuis liggen en tegenwoordig staan de meeste recepten online.
Dat heb ik juist met de kookboeken van Jamie. De meeste gerechten vind ik "net niet".
Hommeltjes schreef:
12-10-2017 18:32
Dat heb ik juist met de kookboeken van Jamie. De meeste gerechten vind ik "net niet".
Oh dat vind ik dan wel grappig. Smaken verschillen dan echt.

Welke kookboeken vind jij tof dan?

Of lekker moet ik dan eigenlijk zeggen
Captain_Obvious schreef:
12-10-2017 18:39
Oh dat vind ik dan wel grappig. Smaken verschillen dan echt.

Welke kookboeken vind jij tof dan?

Of lekker moet ik dan eigenlijk zeggen

Voor lekker en simpel de boeken van Dale Pinnock. Voor lekker en ingewikkelder de boeken van Greg Malouf (midden oosters)

Maar ik ben sowieso een gekke, want ik ben ook niet zo'n fan van Ottolenghi, terwijl dat ook zo'n held is voor veel mensen.

Overigens doe ik vaak net als Dolfje, dingen opzoeken op internet. Vaak op ingredient dat ik wil gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
theatime schreef:
12-10-2017 18:28
Wat vinden jullie van Mieke Kosters van XL naar S?
Bewerkelijk maar lekker.
theatime schreef:
12-10-2017 18:28
Wat vinden jullie van Mieke Kosters van XL naar S?

Ik heb dat boek hier in de kast staan, maar echt nog nooit uit gekookt.Sommige 'recepten' vind ik ook niet echt recepten. Een croissant met nutella en aardbeien.... leuk idee, maar niet echt een recept natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
12-10-2017 19:10
Ik heb dat boek hier in de kast staan, maar echt nog nooit uit gekookt.Sommige 'recepten' vind ik ook niet echt recepten. Een croissant met nutella en aardbeien.... leuk idee, maar niet echt een recept natuurlijk.
Zo kun je wel een kookboek vullen ja. :-)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
ik kook nooit wat van jamie , het is gewoon te simpel, engels pub voer maar dan gezond, commercieel doet ie het wel slim ,
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
12-10-2017 19:10
Ik heb dat boek hier in de kast staan, maar echt nog nooit uit gekookt.Sommige 'recepten' vind ik ook niet echt recepten. Een croissant met nutella en aardbeien.... leuk idee, maar niet echt een recept natuurlijk.
Klinkt eerder als 'van s naar xl' 😂
chocolol schreef:
12-10-2017 21:06
Klinkt eerder als 'van s naar xl' 😂
Haha ja he? Maar ik vind de titel van het boek ook misleidend. De gedachte van het boek is dat je XL maaltijden (groter aantal kcal) combineert met een lichtere (s) maaltijd op een ander tijdstip van de dag, zodat je uiteindelijk afvalt.
redfox3 schreef:
12-10-2017 20:41
ik kook nooit wat van jamie , het is gewoon te simpel, engels pub voer maar dan gezond, commercieel doet ie het wel slim ,
wat is er mis met simpel (geld trouwens zeker niet voor al zijn recepten)
het gaat er om dat het lekker is en als het dan ook nog eens gezond is is dat mooi meegenomen.
ik kook graag uit zijn boeken maar als ik denk dat is mijn smaak niet kijk ik naar het volgende recept.
Alle reacties Link kopieren
er is niks met simpel , maar dat kan ik dan zelf wel bedenken
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Ik koop eigenlijk alleen kookboeken van echte koks. En niet vlotte meisjes die lekker kunnen aanrommelen in de keuken. Die keuze bevalt me goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb drie kookboeken van CLF, ik vind vooral om doordeweeks na het werk snel iets te maken. Maar die die jij hebt vind ik wel de minste. Die gebruik ik eigenlijk bijna nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt stapels kookboeken op zolder...kom ze niet eens kwijt op Marktplaats.
Maar ik Google liever ...scheelt ook een hoop geld , nu ik geen kookboekeb meer koop.
Hier ook stapels kookboeken die ik echt doorspit als leesboeken.
ik kook er uit (maar gebruik ook internet-recepten)
nieuwe boeken kopen doe ik trouwens niet meer, al is het vaak verleidelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven