Recepten voor de airfryer

19-10-2017 08:48 19 berichten
Ik heb sinds kort een airfryer en ik zoek recepten.

Waar gebruiken jullie de airfryer naast de frietjes nog meer voor?
Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Bitterballen ;-)

Kijk eens op facebook, er is een groep met heeeeeel veel recepten, ze bakken er zelfs taarten in.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Wij heb nu ook ruim een jaar een airfryer, maar gebruiken hem inderdaad ook alleen om zelfgemaakte friet te maken en snacks die normaal de frituur in gaan in op te warmen. Ik kan ook wel wat meer inspiratie gebruiken!
Alle reacties Link kopieren
www.facebook.com/groups/airfryerreceptenruil/

Echt niet normaal, ze bakken er zelfs oliebollen in. Maar soms wel wat onoverzichtelijk.
Ik heb m nu ook een jaar en hier ook frites en snacks en gebakken aardappeltjes/kipschnitzel. Maar je kan er dus ook broodjes in afbakken, vleesschotels maken etc. Je hebt dan wel inzetstukken nodig, heb ik begrepen.

Egel, hoe maak je zelfgemaakte frites? ik heb altijd diepvries...
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad wel eens een filmpje gekeken van de philips chef die oliebollen bakt in de airfryer, maar dat lijkt me toch heel anders. Daarom zou ik het eigenlijk alweer niet proberen.

Moet eerlijk zeggen dat ik de frietjes die ik maak niet hetzelfde zijn als wanneer we ze uit de diepvries eten. De zelfgemaakte frietjes eten we bij wat groenten en vlees ipv bijv. gebakken aardappels.

Maar voor ons tweeen snijd ik een zoete aardappel in frietjes van max. 1 cm doorsnee (houd van dunne frietjes). Deze doe ik in een plastic zakje met een heul klein beetje olie (eetlepel?) en dan wat frietkruiden (of waar je zin in hebt). Even mengen en dan in de airfryer. Die staat dan op 175 graden en gaat er voor 10 tot 15 minuten in. Tussendoor beetje omgooien natuurlijk. En dan zijn ze best krokant en goed te eten! Met een gewone aardappel kan het ook, heb ik ook weleens gedaan. Maar vind de zoete aardappel wel leuk voor de afwisseling.
Alle reacties Link kopieren
ok leuk, ga ik proberen!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Kipkluifjes wn gehakt ballen zijn heerlijk uit de af. Fb is idd bron van recepten
Alle reacties Link kopieren
Kijk is op facebook ; Marietje airfryer...
Alle reacties Link kopieren
Airfryer. De marketingstunt van het beging van deze eeuw. Niemand wordt er beter van behalve de fabrikant. Maar bang voor voedsel als we zijn vreten de laffe patat, slappe burgers en meer van die onzin.

De moderne huisvrouw is verworden tot een bibberende volgster van al die zogenaamde voedseldeskundigen die roepen dat olie slecht is. Arme kindertjes die onder moeders terreur nooit meer lekkere in olie gebakken patat kunnen eten.

Ga toch frituren!
Is bovendien veel lekkerder.
- afbakbroodjes.
- mini-pizza's
- veel diepvriessnacks die voor de airfryer geschikt zijn.
- Als ik een broodje van een dag geleden heb (bagel of stuk stokbrood of wat dan ook) dan wrijf ik het in met water, en dan doe ik het 3 minuten in de airfryer. Dan is het weer helemaal knapperig, warm en net alsof het vers is.
- koude oliebollen doe ik overigens ook een paar minuten in de airfryer (ik ben de enige die ze warm wil, de rest wil ze koud).
En een PS voor Willem: mijn kinderen vinden patat en ovenfrikadellen een stuk lekkerder uit de airfryer dan dat ze patat en frikadellen van de snackbar vinden. De hele grap is juist niet dat het slap wordt, maar knapperiger.
Alle reacties Link kopieren
Arme kinderen. Patat hoort niet knapperig te zijn. Weet je hoe je patat moet bakken? Niet zoals bij jullie mislukte snackbar waarschijnlijk. En nee, OOK niet zoals bij McDonalds.
Alle reacties Link kopieren
- gehaktballen, heerlijk, worden er zachter in
- shoarma ook lekkerder, veel malser en er komt veel vet af wat in de bak ligt
- afbakbroodjes, kruidenstokbrood
- pizza
- zalmfilet
- allerlei aardappel producten (kroketjes, rostirondjes, pommes duchesse etc)
- worstenbroodjes, saucijzenbroodjes, frikandelbroodjes etc.

Heb er zelf eigenlijk pas 2x echt alleen friet en snacks in gemaakt. Met een rekje kun je dit tegelijkertijd klaarmaken.


Je kunt er ook cake/taart in bakken. Heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar staat wel op de to-do-list. Bijv. brownies in zo'n vierkante papieren bakvorm gaat prima heb ik gelezen.
Ook bijv. een kant en klare lasagne (voor wie dit lekker vindt) schijnt goed te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Chickenwings uit de diepvries van de A...mmmmmm
Frietjes krijg ik nog niet zo goed voor elkaar,wel de tip gehad om kreukelfriet erin te doen gehad. Moet het nog proberen.
Ben niet zo’n keukenprinses dus eigenlijk heb ik gewoon een snellere oven gekocht.
Saucijsenbroodjes, afbakbroodjes lukt mij ook nog wel..
Willem: niet zo zeuren...
Alle reacties Link kopieren
Ja, kreukelfriet van de Lidl is erg goed. Zeker als je het even insprayt met olijfolie/bakspray worden ze mooi bruin.
Overigens vind ik de twister fries nóg lekkerder! Zeker die gekruide, heerlijk.

En idd. kippevleugeltjes, drumsticks etc gaat ook goed volgens mij.

Ik zie de Airfryer dan ook totaal niet als een frietpan maar meer als een snelle oven.
Mijn gewone oven gaat nu echt een stuk minder aan. Eigenlijk alleen nog bij ovenschotels omdat met een gezien van vier ik wel een grote schaal gebruik en die past niet in de Airfryer, maar anders ging ie er ook nog in.
Alle reacties Link kopieren
Wij maken ook vaak frietjes, gebakken aardappeltjes, snacks en fishsticks in klaar. Vind het veel minder gedoe van een friteuse, dus bij ons komt dat sowieso al niet meer binnen. Ook chickenwings en chinese hapjes hebben wij hier al in klaargemaakt. Gaat prima.

Voor frietjes kiezen wij de verse voorgebakken variant, geen diepvries want die kan droog worden. Deze frietjes kan je bij ons in België in vrijwel elke supermarkt vinden bij de voorverpakte groentjes. Ik vind ze even lekker als ze uit de friteuse zouden komen, wel minder vettig natuurlijk. Deze zijn al voor gevet dus hoef je helemaal niets meer aan te doen. 8 minuutjes in de voorverwarmde friteuse en yumm..!
Alle reacties Link kopieren
Oja, en ik heb nú ook even wat cashewnoten erin gedaan, even roosteren. Die gaan vanavond door een wokgerecht, maar ze geven meer smaak af als ze geroosterd zijn. Ow, wat ruikt het lekker hier nu!
Alle reacties Link kopieren
Ovenkroketten van Mora
Ovenkroketten van Kwekkeboom
Bovenstaande kwestie van smaak.

Zelf gekruide kipfilet

Bij vers (rund)vlees/kip/vis leg ik alluminoumfolie op het product zodat er geen rookwalmen ( door opspattende vet) ontstaat.
Fryer blijft ook "schoner" en malkelijker schoon te maken.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Dank voor alle reacties! Ik heb flink wat ideeen opgedaan.

Vorige week een plaattaart van gegrilde groente gemaakt en alle groente in de airfryer gedaan. Was lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven