Tips gevraagd: verjaardag en veul collega's

19-10-2017 18:51 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,

een vraag: binnenkort ben ik jarig en ik vind het leuk om mijn collega's te trakteren op (het liefst) zelfgemaakte snacks. ik ben al een week aan het puzzelen hoe of wat, omdat:

-ik heel veel collega's heb! op de dag zelf heb ik een afdelingsoverleg (ong40 mensen, soms 15 minder soms 10 meer), daarna een werkoverleg van een ander team (12 man) en dan nog een stuk of 5 andere collega's die ik graag zou verblijden met iets lekkers
-de avond ervoor heb ik nog een werkbijeenkomst van half 9 tot een uurtje of elf. dat maakt avond van tevoren iets voorbereiden, lastig. ik zou rond 4 naar huis kunnen om tussen 4 en 8 iets in elkaar te draaien.
-dag erna heb ik tussen half 8 en half 11 een bijeenkomst op een externe locatie, dus als ik s ochtends iets van huis meeneem kan ik het niet koud zetten (als het iets is wat koudgezet moet worden). uit de bijeenkomst nog langs huis is geen optie.

als ik dit zo lees denk ik... Jezus mens wat maak je het jezelf moeilijk! Maar, misschien weten jullie een leuke en relatief makkelijke oplossing?

vorig jaar heb ik 50 stukken millionaires shortbread gemaakt. dat was handig en werd gewaardeerd, maar wil eigenlijk niet weer hetzelfde maken hahahah.
Aint nobody got time for that!
Wat denk je van Dadeltaart?
Op de site van Bagels & beans staat hier een lekker recept van.
Makkelijk te maken, makkelijk vooraf te maken en hoeft niet koud te staan in de ochtend.
anoniem_212431 wijzigde dit bericht op 19-10-2017 18:55
0.81% gewijzigd
Zelfgemaakte brownies of blondies.
Alle reacties Link kopieren
Wel eens gehoord van The Disease to Please?
Waarom zou je zo veel collega's willen tracteren.. Maar goed, haal gewoon een paar cakes oid. Maak het je niet zo moeilijk.
Een paar cakes bakken?
Die AH appeltaarten vind ik ook lekker!
Arretjescake maken? Makkelijk en snel
De plaatselijke banketbakker: graag om 10 uur 70 gebakjes. Klaar.
Alle reacties Link kopieren
Brownies!
Alle reacties Link kopieren
Havermout-appel plaattaart.

Heerlijk en moet bij kamertemperatuur gegeten worden. Als je 3 platen maakt, heb je zat voor al je collega's. En kost het je zeker geen 150 euro aan gebakjes.

http://www.zoetrecepten.nl/recepten/app ... havermout/
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
19-10-2017 19:01
De plaatselijke banketbakker: graag om 10 uur 70 gebakjes. Klaar.
Dit dus.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Pluisi schreef:
19-10-2017 19:01
De plaatselijke banketbakker: graag om 10 uur 70 gebakjes. Klaar.
Ik heb alleen een vaag vermoeden dat TO geen 150 euro uit wil geven.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 19-10-2017 19:11
0.48% gewijzigd
Waarom moeilijk doen als makkelijk ook kan?

Paar zakken Mars'en en Twix'en.
En een paar appels voor zij die totaal niet van zoetigheid houden.
Of een paar pakken suikerwafels (van die dikke!).

Heb dit jaar getrakteerd met verse fruitsla.
Voor 15 man.
Voor 50 à 70 man zou ik daar geen zin in hebben om dat allemaal te snijden.

(Cupcakes en brownies vind ik zelf nauwelijks binnen te krijgen.
Dat doe ik niemand dus aan.
En in 70 cupcakes maken zou ik ook gewoon geen zin hebben.)
Alle reacties Link kopieren
Diepvries taarten halen bij de Lidl, makkelijk en lekker (heb er nog nooit commentaar opgehoord)
Such a beautiful place to be with Friends.
Maltesercake! Net zoiets als arretjescake, en kan zonder rauw ei.
Of rocky road, of chocolatechip cookies (ook lekker met witte chocola en blauwe bessen).
Als je zoiets maakt kun je dat wel 2 dagen buiten de koelkast bewaren. Net als je shortbread.
Je kan natuurlijk ook een hoop plastic glazen en wat flessen bubbels (cava, prosecco + iets alcoholvrij) meenemen.
Leuk voor na een overleg.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou idd zak twixen kopen, Paar pakken appelkoeken oid.
Cupcakes zou ik ook niet doen, maar een paar cakes bakken is nog wel te overzien.

Of je koopt een paar zakken stroopwafels?
Alle reacties Link kopieren
Leuke ideeen al! de plaattaart, maltesertaart, Rocky roads en meerdere cakes klinken allemaal wel goed en te doen.

enne... disease to please: guilty as charged!
Aint nobody got time for that!
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
19-10-2017 19:14
Diepvries taarten halen bij de Lidl, makkelijk en lekker (heb er nog nooit commentaar opgehoord)
Daar geven beleefde mensen ook geen commentaar op, maar als ik de zoveelste abrikozenvlaai van de Jumbo zie opduiken, met zo'n naar karton smakende bodem en mierzoete goedkope jam-vulling, dan bedank ik ook. Sorry. Of je trakteert of niet, maar trakteren is volgens mij iemand wat echt lekkers voorschotelen, niet je er zo goedkoop mogelijk van afmaken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
19-10-2017 19:40
Daar geven beleefde mensen ook geen commentaar op, maar als ik de zoveelste abrikozenvlaai van de Jumbo zie opduiken, met zo'n naar karton smakende bodem en mierzoete goedkope jam-vulling, dan bedank ik ook. Sorry. Of je trakteert of niet, maar trakteren is volgens mij iemand wat echt lekkers voorschotelen, niet je er zo goedkoop mogelijk van afmaken.

Dus je mag het niet zeggen, maar wel denken?

Ik denk dat iedereen trakteert om het trakteren niet om elkaar te overtreffen in prijs of kwaliteit. Als ik HEMAtaart voorbij zie komen denk ik daar niks bij. Dat is op dat moment wat iemand voor die traktatie over heeft. Prima.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
19-10-2017 19:40
Daar geven beleefde mensen ook geen commentaar op, maar als ik de zoveelste abrikozenvlaai van de Jumbo zie opduiken, met zo'n naar karton smakende bodem en mierzoete goedkope jam-vulling, dan bedank ik ook. Sorry. Of je trakteert of niet, maar trakteren is volgens mij iemand wat echt lekkers voorschotelen, niet je er zo goedkoop mogelijk van afmaken.
Misschien zijn er mensen die
a. niet een groot budget hebben
b. een hekel aan de collega's hebben
c. collega's hebben die voor alles hun neus optrekken
d. wel van Jumbo abrikozenvlaai houden
Everything you see I owe to spaghetti!
LoveDobby schreef:
19-10-2017 19:14
Diepvries taarten halen bij de Lidl, makkelijk en lekker (heb er nog nooit commentaar opgehoord)
Lidl heeft hele lekkere diepvriestaarten!

Overigens plaattaart een idee. Kun je in tig stukken snijden. Kun je zoet én hartig maken. Beiden koud of op kamertemperatuur eetbaar.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
19-10-2017 18:55
Wel eens gehoord van The Disease to Please?
Waarom zou je zo veel collega's willen tracteren.. Maar goed, haal gewoon een paar cakes oid. Maak het je niet zo moeilijk.
Dit inderdaad. Ik zou voor zoveel mensen ook niet al een week in de weer zijn met nadenken over hoe of wat. Als je dan echt wat wilt doen hou het gewoon simpel. Gaat uiteindelijk om het gebaar dan om maar met iets aan te komen draven wat anders is dan anders.
Alle reacties Link kopieren
cappi schreef:
19-10-2017 19:59
Dit inderdaad. Ik zou voor zoveel mensen ook niet al een week in de weer zijn met nadenken over hoe of wat. Als je dan echt wat wilt doen hou het gewoon simpel. Gaat uiteindelijk om het gebaar dan om maar met iets aan te komen draven wat anders is dan anders.
Waarom dan?

Er zijn mensen die voor de lol bakken, ik ben er ook zo een. Ik vind het leuk, dus ik deel ook altijd zelfgemaakt gebak uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven