kimchi?

23-10-2017 08:43 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
voor dit receptje http://keeprecipes.com/recipe/howtocook ... i-sandwich heb ik dat spul dus nodig , maar is hier in de buurt lastig te krijgen , zou ik het kunnen vervangen door iets of is de smaak zo specifiek dat je het echt moet hebben.
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
De smaak is heel specifiek, zou eigenlijk niet weten waarmee je het zou kunen vervangen. Bij de jumbo hebben ze kimchi, iig online.
Well, that didn't work.

~An Autobiography~
Ja Kimchi is echt een apart goedje, als je dat niet hebt zou ik ook niet zo'n Koreaans broodje maken.
Ik heb het eens gemaakt, dat was heel veel werk en geen succes. Je moet de kool en andere dingen een week laten fermenteren, en dat is nogal bewerkelijk. Ik vond het vies. Is er geen Koreaans restaurant in de buurt waar je een klein beetje kan scoren?

Je kan ook een tikkie chilisaus met vissaus doen, dat lijkt me er ook wel lekker bij, dan heeft het meer een vietnamese vibe. Maar qua smaak is dat echt iets heel anders.
Alle reacties Link kopieren
Kimchi is gefermenteerde kool zeg maar zuurkool op zijn Aziatisch dus met vissaus knoflook en kruiden. Je kunt het ook zelf maken: https://www.culy.nl/recepten/het-recept ... se-kimchi/
https://www.culy.nl/inspiratie/alles-ov ... ijgerecht/
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
dat recept had ik idd ook gezien, maar om dat nou allemaal te gaan uitvoeren voor een broodje gaat me iets te ver :) thanx annyway
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
De smaak is specifiek ( ik vind het vies) maar verder lijkt het broodje me zonder ook al lekker.
Alle reacties Link kopieren
ik heb het laatst bij Amazing Oriental gehaald, zit er bij jou niet zoiets in de buurt?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik vind trouwens dat je de tijd moet nemen aan verschillende soorten smaken te wennen. Zo hier en daar proeven is voor mij geen succes. Je moet het gerecht verscheidene malen eten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dat had ik ook met Shirataki: je kan het niet vergelijken met en dezelfde soort consistentie en smaak verwachten als van noedels en pasta want dan raak je teleurgesteld maar als je het neemt voor wat het is en de goede combinaties weet te maken dan is het echt een toevoeging.
retrostar wijzigde dit bericht op 23-10-2017 10:52
0.18% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
23-10-2017 09:44
De smaak is specifiek ( ik vind het vies) maar verder lijkt het broodje me zonder ook al lekker.
het zal ongetwijfeld smaken zonder , maar als het zo specifiek is en het zit er in, dan kan het er eigenlijk niet uit blijven.
zag al wel dat eko plaza het verkoopt , zal eens alle reform zaakjes afstruinen hier .
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
redfox3 schreef:
23-10-2017 10:51
het zal ongetwijfeld smaken zonder , maar als het zo specifiek is en het zit er in, dan kan het er eigenlijk niet uit blijven.
Dat vind ik niet zo, ik laat heel vaak dingen uit recepten weg die ik vies vind. Het smaakt dan misschien niet “zoals het hoort” maar dat maakt mij dan niet uit.

Ik zie trouwens online dat jumbo het ook heeft.
Alle reacties Link kopieren
Het is te koop bij de toko of EkoPlaza (zonder vissaus). Schijnt ook erg gezond te zijn (want is gefermenteerd)
Alle reacties Link kopieren
Korianderblad kan wat mij betreft altijd weggelaten worden. Uit elk gerecht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
ronja369 schreef:
23-10-2017 13:27
Het is te koop bij de toko of EkoPlaza (zonder vissaus). Schijnt ook erg gezond te zijn (want is gefermenteerd)
"zag al wel dat eko plaza het verkoopt" , dat had ik dus al gezegd
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
23-10-2017 14:51
Korianderblad kan wat mij betreft altijd weggelaten worden. Uit elk gerecht.
ik kan ook niet tegen koriander , smaakt naar dubro/afwas , maar daar kun je niks aan doen , namelijk 20% ( das best veel ) van de wereld bevolking heeft een gen wat het nogal naar zeepsop laat smaken , fact.
gefermenteerd met chinese kool lijkt het me niet zon probleem .
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
Koriander lust ik dan weer wel maar kimchi kreeg ik niet weg.
Alle reacties Link kopieren
waar moet ik qua smaak aan denken dan, soort extreme zuurkool met knof en vissaus?
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst een blikje kimchi gekocht bij de toko, die was gemaakt van chinese kool (het kan van allerlei groentes gemaakt worden, maar chinese kool is wel vrij standaard geloof ik). Ik vond het vooral pittig, en vrij zout. Specifieke smaak die moeilijk te omschrijven is. Een klein beetje rokerig misschien. Wel umami in ieder geval. Geen knoflooksmaak, in deze zat ook geen knoflook volgens mij.

Het is wel een beetje zuurkool-achtig in de verte, maar de textuur van gefermenteerde chinese kool is anders dan zuurkool, zachter, en het waren vrij grote stukken (5-7cm brede repen) dus sowieso heel ander mondgevoel dan zuurkool. Smaak toch ook niet echt zoals zuurkool. (Zuurkool heeft een echt kool-smaakje dat na het fermenteren nog overblijft en dat chinese kool gewoon helemaal niet zo heeft).

Ik vond het lekker. Het geeft een beetje hetzelfde effect als sushi-gember doet, ik zou er geen lepels vol van kunnen eten achter elkaar, daar is het veel te pittig voor, maar zo nu en dan een hapje tussendoor is lekker, pittig-fris, even zo'n ping!-gevoel tijdens het eten.

Ik ben nu zelf een potje aan het maken van een restje chinese kool dat ik over had, ben benieuwd hoe dat wordt.
Alle reacties Link kopieren
dank voor de uitgebreide uitleg, ga het zeker halen .
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
Heb het gehaald , is idd appart spul; vindt het wel lekker maar begrijp dat niet iedereen dit zal vinden
In het recept was het iig wel nodig , zonder was lekker maar miste toch net ff dat
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
Oooh ik ben gek op Kimchi!
Ik eet zelf veganistisch, en maak het dan bijvoorbeeld zoals in dit recept: https://minimalistbaker.com/easy-vegan-kimchi/

Wie maakt het ook zelf en welk recept gebruik je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven