Stoppen met (vr)eten! Wie doet er mee?

29-10-2017 21:40 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen tijd ben ik echt elke dag ontzettend veel aan het eten. Rijstwafels met kokospasta, kokosyoghurt, dadels, chocolade, chippies... alles verdwijnt in mijn buikje en dat MOET echt stoppen!! Ik ben een echte emotionele eter en ik hou zo van de smaak van het eten, dat ik wel uren achter elkaar kan eten. Dit is al bijna een maand zo. Soms pak ik het weer op maar dan val ik al snel weer terug... :( ik woog mooi 53 en nu alweer 60. Op zich niet erg, ik ben 1,65, maar toch ergens wil ik liever iets slanker zijn. Maar dat is een bijzaak. Ik vind het belangrijkste dat ik weer normaal eet zonder zo erbij te snaaien!

Wie heeft dit ook en ook zin hier eens een flinke maand echt mee te stoppen? :)
Alle reacties Link kopieren
Goed plan! Deze week ziek en eet nu weer weinig . Maar als ik het druk heb en moe ben stop ik vooral veel ongezonde troep in mijn mond ipv fruit en groente.
Ik doe mee
you go girl
Alle reacties Link kopieren
Eet je wel genoeg tijdens je maaltijden? Misschien heb je gewoon honger.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helaas ook vreetbuien vooral in het weekend. Handje chips. Handje pepernoten en donkere dagen helpen niet. Heb 4 weken achter elkaar geminderd en zal nu meer opletten wat er allemaal in gaat. Maar stoppen....nee..wel minderen
Alle reacties Link kopieren
En niet in huis halen helpt bij mij ook tegen het snaaien.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook meedoen, wil ook afvallen!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, ook hier moeite om verleidingen, zoals chocola en chips te weerstaan...
mamavanvier schreef:
29-10-2017 22:13
Ik heb helaas ook vreetbuien vooral in het weekend. Handje chips. Handje pepernoten en donkere dagen helpen niet. Heb 4 weken achter elkaar geminderd en zal nu meer opletten wat er allemaal in gaat. Maar stoppen....nee..wel minderen
Wow, een handje chips, ik wilde dat ik het kon. Dat is mijn valkuil, de zak gaat leeg.
wat hier werkt: ik haal het niet in huis, als het in de kast ligt Moet het op.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook (weer) mee.
Het is allemaal te verleidelijk, ál dat lekkers.
Mijn cholesterol moet omlaag door een paar kilo's eraf, hoop ik.
Vanaf morgen discipline!
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
mamavanvier schreef:
29-10-2017 22:13
Ik heb helaas ook vreetbuien vooral in het weekend. Handje chips. Handje pepernoten en donkere dagen helpen niet. Heb 4 weken achter elkaar geminderd en zal nu meer opletten wat er allemaal in gaat. Maar stoppen....nee..wel minderen
Af en toe een handje chips of een handje pepernoten zijn toch geen vreetbuien te noemen...? Niet zo streng voor jezelf zijn, joh!
Alle reacties Link kopieren
Je hoort het wel vaker dat mensen het niet noteren en hun rekenmachine er niet bijpakken als ze eten. En daarom worden ze grenzenloos in hun eetgedrag. Het eten wordt steeds exquizer en er is geen controle op want die willen ze niet.

Normaal is (dat heeft Moeder Natuur zo beslist) dat mensen meer eten als er genoeg aanbod is en je lichaam heeft ook een grote voorkeur voor zoetigheid en koolhydraten omdat die de minste bewerkingen nodig hebben om die naar energie of lichaamsvet om te zetten. Dus als je je eetlust laat beslissen dan kom je steeds meer aan, enkele uitzonderingen daargelaten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
30-10-2017 07:42
Je hoort het wel vaker dat mensen het niet noteren en hun rekenmachine er niet bijpakken als ze eten. En daarom worden ze grenzenloos in hun eetgedrag. Het eten wordt steeds exquizer en er is geen controle op want die willen ze niet.

Normaal is (dat heeft Moeder Natuur zo beslist) dat mensen meer eten als er genoeg aanbod is en je lichaam heeft ook een grote voorkeur voor zoetigheid en koolhydraten omdat die de minste bewerkingen nodig hebben om die naar energie of lichaamsvet om te zetten. Dus als je je eetlust laat beslissen dan kom je steeds meer aan, enkele uitzonderingen daargelaten.
Rekenmachine pak ik er ook bij. :proud:
Het is zo wat jij zegt. Kast maar niet te veel openen.
Doe jij ook mee?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
vandaag goed gelukt mandarijn en appel op ipv chocolade en koekje
you go girl
Ik zou ook heel graag meedoen! Ben 4 wk op vakantie geweest en nu twee wk terug. Sindsdien heel veel lopen snacken (chocoprpernoten :-o ) en ik wil weer stoppen. Voor de vakantie was ik al maanden bezig met gezond eten en sporten.. daar wil ik graag weer naar terug maar die beheersing.. zucht!
De pest is dat de chocopepernoten op m'n werk liggen in een teamkamer dus daar kan ik niet omheen..

Thuis snack ik verder weinig en ik zorg idd ook dat ik niks in huis heb.. heb dit weekend de calorieën opgezocht van de pepernoten, ik hoop dat dit werkt als ik morgen weer naar m'n werk ga haha..
Alle reacties Link kopieren
Haha ja veel calorieën hè?
Laat liggen die pepernoot! :applause:
Dag 2 is begonnen.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee! Ik gaf mezelf een paar dagen om te wennen aan de wintertijd. Elk jaar heb ik daar last van, maar nu moet het eens klaar zijn met het vreten. Ik kan ook niet zeggen dat ik mij er beter door ga voelen...
Jaaa ik doe ook mee! Ben momenteel zwanger en loop al weken hele dagen te snaaien.. daardoor weinig plek meer voor gezonde dingen die juist nu zo nodig zijn!
Wil me graag weer wat energieker gaan voelen dus dat zal zeker helpen!
Alles weggooien vind ik alleen zo moeilijk haha ga in ieder geval geen nieuwe spullen meer in huis halen!
Geen chocopepernoten vandaag dus dat is gelukt! Maar wel een paar gewone.. onder het motto niet alles lukt in een keer, vind ik dit een goede stap.. morgen dan maar helemaal geen pepernoten haha.

Veel succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Zo! Ik ben ook begonnen vandaag en was ook helemaal klaar met het snaaien. Gisteren ZOVEEL gesnaaid dat ik zo vol zat, dat ik even niks meer wil Hahaha!! Vandaag roerbak groenten met kip gegeten en een gezonde smoothie. Op de weegschaal durf ik niet te gaan staan! Eerst even 2 weken ertegenaan! Straks rooster ik nog wat pompoen en dan is het wel goed voor vandaag :)

En bij pepernoten en sinterklaas lekkernijen pak ik altijd 1 dag dat ik onbeperkt mag snaaien. Wanneer is het 5 dec 😁 ???
Alle reacties Link kopieren
Hey, ik wil ook graag meedoen!
Zelf heb ik ook last van vreetbuien, vooral in de avond. De afgelopen dagen heb ik nog geen vreetbuien gehad! :-D
Kunnen we er niet een leuke challenge van maken oid voor wat extra motivatie? :)
Goed idee! Ik ben voor een challenge! Ik ben alleen ff ideeloos..

Wel netjes een bak yoghurt met havermout gegeten vanaaf! En nu snel slapen..
Alle reacties Link kopieren
Dag 3.
1.4 kilo afgevallen.
Helemaal niet gesnaaid en ik hoop dat ik niet meer ga jojoën.
Wil alleen maar omlaag. Paar kilo's.
Als ik op streefgewicht ben néém ik wat lekkers!
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Ik kan ook wel een stok achter de deur gebruiken. Van februari tot de zomervakantie goed aan het sporten geweest, maar na de zomer nog niet geweest. Het eten daarentegen gaat wel goed :-$
Langzaam ben ik ietsjes zwaarder geworden, allemaal nog wel acceptabel, al benik er echt niet blij mee. Ik wil vooral niet dat het erger word en het liefste er weer iets af.
Vrijdag maar weer naar de RPM les, denk ik...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven