Kaas fondeu voor 1 persoon

03-11-2017 19:48 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf eet ik graag kaas fondue , maar mijn man niet.
Bij Jumbo hebben ze de kaasfondue voor 1 persoon niet meer.
Hoe kan ik dit voor mij alleen maken ?
Heb t nog nooit eerder zelf gemaakt.
Iemand een tip ?
Alle reacties Link kopieren
Een zak voor 2 personen kopen, de helft eraf snijden, andere helft in de vriezer stoppen voor de volgende keer.
Alle reacties Link kopieren
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... -tomaatjes
Alle reacties Link kopieren
Wij doen wel eens voor de borrel een camembert kaasje in de oven. Na ongeveer 15 minuten knippen we een kruisje in de boven kan van het kaasje en slaan de flapjes om. Heerlijk, makkelijk en waarschijnlijk genoeg voor 1 persoon.
Alle reacties Link kopieren
Kaasfondue bij de kaasboer kopen. Veel lekkerder en je kan een gepaste hoeveelheid nemen.
Alle reacties Link kopieren
Quintessa schreef:
03-11-2017 19:51
Een zak voor 2 personen kopen, de helft eraf snijden, andere helft in de vriezer stoppen voor de volgende keer.
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
https://uitpaulineskeuken.nl/2017/03/5x ... r-one.html
Alle reacties Link kopieren
Elle1976 schreef:
03-11-2017 19:53
:hihi:
Precies, dat eet je gewoon in je eentje ook wel op!
Ik wou net zeggen, wij hadden laatst die voor 2 personen en vonden dit eigenlijk vrij weinig.
Alle reacties Link kopieren
https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... ini-s-emmi

voor 1 persoon mini is bij de ah gewoon verkrijgbaar.
ñuca schreef:
03-11-2017 20:03
Ik wou net zeggen, wij hadden laatst die voor 2 personen en vonden dit eigenlijk vrij weinig.
Ik snap ook nooit hoe je daar met twee personen goed van kan eten.
Alle reacties Link kopieren
als je even googled dan vliegen de recepten je om de oren. Is supermakkelijk zelf te maken en ook veel lekkerder.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Die van emmi is best goed en één zo'n zak is voor 2 wat krap. Zo duur is het nou ook niet dus een beetje over is niet zo erg toch?
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
03-11-2017 19:52
Wij doen wel eens voor de borrel een camembert kaasje in de oven. Na ongeveer 15 minuten knippen we een kruisje in de boven kan van het kaasje en slaan de flapjes om. Heerlijk, makkelijk en waarschijnlijk genoeg voor 1 persoon.
En dan wat groenten/fruit/brood daar insoppen? Klinkt heel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal voor de reacties en tips.
Top :cheer2:
Bladiebladiebla2016 schreef:
03-11-2017 19:52
Wij doen wel eens voor de borrel een camembert kaasje in de oven. Na ongeveer 15 minuten knippen we een kruisje in de boven kan van het kaasje en slaan de flapjes om. Heerlijk, makkelijk en waarschijnlijk genoeg voor 1 persoon.
Dit klinkt heerlijk, ga ik ook proberen!
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
03-11-2017 19:52
Wij doen wel eens voor de borrel een camembert kaasje in de oven. Na ongeveer 15 minuten knippen we een kruisje in de boven kan van het kaasje en slaan de flapjes om. Heerlijk, makkelijk en waarschijnlijk genoeg voor 1 persoon.
Ik vind het nog lekkerder als je er vooraf een ruitpatroon in snijdt aan de bovenkant, en dan de snedes vult met dunne plakjes knoflook, wat takjes verse tijm, en er een druppeltje honing over druppelt. Je kunt de camembert in het houten doosje (zonder folie) in de oven zetten.
Op een pak kaasfondue staat vaak voor 2 a 3 personen. Wij zijn met nu met 2 dus dan pak ik 2 van die pakken want ik vind dat veel te weinig. Dus ik zou zeggen van pak een pak voor 2 a 3 personen in je eentje.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
04-11-2017 19:10
Ik vind het nog lekkerder als je er vooraf een ruitpatroon in snijdt aan de bovenkant, en dan de snedes vult met dunne plakjes knoflook, wat takjes verse tijm, en er een druppeltje honing over druppelt. Je kunt de camembert in het houten doosje (zonder folie) in de oven zetten.
Op hoeveel graden ?

Thanks voor de tip. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven