Rauwe zalmfilet gegeten

07-11-2017 19:21 21 berichten
Goed, het leed is al geschied dus ik zal het vannacht wel merken, maar even de sanity check :$

Ik heb in mijn haast bij de super rauwe zalmfilet meegenomen ipv gerookte en vervolgens een tartaartje van gemaakt. Rauw gegeten dus. Hij smaakte niet vreemd, maar ik moest er wel wat extra kruiden tegenaan gooien zeg maar. Hij was een beetje flauw (logisch) Toen ik lekker handig na het eten op de verpakking keek stond er 'niet geschikt voor rauwe consumptie'.

Ik weet dat ik er niet dood aan ga, maar ga ik m'n longen uit mijn lijf kotsen vannacht en kan ik beter alvast een emmer pakken, of kan het niet zoveel kwaad?

:facepalm:

Oh en nee, ik ben niet zwanger :proud:
Alle reacties Link kopieren
In sushi zit ook gewoon rauwe zalm ;) Dus kan gewoon gegeten worden
Just keep swimming
Ja, dat had ik ook bedacht, maar ik had waarschijnlijk niet moeten gaan googlen :facepalm:
Ik las van alles over de kwaliteit van dit soort rauwe vis van de super itt die van de visboer en dergelijke.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaak zat gewoon rauwe zalm uit de supermarkt gehaald om sushi mee te maken.. En ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit ziek van ben geworden :) Zou gewoon niks van aantrekken en lekker je ding doen. Als je misselijk bent kan dan namelijk ook gewoon placebo zijn. (omdat je denkt dat je over moet geven)
Just keep swimming
Alle reacties Link kopieren
Als het gekweekte zalm was zijn de risico's nihil. Als het wilde zalm was ook :mrgreen:
Alle vissoorten die bestemd zijn voor rauwe consumptie worden minimaal 24 uur diepgevroren. Dat is vooral tegen de vis/haringworm die door het diepvriezen in Europa zo goed als niet meer voorkomt. Niks aan de hand!
Extra groot shotje whiskey :D ?
Enora schreef:
07-11-2017 19:37
Extra groot shotje whiskey :D ?

Haha goed idee! Kan nooit kwaad :-P)

Jullie zullen gelijk hebben hoor! Ik heb een sterke maag dus ik ga van het goede uit!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me geen zorgen maken hierover hoor, ga je niks van merken ;)
Alle reacties Link kopieren
krijg je niks van , gebruik dat regelmatig voor sashimi , mocht het mis zijn dan merk je het binnen een uurtje of 2 , idd gewoon een fles sake erachteraan gieren :)
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Ik ben wel zwanger en ik eet ook gewoon rauwe zalm. Alleen wel heel vers en niet uit de supermarkt. Ik zou me maar niet druk maken, grote kans dat je er niets van merkt.
Alle reacties Link kopieren
redfox3 schreef:
07-11-2017 19:47
krijg je niks van , gebruik dat regelmatig voor sashimi , mocht het mis zijn dan merk je het binnen een uurtje of 2 , idd gewoon een fles sake erachteraan gieren :)
Ik zou voor de zekerheid even goed ontsmetten ja... :rofl:
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Ik laat het jullie morgen weten, aan de alcoholische ontsmetting wordt al gewerkt :proud:
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
07-11-2017 20:04
Ik ben wel zwanger en ik eet ook gewoon rauwe zalm. Alleen wel heel vers en niet uit de supermarkt. Ik zou me maar niet druk maken, grote kans dat je er niets van merkt.

WoW jij bent echt raar en vreemd (eigenlijk gestoord) dat je zo'n groot risico neemt voor je ongeboren kind. Kan je dat nou echt 9 maanden niet laten staan?

Nog nooit van listeria gehoord??
Alle reacties Link kopieren
esther55 schreef:
08-11-2017 07:18
WoW jij bent echt raar en vreemd (eigenlijk gestoord) dat je zo'n groot risico neemt voor je ongeboren kind. Kan je dat nou echt 9 maanden niet laten staan?

Nog nooit van listeria gehoord??
Ze eet toch alleen hele verse zalm? Daar is geen listeria risico. Wordt ook gewoon genoemd: eet geen rauwe/gerookte zalm tenzij je zeker bent dat het vers is.
esther55 schreef:
08-11-2017 07:18
WoW jij bent echt raar en vreemd (eigenlijk gestoord) dat je zo'n groot risico neemt voor je ongeboren kind. Kan je dat nou echt 9 maanden niet laten staan?

Nog nooit van listeria gehoord??
Klopt inderdaad. Ben hartstikke gestoord :-) maar misschien miet jij een beetje beter lezen wat je wel en niet mag...
TO, de nacht goed doorgekomen? :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik maak trouwens heel vaak tartaar van rauwe zalm, super lekker met dille en kappertjes en een beetje wasabimayonaise.
Maar dan wel met verse van de visboer.
Niks aan het handje :proud:
Alle reacties Link kopieren
esther55 schreef:
08-11-2017 07:18
WoW jij bent echt raar en vreemd (eigenlijk gestoord) dat je zo'n groot risico neemt voor je ongeboren kind. Kan je dat nou echt 9 maanden niet laten staan?

Nog nooit van listeria gehoord??
Ik vind het niet heel sjiek om iemand in een zin raar, vreemd en gestoord te noemen, terwijl achteraf ook nog eens blijkt dat je niet goed gelezen hebt en/of niet goed geinformeerd bent... o_o
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
BZB schreef:
08-11-2017 09:51
Niks aan het handje :proud:

Ook niet een lichte hoofdpijn van al het ontsmettingsmiddel?! :-P
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
07-11-2017 20:04
Ik ben wel zwanger en ik eet ook gewoon rauwe zalm. Alleen wel heel vers en niet uit de supermarkt. Ik zou me maar niet druk maken, grote kans dat je er niets van merkt.
Ik ook hoor! Van de verloskundige mocht ik bij de sushi gewoon lekker genieten van de zalm als ik de rest maar liet staan:)
Dus 1 x in de 6 weken leef ik me uit haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven