Overwerken + eten

13-11-2017 10:17 41 berichten
Voor mijn werk moet ik best vaak op een bepaalde locatie overwerken. Ik eet dan ook daar. Er zijn mogelijkheden om eten te bestellen, maar de opties in de buurt zijn allemaal ongezond. Dat vind ik voor af en toe niet zo erg, maar omdat ik daar toch vaak 2-3 keer per week zit, is dit geen blijvende oplossing. Omdat de maaltijdsalades me inmiddels ook de neus uitkomen, hoopte ik eigenlijk dat jullie nog wat fijne inspiratie hebben. ;-D

Wat belangrijk is: er is geen magnetron, oven of fornuis op deze locatie, dus de gerechten moeten in principe koud zijn - of bijvoorbeeld dat ik ze thuis bereid, en koud kan opeten.

Wat misschien ook handig is om te weten: ik ben niet goed in koken. ;-D

Bedankt alvast!
goedkope magnetron plaatsen op deze locatie?
Alle reacties Link kopieren
Als het je om gezond gaat, soep. Gepureerd met met veel groentes. Kan in alle smaken en kan prima in een thermoskan.
Quiche , sommige tenminste, kun je ook koud eten.
Wat vind jij een maaltijdsalade? Sperziebonen kunnen namelijk ook prima als salade. Met tomaat, gesnipperd uitje en mayo (of knoflooksaus) Ook courgette met pesto en geitenkaas is koud als salade erg lekker.
Uitgeholde komkommer waar je eisalade of zalmsalade in doet?
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
13-11-2017 10:19
goedkope magnetron plaatsen op deze locatie?
Of dit. Voor weinig op marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook kijken voor een magnetron. Heb er ook een voor m'n vriend gehaald, was geloof ik een tientje bij de kringloop en in nieuwstaat.
Alle reacties Link kopieren
https://www.kieskeurig.nl/magnetron/goedkope tadaaaaaaaaaa...
pokkewijf wijzigde dit bericht op 13-11-2017 10:24
Reden: oh en leer koken, altijd handig
0.00% gewijzigd
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Wraps met zalm/kip etc.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zijn er collega’s die ook moeten overwerken en dan zouden jullie gezamenlijk een magnetron kunnen kopen voor daar. Dat heb ik ook gedaan met collega’s en het is ideaal. Ik kook dan vaak extra voor de avonden dat ik werk en heb ik een keer niets, dan zijn er ook kant en klaar maaltijden met veel groente etc.
Alle reacties Link kopieren
ik lees even mee
Bedankt voor alle reacties! Op deze locatie kan ik helaas vanwege praktische redenen geen magnetron plaatsen.

Variaties op maaltijdsalades heb ik inderdaad al eindeloos geprobeerd. ;) Wraps/quiche heb ik ook weleens meegenomen, kan ik inderdaad nog wel vaker doen. Hoe lang blijft soep in een thermoskan warm? En zijn er nog andere maaltijden die koud best wel te raggen zijn? ;-D
pamelacourson schreef:
13-11-2017 10:26
Misschien zijn er collega’s die ook moeten overwerken en dan zouden jullie gezamenlijk een magnetron kunnen kopen voor daar. Dat heb ik ook gedaan met collega’s en het is ideaal. Ik kook dan vaak extra voor de avonden dat ik werk en heb ik een keer niets, dan zijn er ook kant en klaar maaltijden met veel groente etc.
Ook voor in de lunchpauze kan het handig zijn. Dus misschien willen er nog meer mensen meedoen.

En dan is het ding dus te gebruiken voor iedereen. Niet kinderachtig zijn, ook zij die niet meebetalen gewoon laten gebruiken.
Tijdens avonddiensten eet ik vaak (naast de maaltijdsalades) wraps.

Heel handig koud mee te nemen. Soms maak ik ze heel simpel met sla, kipfilet, roomkaas en tomaat. Soms wat meer uitgebreid. Te denken aan zalm, veel groente.
Koude aardappelsalade (zelf maken), is ook een optie. Of koude pannenkoeken!
Ik heb een thermospot, neem ik mijn eten warm in mee. Vaak hachee, ragout, pasta, enz. Eten blijft 10 uur goed warm.
PetitBiscuit schreef:
13-11-2017 11:22
Bedankt voor alle reacties! Op deze locatie kan ik helaas vanwege praktische redenen geen magnetron plaatsen.

Variaties op maaltijdsalades heb ik inderdaad al eindeloos geprobeerd. ;) Wraps/quiche heb ik ook weleens meegenomen, kan ik inderdaad nog wel vaker doen. Hoe lang blijft soep in een thermoskan warm? En zijn er nog andere maaltijden die koud best wel te raggen zijn? ;-D

Dat hangt een beetje van de kwaliteit van de thermoskan af, en van hoe vol je hem doet. Een volle kan blijft langer heet dan een halfvolle.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat voor maaltijdsalades je normaal eet, maar een rijst- of couscoussalade/gercht vind ik ook altijd erg lekker om koud te eten. En pasta eigenlijk ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
13-11-2017 11:42
Dat hangt een beetje van de kwaliteit van de thermoskan af, en van hoe vol je hem doet. Een volle kan blijft langer heet dan een halfvolle.


Evt kun je lunch en diner ook omwisselen. Dat je als lunch dus de nog warme maaltijdsoep neemt en dan als avondeten dat wat je normaal als lunch eet.
Ik zie goede tips voorbijkomen, bedankt.

@MoirenPhae, wat een goed idee, ik wist niet dat dat bestond! Zou je me misschien kunnen helpen Googlen? Als ik 'thermospot' intyp, krijg ik vooral pannen van Tefal met een thermo-spot. ;-D Wat heb jij precies?
Alle reacties Link kopieren
thermopot denk ik, ipv een thermofles (geen fles maar een pot)?
PetitBiscuit schreef:
13-11-2017 12:37
Ik zie goede tips voorbijkomen, bedankt.

@MoirenPhae, wat een goed idee, ik wist niet dat dat bestond! Zou je me misschien kunnen helpen Googlen? Als ik 'thermospot' intyp, krijg ik vooral pannen van Tefal met een thermo-spot. ;-D Wat heb jij precies?
Ik had er ooit een topic over.

thuis/warm-eten-meenemen/list_messages/ ... #p27432902

Die van green canteen vond ik niets. De dop zit er snel scheef op en die kreeg ik met geen mogelijkheid meer los.
Ik heb er nu eentje van Thermos (bol.com).
Goed voorverwarmen met kokend water en het blijft 10 uur goed warm.
Alle reacties Link kopieren
https://www.want.nl/met-de-stanley-food ... wandeling/
Alle reacties Link kopieren
mieksie schreef:
13-11-2017 10:23
Wraps met zalm/kip etc.
wat is het verschil tussen een wrap of een broodje? Allebei van meel en water, ik snap het verschil in gezond dus niet zo
Alle reacties Link kopieren
PetitBiscuit schreef:
13-11-2017 11:22
Bedankt voor alle reacties! Op deze locatie kan ik helaas vanwege praktische redenen geen magnetron plaatsen.

Variaties op maaltijdsalades heb ik inderdaad al eindeloos geprobeerd. ;) Wraps/quiche heb ik ook weleens meegenomen, kan ik inderdaad nog wel vaker doen. Hoe lang blijft soep in een thermoskan warm? En zijn er nog andere maaltijden die koud best wel te raggen zijn? ;-D
Als je de kan voorverwarmd met heet water en de soep er goed heet in doet...24 uur.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
13-11-2017 12:55
wat is het verschil tussen een wrap of een broodje? Allebei van meel en water, ik snap het verschil in gezond dus niet zo
Ze schrijft toch ook nergens dat ze dat gezonder vindt dan een broodje?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
In zo'n thermospot wel alleen dingen meenemen die lang warm kunnen zijn Hachee en andere stoofpot en eenpansmaaltijden. Gewoon groent en vlees blijft niet lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven