Ervaring Ctaste - eten in het donker

14-11-2017 18:01 12 berichten
Mijn schoonvader is zo goed als blind geworden in vrij korte tijd en nu hadden we bedacht dat het misschien leuk is om hem en mijn schoonmoeder mee te nemen naar dit restaurant in Amsterdam. Om hem een hart onder de riem te steken, te laten weten dat we meeleven en ook kunnen ervaren hoe het voor hem is, op een hopelijk leuke en gezellige manier.

Wie heeft er ervaring met eten in het donker? Ik ben best een pietlut met eten (geen vetrandjes, botjes, erg rood vlees etc). Is dit een aanrader?
Ik vond het fantastisch! Is wel al een paar jaar geleden hoor
Geen ervaring, lijkt me wel heel leuk en apart. En ik neem aan dat je hele specifieke (di) eetwensen van te voren mag doorgeven.
Alle reacties Link kopieren
Paar jaar geleden geweest, erg leuk, erg lekker, maar je ziet letterlijk geen hand voor ogen. Ook geen vetrandjes dus. Het is moeilijk om iets af te snijden en het vervolgend aan je vork te prikken omdat je niet ziet waar je eten is, dus ze serveerden filets, zonder botjes dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in mei geweest. Ik vond het leuk en lekker. Je ziet toch niet wat je eet dus valt weinig te pietlutten ;). Je kan van te voren aangeven wat je echt niet eet en daar houden ze rekening mee
Paar jaar geleden geweest. Erg leuk! Dan merk je wat voor invloed wat je ziet ook heeft op wat je proeft. Ik heb echt een hele goede neus en kan veel smaken onderscheiden, maar was toch echt een paar keer in verwarring.
En anders laat je het gewoon staan, ziet toch niemand ;-)
Positieve ervaringen dus! Ik ga er gewoon voor :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het grappig, maar het eten mjaw. Het niet weten wat je eet verpestte voor ons de smaakbeleving vermoed ik. Wij hadden vis en vlees naast elkaar op het bord liggen en waarschijnlijk door elkaar gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het grappig, maar het eten mjaw. Het niet weten wat je eet verpestte voor ons de smaakbeleving vermoed ik. Wij hadden vis en vlees naast elkaar op het bord liggen en waarschijnlijk door elkaar gegeten. En bovendien is het voor je schoonvader anders, hij weet, neem ik aan, altijd wat e rop zn bord ligt.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me heel leuk en ook een "leuke" manier om eens te ondervinden hoe het voor je schoonvader is.
Ik wil het ook een keer gaan doen met een zeer slechtziende vriendin maar was ook bang dat ik per ongeluk vis zou eten waar ik allergisch voor ben. Ik lees al dat je vantevoren mag zeggen wat je echt niet op je bord wilt vinden, dat wist ik niet!

Wat we wel een keer gedaan hebben is gewoon thuis eten, licht uit en blinddoek om zodra we zaten. Zo'n slaapmaskertje. Viel me mee, we aten een soepje vooraf met stokbrood zonder kruidenboter want die had ik van tafel gemaaid :)
Toen lasagne met salade en Irish Coffee. Ik haalde de gerechten wel met het licht aan uit de keuken en het eten zonder iets te zien viel me wel mee technisch gesproken maar ik had het eten zelfgemaakt en wist dus wat ik at.

Ben benieuwd, het is best ver weg voor ons en 's avonds na een etentje nog lang in de trein lijkt me niet gezellig maar een hotelletje boeken op een rustige doordeweekse dag zou natuurlijk ook kunnen.
Kan iemand vertellen of je ook vegetarisch kunt bestellen?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
14-11-2017 19:23
En anders laat je het gewoon staan, ziet toch niemand ;-)
:HA:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven