Vertaling Engels recept

16-11-2017 16:34 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik wil graag een keer platbrood maken en heb daarvoor een masterchef recept gevonden.

Nu is dat recept natuurlijk in het Engels en wil ik zeker weten dat ik de goede dingen koop, willen jullie helpen met kijken of ik goed vertaal?

Ingredients

150g plain flour bloem
100g 00 flour speciaal bloem?
50g fine semolina griesmeel
½ tsp pink Murray River salt grof roze zout
100 ml good quality extra virgin olive oil olijfolie
50g butter roomboter
uiltje66 wijzigde dit bericht op 16-11-2017 16:53
6.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik denk roomboter
Alle reacties Link kopieren
het ene is bloem, het andere is meel
00 flour is waar je pizzadeeg van maakt

pink murray river salt, is roze zout

butter is echt boter hoor, geen margarine
Alle reacties Link kopieren
http://www.handigebaktips.nl/wat-is-het ... -en-bloem/
Alle reacties Link kopieren
00flour komt het meeste overeen met zeeuwse bloem, die is wat fijner van structuur. Maar als je het niet kunt vinden, zal het niet mislukken met 250gr. gewone bloem. Bloem00 zie je ook bij Italiaanse delicatessenwinkels, pane tipico00 heet het dan.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Roomboter inderdaad.

Tipo 00 bloem is bloem met een laag gluten- en zemelengehalte, geschikt om pizza of pasta van te maken bijvoorbeeld. Ligt gewoon bij AH of Jumbo in het schap.
00 is patentbloem
het andere is gewone bloem

butter is natuurlijk boter
Alle reacties Link kopieren
Ik heb (roze) himalaya zout en patent tarwe bloem. Kan ik die laatste gebruiken voor de eerste bloem?
Alle reacties Link kopieren
Patentbloem is flour00
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
16-11-2017 16:40
00flour komt het meeste overeen met zeeuwse bloem, die is wat fijner van structuur. Maar als je het niet kunt vinden, zal het niet mislukken met 250gr. gewone bloem. Bloem00 zie je ook bij Italiaanse delicatessenwinkels, pane tipico00 heet het dan.
Volgens mij is dat niet per se waar, Zeeuwse bloem heeft vooral een lager glutengehalte dan ‘gewone’ bloem. Daardoor wordt je baksel iets brosser - althans, dat is het verhaal, ik heb daar wat proefjes mee gedaan en vond geen enkel verschil.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Niemand zou ooit ergens margarine voor moeten gebruiken.
Hooguit om de scharnieren te smeren.


Laat even weten of het gelukt is TO, dan ga ik er ook aan.
Alle reacties Link kopieren
De olie is geen "gewone" olijfolie maar extra vierge olijfolie.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Het is gelukt! Zit nu te smullen met een portie met daarbij zelf gemaakt tomaten pesto :yes:
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven