Kant en Klare maaltijden

20-11-2017 22:13 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik ben student en ik vind het koken nogal veel werk. En ik heb maar 2 pitten, dus kan ik geen groentes, aardappelen en vlees tegelijk klaar maken.

Heeft iemand een suggestie voor een goede kant en klaar maaltijd? Met groenten en vlees (eventueel met aardappels) Ik heb zo'n zakje van Iglo vanavond gehad met pasta. Maar dat was niet lekker.

Het hoeft btw geen super goede kwaliteitsmaaltijd te zijn, als het maar gewoon goed smaakt.
Ze zijn allemaal vies, veels te duur en veels te zout.
Alle reacties Link kopieren
Dat je met twee pitten geen gezonde normale maaltijd kunt klaarmaken is echt onzin, ik heb het ook jaren met twee pitten gedaan en kookte gewoon 5x per week. Zet je er gewoon overheen en ga koken als een normaal volwassen mens.
Heb je zoveel geld dan.
Alle reacties Link kopieren
Vlees kan je van tevorren klaarmaken.
Daarna bij etenstijd aardappels en groenten koken, vlees even opwarmen in magnetron of gaspit op het laatst en klaar is klara
Alle reacties Link kopieren
De stoommaaltijden van de AH zijn nog wel te eten.... de lasagne van de Aldi vind ook wel lekker (met spinazie)
Maar met 2 pitten en een oventje kom je nog best wel ver!
De Tasty app heeft leuke simpele gerechten voor studenten en zijn snel klaar. Kijk daar eens op.

Of een noodle gerecht van Knorr, 1 pan nodig en smaakt goed! Gelijk eten voor meerdere dagen en zo gemaakt, ook lekkerder dan een kant en klare maaltijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet regelmatig kant-en-klaar maaltijden op mijn werk en heb veel verschillende soorten uitgeprobeerd. Tot nu toe vind ik alleen de pasta carbonara van de HEMA en de penne kip & mascarpone van de Albert Heijn (de goedkope versie, die duurdere heb ik niet geprobeerd) lekker.
Alle reacties Link kopieren
In mijn anti-kraak periode had ik twee pitten op mijn elektrische kookplaat: drama!!
Omdat ik wist dat het tijdelijk was, heb ik een paar (voor mij) simpele oplossingen bedacht, namelijk:
Eenpansgerechten, zoals paella of soep
Tweepansgerechten, zoals pilav met rijst of pasta met een saus
En als ik echt agv wilde, dan deed ik in de zomer mijn vlees op 1 kooltje buiten op de bbq, en dan had ik een pan coor de aardappelen en een pan voor se groenten. Een tafelgrill werkte goed in de winter

Oftewel: crea oplossingen genoeg!
En met een magnetron erbij kan je ook van tevoren aardappels (bijvoorbeeld) koken en oppiepen als je de rest warm maakt

Eet smakelijk !!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
De zakken van Jumbo vind ik heel OK. Wat ik vaak maak is rösti met een zak voorgesneden wokgroente (eerst rösti bakken, laatste vijf minuten de groente erbij), en dan in een aparte pan gebakken garnalen of een stukje zalm.
Alle reacties Link kopieren
2 pitten is meer dan voldoende. Veel groente en aardappelen kan je makkelijk samen in 1 pan, eventueel stroompan koken. Bijvoorbeeld bloemkool, peultjes, bonen, broccoli, wortel, etc.

Vlees en groente wokken in 1 pan. Rijst en pasta apart koken. Eventueel pak koken en porties invriezen.

Stamppot gaat in 1 pan, net zoals een maaltijd soep.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens ook maar twee pitjes en gooi mijn vlees dan gewoon in dezelfde pan als de aardappels. Dat kan natuurlijk niet met alle soorten vlees, maar met een kipschnitzel is het bijvoorbeeld prima te doen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom maak je geen eenpansmaaltijden? Dat is veel lekkerder en gezonder en vaak ook minder werk (en sneller op tafel dan een magnetronmaaltijd).

Een simpele supersnelle maaltijd (nog geen 10 minuten werk en maar 1 pan om af te wassen):
Bak wat kipfiletreepjes (kun je kant en klaar kopen) op met wat peper en blus het af met een scheutje japanse ketjap (kikoman). Als het gaar is haal je het uit de pan en leg je het op je bord. Vervolgens roerbak je een zakje kant en klare roerbakgroenten met wat peper, een scheut kikoman, een scheut zoete ketjap en een schepje suiker. Gooi er kokend water bij totdat het net onder water staat en laat het water vervolgens op hoog vuur weer verdampen. Ondertussen gooi je een 1-persoonsbakje van Lassie 1-minuutrijst in de magnetron en als het klaar is, gooi je de rijst bij de groenten. Flink blijven roeren totdat het meeste vocht verdwenen is, dan de kipfilet nog weer even terug in de pan bij de rest om weer warm te laten worden, nog even goed roeren, en klaar ben je.
OpenHaardVuur schreef:
20-11-2017 22:24
In mijn anti-kraak periode had ik twee pitten op mijn elektrische kookplaat: drama!!
Omdat ik wist dat het tijdelijk was, heb ik een paar (voor mij) simpele oplossingen bedacht, namelijk:
Eenpansgerechten, zoals paella of soep
Tweepansgerechten, zoals pilav met rijst of pasta met een saus
En als ik echt agv wilde, dan deed ik in de zomer mijn vlees op 1 kooltje buiten op de bbq, en dan had ik een pan coor de aardappelen en een pan voor se groenten. Een tafelgrill werkte goed in de winter

Oftewel: crea oplossingen genoeg!
En met een magnetron erbij kan je ook van tevoren aardappels (bijvoorbeeld) koken en oppiepen als je de rest warm maakt

Eet smakelijk !!
Stamppot is eenpans.
Vlees bakken en in alufolie warm houden.
Pan met gekookte aardappels in een handdoek en snel je vlees bakken.

Op tweepit koken is helemaal niet zo moeilijk.
Idee: vraag hier om recepten die je met max 2 pitten kunt maken! Goedkoper en gezonder.

Ik zal een voorzetje geven:
Soep. Soep kan op 1 pit. Heb je de andere pit over voor bijvoorbeeld een tosti uit de koekenpan. Soep is simpel en vaak ook goedkoop. Men neme bouillonblokjes, groenten, evt wat vlees (gehakt of kipfilet, bijvoorbeeld) en laat dit enige tijd pruttelen. Kan bijna niet mislukken.
Wraps. Kan ook op 1 pit. Vlees bakken, groente snijden, wrap opwarmen, vullen, opeten, klaar. Wees creatief met kruiden, zo leer je daar ook meteen iets over.
Risotto. Kan ook al gewoon op 1 pit.
Pasta met saus. Ene pan pasta, andere pan saus maken. Tip is om saus voor langere tijd te maken.
Broodje hamburger met salade. Raad eens? Kan ook al op 1 pit! Burgers bakken, salade maken, broodje open snijden, beleggen met burger en garnering, sla ernaast, klaar.
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig bij de Trekpleister/Kruidvat of de Lidl of Aldi voor een paar euro een los elektrisch plaatje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 4 pitten, maar zo'n onbeschrijfelijke hekel aan koken dat ik dat niet meer doe en kant-en-klaar-maaltijden eet. Wat een verademing.
Soms eet ik een maaltijdsalade, een diepvriesmaaltijd van Iglo, stamppot zuurkool of boerenkool, soep, nasi, bami, een hartig taartje.
Afwisseling genoeg wat mij betreft.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Joh, ben jij nou zo simpel of ik stom?....rijst koken op de ene pit en wokken op de andere...daar kan je de meest fantastische gerechten mee klaarmaken....
Ik heb ook een paar jaar op 2 pitten gekookt. Ging prima. In het begin was het ook even puzzelen maar je wordt er wel creatief van ;)
Sommige groentes deed ik gewoon bij de aardappels in de pan koken, ging perfect. En scheelt weer een pan afwas ;)

Ik weet niet of ik hier een link mag geven, maar ik pak google er ook vaak bij. Ik heb een site gevonden waar je lekkere en simpele (hint) gerechten kan maken in een korte tijd. Succes!
Jake is vast fake.
MoirenPhae schreef:
20-11-2017 22:39
Jake is vast fake.
Ik dacht heel even in het topic van Barbie te zitten ;)
Je kunt de groenten toevoegen als de aardappelen koken in dezelfde pan.
MoirenPhae schreef:
20-11-2017 22:39
Jake is vast fake.
O, komen ze nu de etenspijler vol trollen? Prima, trollen lusten vast wel sardientjes met pindakaas. Ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ruimte voor een 4-pits gasstel? Of budget voor een snelkoker bijv? Sommige gerechten heb je maar 2 pannen voor nodig. Ik zou investeren in google 'makkelijke maaltijden'. Of kijk eens op 24-kitchen, staan zat gerechten op waar je vast iets mee kunt.
wij slapen nooit.
Niet kant en klaar, maar je kunt altijd een stoommandje op een pan waarin heb pasta, rijst of aardappelen kookt. Dat scheelt weer een pit.
Edit: en roerbakken natuurlijk. Of een keer een berg rijst koken en daar lekker nasi van maken die week.
Twee pitten was vroeger genoeg om voor een heel gezin op te koken. Voor mij nog steeds in de vakantie. Twee pitten in de vouwwagen, daar eten we met zijn vijven van. Het vraagt alleen wat planning.

Aardappelen, groente, vlees:
Bak eerst het vlees, laat sudderen en als het bijna klaar is, zet je de pan in bed, goed toedekken met je drie dubbel geslagen dekbed. Dan kook je de aardappelen en groenten.
Heb je vlees dat je kort moet bakken en niet hoeft te sudderen zet je de aardappels en de groenten even in bed.

Plannen is het toverwoord, niet die extra pit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven