Orginele kerstlunch

21-11-2017 10:57 24 berichten
Hoi,
Ik ga een kerstlunch organiseren voor ongeveer 50 man.

Naast lekkere belegde broodjes en lekkere zoete kerst hapjes wil ik nog wat origineels.

Vaak hebben we nog iets warms erbij zoals soep, kroketten of saté. Maar echt leuk en origineel voor de kerst vind ik het niet.

Iemand leuke ideeën voor een leuke kerstlunch.

Ik zat bijvoorbeeld ook nog te denken om een chocoladefontein erbij te zetten.

Het mag best wel een eetfestijn worden.

Ik zal deels zelf het eten maken en deels laten verzorgen zoals de broodjes.
Quiche, eventueel mini´s
Hartige muffins
Pasteitjes met ragout
Gevuld turks brood
Kaas-ui breekbrood
Gehaktbrood
Worstenbroodjes
Alle reacties Link kopieren
Een high-tea.
Geen broodjes, maar een echte 3 gangen maaltijd.
Alle reacties Link kopieren
Erwtensoep en pannenkoeken.
Warme chocolademelk-station, met slagroom, marshmellows, sprinkles, verschillende siropen, etc.?
Afbeelding

Overigens, van mij hoeft creativiteit helemaal niet bij een kerstlunch (voor je werk, neem ik aan, gezien de hoeveelheid mensen?). Met een lekker warm soepje of een broodje kroket doe je mij ook al heel veel plezier.
Ik zie al wat leuke ideeën :)

Het is voor werk ja, maar normaal hebben we al kroketten of soep, dus met kerst wil ik iets leukers, luxer en origineler.

Hoor net dat het bij elkaar 70 man zullen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn werkgever heeft al een aantal jaar een soort festival setting maar dan binnen met verschillende kraampjes waar mensen eten kunnen halen. Het meeste redelijk eenvoudig (soep, broodje glühwein) maar met een of twee bijzondere dingen er tussen.

Ik vind de setting altijd wel gezellig.
Alle reacties Link kopieren
ragout!
Alle reacties Link kopieren
Gravad lax? heel makkelijk om te maken en maakt veel indruk.
Alle reacties Link kopieren
Kerstsoep uit de Allerhande. Echt simpel, en altijd een succes! Je kan ook voor andere soepen kiezen, maar deze kleuren doen het leuk.

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... aprikasoep
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Beetje afhankelijk van de voorzieningen op de locatie/het cateringbudget, maar warme broodjes/panini's met kerstbeleg, zoals:
- Brie en cranberry
- Beenham en honing-mostersaus
- Kalkoen en appel
- Hummus en geroosterde pompoen
- Gegrilde groenten, mozzarella en basilicum
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het al genoemd is maar in de vorm van een high tea.
Ik denk wel dat je niet teveel warm moet doen als je voor 50 man moet zorgen.
Een kerstpasteitje vooraf en dan allerlei kleine broodjes maken die mooi gegarneerd liggen op een mooie versierde schaal.
Mooie potten thee erbij en lekkere bonbons op schaaltjes.
Plakken kerstbrood en/of suikerbrood.
Alle reacties Link kopieren
Als er nou iets niet origineel hoeft is het wel de kerstlunch of kerstdiner.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Pastijbakjes met ragout
Versier-je-eigen-gingerbreadpoppetje
Kalkoenpootjes/kippenpootjes uit de oven
Poffertjes met cranberrysaus

Maar ik vind het 'versier je chocolademelk'-kraampje ook erg leuk!!
Ik vind mini pizza puntjes lekker. Vergeet vooral niet bij de lunch om ook lekkere drankjes te serveren. Lekkere wijnen of cider of Champagne en bier.
Alle reacties Link kopieren
Ikje86 schreef:
21-11-2017 11:14
Ik zie al wat leuke ideeën :)

Het is voor werk ja, maar normaal hebben we al kroketten of soep, dus met kerst wil ik iets leukers, luxer en origineler.

Hoor net dat het bij elkaar 70 man zullen zijn.
Gewoon een luxere soep? en dan 2 soorten. Gerookte palingsoep , broccoli met zalm, ossenstaart, paddestoelen. En kwa frituur zijn er ook wel wat luxere dingen te bedenken dan kroketten. Ipv saté yakitori spiesjes en (wel geijkt) mozarella tomaat stokjes. Kaas tartelettes voor de non vleeseters. Quiches doen het ook altijd goed.
Een zalmzijde of hele ham die dan aan tafel aangesneden kan worden staat ook altijd goed.
Blondie456 schreef:
21-11-2017 23:25
Ik vind mini pizza puntjes lekker. Vergeet vooral niet bij de lunch om ook lekkere drankjes te serveren. Lekkere wijnen of cider of Champagne en bier.
To zegt ergens dat het om een werklunch gaat. Dan zou ik geen alcohol doen: bij de meeste bedrijven mag dat niet.
blueeyes*3 schreef:
22-11-2017 08:26
To zegt ergens dat het om een werklunch gaat. Dan zou ik geen alcohol doen: bij de meeste bedrijven mag dat niet.
Lekkere wijnen en bier zullen ook aanwezig zijn. Na de lunch is iedereen vrij :)
Waarom niet een (of 2) grote beenhammen (dus ham aan het bot) erbij? Dat is heel erg makkelijk om lekker te maken van te voren, en vind ik zelf altijd echt lekker kerstachtig. En dan eventueel met nog een lekker sausje erbij, al hoeft dat niet als je de ham lekker maakt.
gravad lax vind ik trouwens ook wel een goede. En/of een hele grote pan ragout.
Veel lekkere broodjes, kazen, tomaatjes, salades etc erbij en dan heb je wel voor ieder wat wils denk ik (behalve de vegetariers dan, zijn die er ook?)

Ik zou juist wegblijven van al die kleine liflafjes die je in individuele porties moet gaan maken, dat is ontzettend veel werk voor zoveel man, en neemt ook nog eens heel veel ruimte in in je oven en bij vervoer.
Alle reacties Link kopieren
Chocoladefontein wordt vaak een zooitje.
Ik zou iets van ragout doen. En dan kunnen dan misschien ook meerdere soorten zijn bijv. Iets van champignonragout voor de vegetariërs. En voor de anderen iets van wild ragout. Wat misschien ook kan is zo een grote warme beenham, waar je dan plakken af snijdt, met een sausje erbij en dat met een broodje.
anoniem_279509 wijzigde dit bericht op 25-11-2017 16:23
0.29% gewijzigd
Een echte poffertjes kraam huren.
Alle reacties Link kopieren
Voor zoveel mensen zou ik het helemaal laten verzorgen. Die poffertjeskraam vind ik wel een leuke aanvulling op de broodjes.
Alle reacties Link kopieren
Build your own burger bar?

Met naast gewone rundergehakt burgers, iets misschien ook met kippengehakt, en zelfs iets van vis?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-11-2017 15:41
Reden: ivm spam
98.32% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven