Restaurant tips van Rotterdammers gezocht

03-12-2017 22:27 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke Rotterdammer wil zijn of haar beste restauranttips met mij delen?

Wat ik zoek:
- in of rond t centrum
- romantisch!
- waar je de hele avond kan blijven hangen zonder weggekeken te worden
- qua budget tussen de 50 en 100 euro pp
- soort keuken maakt eigenlijk niet uit

Tuurlijk kan ik ook Tripadvisor etc gebruiken, maar ik vind vooral de romantische setting erg belangrijk en dat haal ik er op recensiesites niet zo uit.
Alle reacties Link kopieren
Gerechten uit Midden Oosten: Bazaar Rotterdam!
Alle reacties Link kopieren
Boven op de Euromast! De Bazaar minder romantisch, las ik overheen!
Restaurant de Jong. Steengoed.
Alle reacties Link kopieren
Restaurant de Jong ziet er goed uit, dank je! Meer tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Little V.
Thoms
Alle reacties Link kopieren
Little V is denk ik meer geschikt om te lunchen als ik de recensies lees? Qua doorloopsnelheid etc. Heb jij daar ervaring mee?

Thoms ziet er ook leuk uit! Welke bevalt jou beter?
De vraag is ook, wat vind jij romantisch. Ik vind top eten van hoog niveau, mooi jurkje aan/ hij in pak erg romantisch en het lijkt ook wel dat jij daar het budget voor hebt. FG, Joelia, Parkheuvel, dat zijn wel dat soort restaurants met (bijna) sterrenstatus. De 80 euro p.p. klasse.

Maar daar ga ik zelf niet heel vaak eten. Want 'gewoon' heel lekker eten is ook leuk en romantisch, maar wat minder chique / gewoon op je gympies (jurkje mag ook). Dan heb je bv Restaurant de Jong, Opazzo, of Mevrouw Meijer, Oliva, de Matroos en het Meisje. Ook allemaal lekker! Dit is de 50 euro p.p. versie.

Ik vind Bazaar, Little V en Thoms erg gewoontjes, prima om de honger te stillen maar niet voor een speciale avond. Maar als je erg verliefd bent is alles romantisch natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je gelijk in 😄 Ik bedoel meer jouw eerste categorie. Sterrencategorie gaat boven budget, maar daaronder inderdaad wel. We zijn nog wel verliefd hoor, maar tegenwoordig niet meer zoals vroeger (pre-kindertijdperk) in de gelegenheid om regelmatig uit eten te gaan. Dus dan mag het als we dan eens gaan best wel wat sjieker! Maar niet stijfjes, dat bedoel ik denk ik met romantisch. Mooie kleren aan, goede sfeer, gedimd licht, heerlijk eten...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weinig ervaring in de sterrenkeukens... denk dat tigri hier meer verstand van heeft.

Ik kom graag bij Little V. juist voor het diner en kan het heerlijk lang en uitgebreid eten en echt mega lekker en heerlijke drankjes.

Thoms is vooral hip, en het heeft oesters enzo... eten is erg lekker maar mijn voorkeur zou zelf Little V. zijn
Wij zijn laatst bij Restaurant de Lindehoeve geweest, is wel het sfeertje wat je zoekt en niet overdreven duur... Maar op de site staat dat ze dicht zijn? Zonde, had er graag nog eens gegeten.
Ik ga wel vaak lunchen bij Little V! Lekker inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Welke zou jij kiezen als je mij was Tigri?
Een tijdje geleden zijn mijn vriend en ik bij Antichic gaan eten. We hadden wat geld gekregen van familie en besloten daar luxe van uit eten te gaan.

Het is een heel klein restaurantje, midden in het (winkel)centrum. Er zijn maar weinig tafels dus reserveren is wel handig. Je kan daar kiezen voor en 3, 4, 5 of 6 gangen menu en eventueel een wijn/sap arrangement.

Ik vond het echt een leuke ervaring om een keer wat duurder uit eten te gaan. Het is echt een leuk en vooral apart restaurantje! Lekker over de top aangekleed.

Veel plezier in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Net onder sterrenniveau en passend bij wat jij beschrijft: HMB, Allure, Fitzgerald, Antichic, Vineum, La Stanza, Huson. Stuk voor stuk toppers wat mij betreft. Eet smakelijk!
oei lastig!

Ik zag dat ik er een beetje mis zat qua prijzen haha... je bent dus in die top3 wel gewoon 150,- kwijt aan een menuutje. Oeps! FG Labs is wel bijzonder, die heeft 1 ster, FG Restaurant 2, maar dat is niet te doen qua prijs. FG Labs is dus het 'laboratorium' voor de keuken en net te doen (100 p p incl wijnarrangement). Ik heb er niet gegeten, maar ben er wel geweest en ken de kok. Het is avontuurlijk, beetje hip, leuke plek (oud treinstation). Het is niet erg ingetogen, als je zoiets zoekt, maar wel echt bijzonder. Het lijkt mij erg leuk. En toch wel iets extra's om ergens te eten met een ster!
https://www.diningcity.nl/restaurant/21 ... gIczPD_BwE

oh trouwens kan je in de michelin restaurantweken wel voor een normale prijs eten bij Joelia (59,50). Als ze nog plek hebben. Dan is dat ook wel heel gaaf.
Ik ga dit topic trouwens ook opslaan. Mocht ik ooit twijfelen over waar we moeten gaan eten :idee:
Dus ook namens mij bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
ik zou naar mooii gaan, je wordt niet weggekeken, eten is goed en binnen je prijscategorie, niet te chic maar zeker niet gewoontjes.
Alle reacties Link kopieren
Rodin moet nog in het rijtje!
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Wat een keuze 😅 Ik ga ze allemaal opzoeken, bedankt voor jullie tips. Ik denk dat we nog een keer (of 10... ) terug moeten komen.

Verdere tips blijven welkom uiteraard!
Alle reacties Link kopieren
Arlandria schreef:
04-12-2017 11:21
Ik ga dit topic trouwens ook opslaan. Mocht ik ooit twijfelen over waar we moeten gaan eten :idee:
Dus ook namens mij bedankt voor de tips!
Woon jij in Rotterdam Arlandria? Waar kom jij graag naast Antichic? Die overigens ool erg leuk klinkt.
Alle reacties Link kopieren
Joelia ziet er wel erg goed uit zeg. Beetje boven budget helaas, want we gaan niet in de restaurantweek. Misschien ooit nog eens!
namenzoektocht schreef:
04-12-2017 12:26
Woon jij in Rotterdam Arlandria? Waar kom jij graag naast Antichic? Die overigens ool erg leuk klinkt.
Ik woon ook in Rotterdam! We gaan niet zo heel vaak uit eten. Mijn vriend maakt meestal de keuze als we gaan, want ik weet nooit zo veel leuke plekjes (behalve de plekken die iedereen al kent :biggrin: ). Niet in (of in de buurt van) Rotterdam trouwens maar ik ben ooit eens bij Katseveer in Westkapelle gaan eten en dat was echt geweldig. Alleen zoals ik al zei: ik ken niet zo veel plekken en we gaan niet zo vaak heel luxe uit eten dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet!
Umami in Rotterdam vond ik ook erg lekker en leuk. Alleen het heeft misschien niet de romantische sfeer die je zoekt.

Mijn vriend en ik gaan trouwens wel graag ergens ontbijten in het weekend. Laatst waren we bij Baker & Moore en we vonden het ontbijt voor 2 personen erg lekker en uitgebreid. Beter dan het ontbijtje wat we een tijd geleden bij Picknick hadden gegeten.
Nog een tip (wel buiten Rotterdam): Villa Augustus in Dordrecht. Niet voor een sterrendiner maar wel voor bijvoorbeeld een goede lunch of een lekkere kop koffie/thee met gebak!
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor de tips Arlandria! Zoveel leuks te doen/ te zien. Heb nog niet kunnen kiezen :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven