Gerecht dag van te voren maken voor kerstdiner

08-12-2017 12:10 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe! Ik heb jullie hulp nodig.

Ik ben opzoek naar het ultieme kerstgerecht om een dag van te voren te kunnen maken. Mijn vriend en ik hebben een kerstdiner bij vrienden en iedereen neemt een eigen gerecht mee. Omdat we allebei gewoon moeten werken op de dag zelf, zijn we op zoek naar een gerecht wat we van te voren kunnen maken, maar toch heel lekker en feestelijk is. Het moet een gerecht zijn wat geschikt is voor 14 mensen.

Het gaat om een hoofdgerecht trouwens!

Ik kijk uit naar jullie reacties:)
anoniem_319197 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 12:22
4.09% gewijzigd
Heb je nog aanwijzingen gekregen over of je een voor-, hoofd- of nagerecht moet meenemen? Als je daarin vrije keuze hebt, zou ik gaan voor een nagerecht, en dan een lekkere taart bakken.
Alle reacties Link kopieren
Het ultieme kerstgerecht: een stoofgerecht. Gestoofd rundvlees of misschien hazenpeper. Kun je goed van tevoren maken en op de dag zelf alleen goed opwarmen en nog wat peterselie overheen strooien.
Wat eten we vanavond?
Stoofpeertjes
Een aardappelschotel die je alleen nog in de oven moet schuiven.
Taart of cupcakes.
Een voorafje met gerookte zalm, in van die gezellige glaasjes.
24 kitchen staat er vol mee
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
08-12-2017 12:18
Heb je nog aanwijzingen gekregen over of je een voor-, hoofd- of nagerecht moet meenemen? Als je daarin vrije keuze hebt, zou ik gaan voor een nagerecht, en dan een lekkere taart bakken.
Het gaat om een hoofdgerecht, heb t zojuist aangepast in mn tekst:)
Alle reacties Link kopieren
Of het voorgerecht: zelf een soep in elkaar knutselen :)
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je dat jullie met 14 mensen zijn en allemaal voor 14 mensen wat meebrengen. Of doen jullie per 2 een gerecht? Dan heb je nog 7 gangen, dus maak het vooral niet te zwaar
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
08-12-2017 12:21
Het ultieme kerstgerecht: een stoofgerecht. Gestoofd rundvlees of misschien hazenpeper. Kun je goed van tevoren maken en op de dag zelf alleen goed opwarmen en nog wat peterselie overheen strooien.
Mmm... dan ruikt je huis ook gelijk lekker :)
Juuliaa schreef:
08-12-2017 12:22
Het gaat om een hoofdgerecht, heb t zojuist aangepast in mn tekst:)


dan zou ik ook gaan voor een stoofschotel
Ik zou ook een stoofschotel maken.
Stoof of ovenschotel of een rollade die je alleen warm moet maken?
Voor 14 personen: hazenpeper of wildragout. Zonder twijfel. Enige wat je van te voren en in een gewone gezinskeuken voor zo'n aantal handig op tafel krijgt.

Erbij aardappelpuree of aardappelgratin. Zou ik ook van te voren maken en beiden kan in grote ovenschaal in de oven in 30 minuten op 200 graden goed opgewarmd worden .Zorg wel dat de gratin dan al gaar is, met rauwe aardappels blijft het heel vaak toch te rauw.

Je hebt op de avond zelf het vlees in een grote pan op het vuur, de aardappels in de oven en dan heb je nog wel 2 pitten over voor rodekool met appeltjes (gewoon uit een zak bij de AH) en spruitjes. Liefst ook nog stoofpeertjes erbij, maar die kunnen koud.

Eet smakelijk.
Alle reacties Link kopieren
Boeuff bourgignon vind ik altijd zo lekker. Kan je makkelijk vantevoren maken. Na een dagje staan is het nog lekkerder.
Bloemetjefresia schreef:
08-12-2017 12:45
Boeuff bourgignon vind ik altijd zo lekker. Kan je makkelijk vantevoren maken. Na een dagje staan is het nog lekkerder.

Vind ik ook lekker maar minder 'kerst'.

Wildragout is bijna hetzelfde maar dan met hert of gemengd wild in plaats van rundvlees. Wordt ook gestoofd in rode wijn met wat groenten en eventueel spekjes of paddestoelen erbij. Het is geen witte ragout.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
08-12-2017 12:22
Bedoel je dat jullie met 14 mensen zijn en allemaal voor 14 mensen wat meebrengen. Of doen jullie per 2 een gerecht? Dan heb je nog 7 gangen, dus maak het vooral niet te zwaar
dit vroeg ik me ook af
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor stoofvlees gaan.
Beef Wellington kan ook, maar als je dat nog nooit gemaakt hebt kan het wel een uitdaging zijn.
Alle reacties Link kopieren
gevulde rollade of varkenshaas , volgende dag alleen nog in de oven , aardappel terrine , saus , allemaal van te voren te maken , vlees kan ook koud gegeten worden.
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
Goede tips. Iemand toevallig nog DE tip voor een vis- of vega hoofdgerecht? Ik heb een vergelijkbare vraag als TO, maar dan vleesloos. Ik dacht aan vis in zoutkorst, maar nog liever maak ik iets vantevoren klaar.
Alle reacties Link kopieren
Lasagne is prima vantevoren te bereiden en je kunt er qua creativiteit en culinair gehalte volkomen op los gaan.
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
08-12-2017 12:21
Het ultieme kerstgerecht: een stoofgerecht. Gestoofd rundvlees of misschien hazenpeper. Kun je goed van tevoren maken en op de dag zelf alleen goed opwarmen en nog wat peterselie overheen strooien.
Hazenpeper wordt 'm hier.
Kende het nog niet, dus naar een recept gezocht, lijkt me heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
08-12-2017 14:16
Goede tips. Iemand toevallig nog DE tip voor een vis- of vega hoofdgerecht? Ik heb een vergelijkbare vraag als TO, maar dan vleesloos. Ik dacht aan vis in zoutkorst, maar nog liever maak ik iets vantevoren klaar.
fruit de mere schotel , seau lekker :)
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
Vis vind ik alleen lekker als hij vers bereid is.
En veel mensen houden niet van fruits de mer.
Niet iedereen eet wild of hazenpeper

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven