Het geld waard?

08-12-2017 13:35 62 berichten
Ik overweeg de aanschaf van een Creuset pan. Zo'n gietijzeren die in de oven kan voor stoofvlees enzo.
Ik heb nu een kleintje van Ikea. Maar daar kan niet veel in. En na 1x afwassen stootte ik al een klein stukje van het deksel.
Iemand ervaring mee? (schrik nl. nog even terug van de prijs o_o )
Kweenie. Ik heb gewoon een zwarte gietijzeren pan van de blokker. Zonder emaille dus geen stukjes die eraf gestoten kunnen worden.

Gietijzer is btw altijd aan de prijs deze kostte geloof ik 50 gulden destijds, maar mijn blokkerpan doet het al 20 jaar prima. Dus een Creusetpan kopen voor de naam en het leuke emaille kleurtje is het voor mij niet waard.
anoniem_357023 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 13:39
7.40% gewijzigd
Ja. Aantal neppers gehad, maar geen een zo goed als le Creuset.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik voor stoofvlees eigenlijk altijd mijn slowcooker...is dat geen idee?
yourlocalhero schreef:
08-12-2017 13:38
Ik gebruik voor stoofvlees eigenlijk altijd mijn slowcooker...is dat geen idee?

Die heb ik niet. Zou eerst even moeten opzoeken hoe zoiets werkt.
Wij hebben net de pan van de AH spaaractie gekocht. Nog niet gebruikt, maar ga er vanuit dat het een prima pan is.
herfstappeltaart schreef:
08-12-2017 13:40
Die heb ik niet. Zou eerst even moeten opzoeken hoe zoiets werkt.
Heel slow.

Ik heb er eentje en is handig omdat ik hem aan kan laten staan de hele dag als ik er niet ben. E hij houd alles wat je er in maakt warm.

Maar als ik er ben gebruik ik gewoon mijn normale soeppan en voor stoofpotten mijn blokkerpan inderdaad. Scheelt 3 uur op stoofvlees. :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die zweert bij Creuset, diegene koopt altijd de mooiste exemplaren op mp - een stuk goedkoper dan nieuw en functioneert als het goed is ook prima.
Lady_Vintage schreef:
08-12-2017 13:47
Wij hebben net de pan van de AH spaaractie gekocht. Nog niet gebruikt, maar ga er vanuit dat het een prima pan is.

Nope, bakt aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook een van Blokker. Recenties waren prima daar let ik altijd op. Koken gaat prima er mee!
Jep, is het zeker waard. Ik heb wel een deel van het bedrag voor mijn verjaardag gevraagd. Nog steeds een hele uitgave geweest maar heb er geen spijt van!
Ik vraag me af waarom iemand zo'n pan op Marktplaats zou zetten? Zoiets heb je toch niet over?
Superfijne pan!
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
08-12-2017 13:52
Nope, bakt aan.
Heb je 'm wel behandelt? Ik heb 'm ook en hij stooft prima.
nina1966 schreef:
08-12-2017 14:19
Heb je 'm wel behandelt? Ik heb 'm ook en hij stooft prima.

Ja, zoals beschreven in het boekje bij de pan. En ook altijd olie erin na het gebruiken en nooit in de vaatwasser gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Zie dat ze in de aanbieding zijn.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
08-12-2017 14:12
Ik vraag me af waarom iemand zo'n pan op Marktplaats zou zetten? Zoiets heb je toch niet over?
Als ik er een had ging ie nooit meer weg 😂
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
nu wil ik ook een creuset pan. ik wil ook al heel lang de bekers. soort van wens die geen prio heeft. Was mijn kitchenaid ook lang, die is er wel gekomen...
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook die van de ah. Vorig jaar rond de kerst hadden ze de pannen spaaractie, en nu kun je voor diezelfde pan sparen. Bij mij bakt ie ook nooit aan, het is een prima pan. Ik maak er altijd het zuurvlees en de babi panggang in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gietijzeren pannen bij de Lidl gekocht.
Heerlijke pannen! En 1/4 (of minder) van de prijs van een Creuset.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er eentje uit de aldi, lijkt op een creuset. Hij doet het prima voor stoofvlees en andere stoofpotjes. Kostte +/- 30 €. Wordt wel steeds met de hand afgewassen.

Voor die paar keer per maand, vind ik de echte wel erg duur. Maar een pot die van het fornuis verder de oven in kan, is wel heel handig.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op mijn creusetpan...... en hij gaat zelfs mee op vakantie...
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
08-12-2017 13:52
Nope, bakt aan.
Dat kan ook aan de kooktechniek liggen. Mijn zus en ik hebben allebei zo'n hapjespan van IKEA (zonder antiaanbaklaag). Bij haar bakt alles aan en bij mij niet. Zorg dat de pan (en het braadvet) heet genoeg is voor dat je er iets in legt, en draai het vlees/vis/etc niet te vaak om.
Alle reacties Link kopieren
Als je Creuset kunt betalen (of het er voor over hebt), altijd doen. Het zijn gewoon de beste pannen die er zijn. Maar het is dus vooral of je het geld er voor over hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er graag een willen... Misschien op mijn verlanglijstje zetten!

Ik heb een braadpan van bk Hele fijne. En mooi; met een deksel met delftsblauw erop..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven