Eten met nachtdiensten

09-12-2017 17:39 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ik zet hem maar onder de eten pijler. Want het gaat over eten maar ook over werk ;)


Binnenkort start ik met nachtdiensten en daarvan heb ik wel eens over gehoord dat het slim is dan om langdurige koolhydraten te eten en juist geen koffie en dergelijke. Heeft iemand tips die ook nachten draait?
Alle reacties Link kopieren
Man werkt regelmatig nachtdiensten. We eten dan niet anders dan anders (pasta, rijst of aardappels) maar wel op tijd. Meestal tussen 17.00 en 17.30 uur. Man kan dan nog 2 uurtjes voor slapen
Alle reacties Link kopieren
Met nachtdiensten heeft iedereen een ander eetpatroon.

Ik doe het het best op zo min mogelijk eten ben ik achter gekomen. Ik eet s avonds voordat ik vertrek naar werk een grote maaltijd, om een uur of 20-21. Om 23 begint mijn dienst, duurt tot 9u. In de tussentijd eet ik hoogstens een appel. In de auto terug of net thuis eet ik een stevig ontbijt en ga slapen om 10.30.11u. Ik heb hierbij wel 45 min reistijd. Ik drink sowieso geen koffie, wel thee s nachts. Als ik s nachts ga eten, word ik suf en eigenlijk heb ik ook nauwelijks trek. Ontbijten is door vermoeidheid ook niet altijd makkelijk, soms lukt het me niet en ga ik direct naar bed.

Maar voor iedereen is het anders. Ken genoeg mensen die om 2 of om 4 uur echt een prakje naar binnen schuiven en dit nodig hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik eet meestal op tijd gewoon diner zo rond 17.30 uur. Dan kan ik daarna nog even slapen. Dan voor in de auto een kop koffie, heb een uur reistijd. Op werk een kop koffie rond 23.30 en 2.00 uur. Heel soms een koekje erbij. Om 2.00 uur eet ik meestal een cracker en tussen 4.00 en 6.00 een boterham of een schaaltje yoghurt met fruit of een schaaltje brinta (wij hebben de mogelijkheid om melk op te warmen). Tijdens nacht twee (mijn zware nacht) drink ik vaak bij mijn ontbijt een glas cola. Tussendoor drink ik water, thee of een vruchtensapje. En sporadisch een soepje.
Ik kan vanuit werk een warme maaltijd krijgen voor in de nacht maar die heb ik op een soepje na nog nooit opgegeten en bestel hem ook altijd af.

Ik ga meestal rond 9.30 uur slapen en sta tussen 13.30-14.30 uur op en dan eet ik mijn lunch.

Mijn collega's eten ook heel divers. De ene eet vrijwel niks en de ander draait de dag en nacht om en die zit dus rond 6.00 uur aan zijn diner. Ze hebben weleens om die tijd friet staan bakken. :purple:
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Ik eet gewoon avondeten zoals gewoonlijk rond een uurtje of half 7. Om 23uur begint mijn dienst en dan pak ik nog even een bakje koffie. Zo rond 2 uur eet ik wat fruit en nog een bakje koffie en rond 5 uur neem ik een boterham. Om 7.30 uur rij ik naar huis en dan nog even een kopje thee en dan nog even slapen van 8.30 tot 13.30. Ik slaap voor mijn nachtdienst niet meer voor in de avond. Daar word ik suf van. Voor de eerste nachtdienst slaap ik uit tot 10 uur en dan trek ik door tot de volgende ochtend. Tijdens de nachtdienst heb ik wel altijd zin in lekkere dingen zoals chips en nootjes. Dat doe ik niet🙂. Het schijnt dat je van nachtdiensten toch al wat kunt aankomen dus daar wil ik voor waken. Ben benieuwd hoe de nachtdiensten je gaan bevallen. Ik vind het heerlijk! Maar dan maar een of twee nachten achter elkaar. Meer ben ik geen held in.
Ik eet rond 18.30 warm, dan ga ik slapen. Om 00.00 uur en 03.00 drink ik wat water of limonade of thee, rond 04.00 uur bouillon of soep, soms fruit, om 05.30 uur brood. Op weg naar huis rond 08.00 uur nog wat brood en dan weer slapen om 09.30 uur.

Heb een collega gehad die rustig stamppot met rookworst wegwerkt 's nachts. :sick:
Alle reacties Link kopieren
Ik eet gewoon met mijn gezin mee, dus een warme maaltijd rond 18 uur. In de nachtdienst eet ik rond 2 uur een lunch-achtige maaltijd, salade, een broodje, kopje soep, zoiets. Om een uur of 5 nog een gezonde snack, bakje yoghurt of kwark met muesli, wat fruit. En voor ik ga slapen nog een cracker of een boterham.
Ik drink voornamelijk water en thee 's nachts, af en toe een sapje.

Ik werk drie nachten per week.
Foodb schreef:
09-12-2017 18:23
Met nachtdiensten heeft iedereen een ander eetpatroon.

Ik doe het het best op zo min mogelijk eten ben ik achter gekomen. Ik eet s avonds voordat ik vertrek naar werk een grote maaltijd, om een uur of 20-21. Om 23 begint mijn dienst, duurt tot 9u. In de tussentijd eet ik hoogstens een appel. In de auto terug of net thuis eet ik een stevig ontbijt en ga slapen om 10.30.11u. Ik heb hierbij wel 45 min reistijd. Ik drink sowieso geen koffie, wel thee s nachts. Als ik s nachts ga eten, word ik suf en eigenlijk heb ik ook nauwelijks trek. Ontbijten is door vermoeidheid ook niet altijd makkelijk, soms lukt het me niet en ga ik direct naar bed.

Maar voor iedereen is het anders. Ken genoeg mensen die om 2 of om 4 uur echt een prakje naar binnen schuiven en dit nodig hebben
ik doe het ook zo. Ik eet de avondmaaltijd wat later en tijdens dr dienst heb ik geen honger dus hooguit een broodje of fruit. ik ontbijt na de dienst alleen niet, maar ga gelijk slapen. Pas als ik wakker word heb ik weer trek. Ik drink geen koffie of energydrink ofzo. alleen heel veel thee, maar daar stop ik rond 4.30 mee anders moet ik vaak plassen tijdens het slapen. .

ik heb een aantal collega's die hun hele proviand meenemen. Iedereen doet het anders. je komt er door een aantal diensten te draaien wel achter wat prettig is.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor de tips! Ik wil er vooral voor waken dat ik ga aankomen. Ik hoor dat wel vaker.

Ik ga achter elkaar reekse draaien van 4 tot 5 diensten dus dat zal ff wennen woorden en ik ga dus gewoon even uitzoeken wat voor mij het beste werkt :D
Alle reacties Link kopieren
Voldoende slapen kan ook helpen tegen aankomen in de nachtdienst, een paar uurtjes slapen is echt niet voldoende als je meerdere nachten hebt...
Ik slaap uit als ik mijn eerst nachtdienst ga doen, dan slaap ik niet voor. Ik drink koffie, thee en water gedurende de nacht, en eet 2x fruit en rond 4:00 uur een tosti. Als ik in de auto op weg naar huis nog honger heb, eet ik nog een broodje ofzo. Slapen doe ik van ongeveer 9:30 tot 16:30, en dan eet ik rond 19:00 de warme maaltijd. Dan begint het riedeltje weer opnieuw...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven