Ovengerechten kookboek

10-12-2017 11:23 16 berichten
Hi allen,

mijn ouders hebben een nieuwe keuken, met stoomoven, en nu wil mijn moeder voor haar verjaardag graag een kookboek met ovenrecepten. Heeft iemand hier misschien een aanrader? Het hoeft niet per se op stoom gericht te zijn, maar het zou wel leuk zijn als daar ook wat gerechten mee instaan.

Ik heb vrijwel geen ervaring met koken in de oven, laat staan met een stoomoven, dus ik zou een boek vooralsnog vooral op de beschrijving en de cover uitkiezen ben ik bang.

Ik hoop dat hier wat dames zitten die een goede ervaring hebben met een bepaald boek :)
anoniem_349704 wijzigde dit bericht op 12-12-2017 08:48
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf het oven kookboek van Koken met Karin, maar ik kan niet zeggen dat ik daar vaak iets uit maak.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook het Handboek Oven van Koken met Karin. Simpele en wel erg alledaagse recepten (aardappelgratin, appeltaart, paprikataartje waarbij het 'taartje' een plakje bladerdeeg is). Ik zou dit boek in ieder geval niet kopen, tenzij iemand nog nooit eerder een oven gebruikt heeft en echt behoefte heeft aan basisrecepten. Er staan ook geen recepten in voor de stoomoven.
Het kookboek Home Baked van Yvette van Boven is super leuk. Allemaal baksels, veel zoet dat wel. Maar je hebt er een oven voor nodig.
Bedankt voor de reacties! In ieder geval weet ik welk kookboek ik waarschijnljik beter niet moet kopen ;-)
Ook van Yvette van Boven: Alles uit de oven van van Boven, en soortgelijke titels. Allemaal recepten die ooit in Volkskrant hebben gestaan; allemaal ovenrecepten, zowel zoet als hartig, voorafjes, hoofdgerechten, vlees, vis, you name it. Erg leuke boeken!
Ja wilde ik net zeggen, dom dat ik er niet aan dacht! Uit de oven van van Boven, zijn 2 kleine kookboekjes van. Met name de eerste heb ik veel lekkere dingen uit gemaakt.

Hele goeie tip van Bloemetjesolifant.