Ovengerechten kookboek

10-12-2017 11:23 16 berichten
Hi allen,

mijn ouders hebben een nieuwe keuken, met stoomoven, en nu wil mijn moeder voor haar verjaardag graag een kookboek met ovenrecepten. Heeft iemand hier misschien een aanrader? Het hoeft niet per se op stoom gericht te zijn, maar het zou wel leuk zijn als daar ook wat gerechten mee instaan.

Ik heb vrijwel geen ervaring met koken in de oven, laat staan met een stoomoven, dus ik zou een boek vooralsnog vooral op de beschrijving en de cover uitkiezen ben ik bang.

Ik hoop dat hier wat dames zitten die een goede ervaring hebben met een bepaald boek :)
anoniem_349704 wijzigde dit bericht op 12-12-2017 08:48
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf het oven kookboek van Koken met Karin, maar ik kan niet zeggen dat ik daar vaak iets uit maak.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook het Handboek Oven van Koken met Karin. Simpele en wel erg alledaagse recepten (aardappelgratin, appeltaart, paprikataartje waarbij het 'taartje' een plakje bladerdeeg is). Ik zou dit boek in ieder geval niet kopen, tenzij iemand nog nooit eerder een oven gebruikt heeft en echt behoefte heeft aan basisrecepten. Er staan ook geen recepten in voor de stoomoven.
Het kookboek Home Baked van Yvette van Boven is super leuk. Allemaal baksels, veel zoet dat wel. Maar je hebt er een oven voor nodig.
Bedankt voor de reacties! In ieder geval weet ik welk kookboek ik waarschijnljik beter niet moet kopen ;-)
Ook van Yvette van Boven: Alles uit de oven van van Boven, en soortgelijke titels. Allemaal recepten die ooit in Volkskrant hebben gestaan; allemaal ovenrecepten, zowel zoet als hartig, voorafjes, hoofdgerechten, vlees, vis, you name it. Erg leuke boeken!
Ja wilde ik net zeggen, dom dat ik er niet aan dacht! Uit de oven van van Boven, zijn 2 kleine kookboekjes van. Met name de eerste heb ik veel lekkere dingen uit gemaakt.

Hele goeie tip van Bloemetjesolifant.
Bedankt dames! Ik had hem al gezien op bol.com, dus goed om te weten dat de ervaringen er hier ook positief mee zijn :)
Ze heten:
Uit de oven van Van Boven
Nog meer uit Van Bovens oven

Zijn maar 12,95 per stuk.

Alles uit de oven van Van Boven is een verzamelboek met allebei de boekjes. Die is lastiger te krijgen denk ik, was een speciale uitgave. Maar dan heb je wel alles in 1!
Die speciale uitgave was in het kader van de kookboekenweek geloof ik, vorig jaar. Misschien dat je 'm tweedehands kunt krijgen; hij was toen 12,95 (maar dus met alle recepten, als het goed is) maar wel hardcover, dus dat is echt de moeite. De andere twee zijn volgens mij paperbacks.
Oei, ik zie dat 'ie op bol.com voor 65 euro gaat. Blijkbaar een populaire uitgave geworden. In dat geval zou ik gewoon voor 1 of beide losse versies gaan ;).
Wow, haha, wat een prijsverhoging is dat. Ik denk dat ik gewoon voor de eerste versie ga. Als die bevalt kan ze later nog deel twee krijgen :P
De twee losse zijn ook met hardcover. Is toch altijd mooier dan een slappe kaft :)
Alle reacties Link kopieren
How to be a domestic goddess van Nigella Lawson. Een boek vol heerlijke gerechten uit de oven. Geen stoomovenrecepten helaas. Ik heb dit boek al jaren en gebruik het vaak.
Swinta, jij ook bedankt voor je suggestie. Die had ik inderdaad ook voorbij zien komen (in het Nederlands dan).
Alle reacties Link kopieren
Het grote ovenhitboek. Daar staan een paar goede recepten in vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven