Paddestoelenmix, ricotta, tijm pasta?

10-12-2017 21:59 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit eens gegeten. Wie kent dit recept?
Ui met knoflook. Champies erbij met verse tijm.
Verse spaghetti koken en dandoor elkaar met ricotta en verse parmezaan?

Of mis ik iets? Wil het voor vrienden maken dus moet wel goed lukken...
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me vrij eenvoudig. Laatst wel ongeveer zoiets gemaakt maar zonder de ricotta.
Ik gok zo dat je eerst de champignons moet aanbakken met wat peper en zout, dan een gesnipperd uitje toevoegen en de knoflook, dan de gekookte spaghetti met tijm & ricotta er eventjes doorheen husselen.
Serveren met Parmezaanse kaas.

Nu die ricotta nog :)
Truc bij paddenstoelen is wat mij betreft altijd GOED uitbakken. En niet halverwege er nog olie bij doen. Zijn een soort sponsors: eerst zuigen ze het vet op, later laten ze het weer los. Als je halverwege olie toevoegt worden ze zompig.

Verder lijkte volgorde me prima. Misschien nog een geroosterd pijnboompitje/hazelnootje/amandeltje erbij? Of geen nootje maar een lepeltje balsamico azijn (kan je op het laatst bij de champignons doen)? En vergeet peper en zout niet ;-)

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel! Super lekker toch?
Alle reacties Link kopieren
Kan ook met een beetje (kook)room. Ik pluk paddenstoelen en zo maak ik ze best vaak.

Afblussen met een schuitje wijn kan ook, net wat je in huis hebt.

Idd paddenstoelen op goed vuur met hete olie of evt in roomboter 15-20 min bakken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven